kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد

تدابیر ویژه تأمین آب تابستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اجرای تدابیر ویژه تأمین آب برای گذر از تابستان 1393 خبر داد.
حمیدرضا جانباز درباره برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب کشور برای گذر از تابستان امسال گفت: باتوجه به موارد موجود در برنامه پنجم توسعه برای تأمین آب، باید اجرای پروژه‌های معطلی که زیرساخت‌های آن آماده است، سرعت بگیرد.
وی با بیان این که در زمان کنونی خود را برای تابستان پیش‌رو آماده می‌کنیم، تأمین آب شرب کلان شهرهای کشور را از چالش‌های این بخش اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آبفای کشور با تأکید بر اینکه باید در تابستان امسال تأمین آب شهرها و روستاهای کشور را به سلامت به انتها برسانیم، گفت: تکمیل سامانه‌های آبرسانی به کلان‌شهرها و مدیریت تقاضا راهکارهای مدیریت مصرف است که می‌تواند راهگشا باشد و ما را در تابستان سخت احتمالی یاری رساند.
جانباز، بخشی از دلایل آبرسانی سیار به 5هزار روستا در کشور را تغییر اقلیم و مشکلات تأمین آب و بخش مهمی از آن را نبود زیرساخت‌های مناسب عنوان کرد و افزود: با ظرفیت‌های بودجه سال جاری امیدواریم مجتمع‌های آبرسانی هرچه سریع‌تر به ثمر بنشیند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه سال گذشته از لحاظ میزان بارش‌ها سال خوبی برای کشور نبوده، اما تاکنون دغدغه‌ای برای تأمین آب شهرها و روستاها وجود نداشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: برگزاری نشست‌های مدیریت بحران از سال گذشته آغاز شده و اکنون نیز درحال اجرا است تا بتوان تابستان پیش‌رو را بدون هیچ مشکلی سپری کرد.