kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
اختلاف صدرنشین با تراکتورسازی به عدد 6 رسید

پرسپولیس یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد

با برتری پرسپولیس برابر صبا حالا شانس قهرمانی سرخپوشان پایتخت در لیگ برتر بیشتر از قبل شده است.

سرویس ورزشی-

در روز دوم رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال روز گذشته 6  بازی برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار تیم پرسپولیس برابر صبا در قم به برتری رسید تا یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شود. در این بازی که با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید، گل‌های پرسپولیس را حنیف عمران‌زاده (۷۳ - گل به خودی) و رامین رضائیان (۸۳ - پنالتی) به ثمر رساندند. هر دو تیم در نیمه اول چهره هجومی از خود به نمایش گذاشتند؛ به خصوص تیم صبا که با استفاده از امتیاز میزبانی دو بار دروازه پرسپولیس را تا آستانه فروریختن پیش برد ولی عملکرد علیرضا بیرانوند در یک صحنه مانع گلزنی صبا شد. همچنین یکی از توپ‌های خطرناک صبای قم توسط رامین رضائیان از روی خط دروازه بیرون کشیده شد.
قطع مدام و پی‌در‌پی تصاویر تلویزیونی در نیمه اول، کیفیت و عملکرد بازیکنان دو تیم را برای بینندگان تحت تاثیر قرار داده بود؛ هر چند این مشکل بعد از ۲۰ دقیقه برطرف شد و تلاش بازیکنان دو تیم در ادامه نیمه اول ثمری نداشت تا کار با همان نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یابد.
در نیمه دوم این پرسپولیس بود که تهاجمی‌تر کار را شروع کرد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با محوریت سروش رفیعی حملاتی را روی دروازه صبا شکل دادند ولی این موقعیت‌ها راه به جایی نبرد. بازیکنان صبا در معدود فرصت‌هایشان در این نیمه، در دقیقه ۶۵ شوتی را روانه دروازه پرسپولیس کردند که با فاصله کم از زمین بیرون رفت. در نهایت این تیم پرسولیس بود که در دقیقه ۷۳ روی یک ضربه کرنر موفق شد به گل برسد. ضربه ارسالی بعد از برخورد با سر وحید امیری، به حنیف عمران‌زاده مدافع صبا خورد و وارد دروازه این تیم شد.
در دقیقه ۸۱ بود که داور، برخورد مدافع صبای قم با رامین رضائیان در محوطه جریمه صبا را پنالتی تشخیص داد. رضائیان در دقیقه ۸۳ خودش این پنالتی را با یک ضربه «چیپ» به گل تبدیل کرد تا سرخپوشان به گل دوم خود برسند. در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم ثمری نداشت و بازی با همان دو گل خاتمه یافت.
پرسپولیس با این نتیجه، ۴۴ امتیازی شد و فاصله امتیازاتش با تراکتورسازی که در رده دوم قرار دارد، به ۶ امتیاز رسید. صبا هم با این باخت ۱۳ امتیازی و در رده پانزدهم باقی ماند.
جنجال در بازی فولاد و سیاه‌جامگان
اما در دیگر بازی دیروز و در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز تیم‌های گسترش فولاد و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند. ذوب‌آهن با این یک امتیاز ۳۳ امتیازی شد و در رتبه سوم باقی ماند. گسترش فولاد نیز با ۲۵ امتیاز در رتبه هفتم جای گرفت.
در مشهد، تیم‌های پدیده مشهد و سایپا تهران در ورزشگاه ثامن به مصاف هم رفتند که شاگردان فرکی موفق شدند با تک گل حامد شیری از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۸۵ میزبان خود را شکست دهند و با ۲۰ امتیاز موقتا به رتبه یازدهم جدول صعود کنند. پدیده نیز با ۱۳ امتیاز و یک رتبه سقوط در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.
در اصفهان دو تیم سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.شاگردان ویسی با کسب یک امتیاز ۲۸ امتیازی شده و در رتبه پنجم باقی ماندند. صنعت نفت نیز با ۲۱ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.
در اهواز جدال تیم‌های فولاد خوزستان و سیاه‌جامگان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این دیدار که با اخراج ماتیاس چاگو از فولاد و تصمیم بحث برانگیز داور در اعلام پنالتی به نفع فولاد همراه بود، خداداد عزیزی در اعتراض به این پنالتی از کنار زمین اخراج شد اما به یک باره تصمیم به بیرون کشیدن تیمش از زمین گرفت. در نهایت داور از تصمیم خود برگشت که این اتفاق با اعتراض شدید فولادی‌ها همراه شد. با این تساوی فولاد با ۲۴ امتیاز در رده نهم باقی ماند و سیاه‌جامگان با ۱۶ امتیاز از جایگاه چهاردهمی تکان نخورد.
و بالاخره در تهران و ورزشگاه تختی دیدار دو تیم نفت تهران برابر استقلال خوزستان و فولاد برابر سیاه‌جامگان با تساوی به پایان رسید. در این دیدار محمد قاضی در دقیقه ۱۵ برای تیم نفت و پیمان شیرزادی در دقیقه ۹۰ برای استقلال خوزستان گلزنی کردند. با این نتیجه نفت تهران با ۲۵ امتیاز در همان رده هشتم باقی ماند و استقلال خوزستان با ۲۳ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت.