kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸

اخبار ورش جهان



تکمیل بدبیاری‌های لیورپول با حذف از جام حذفی
لیورپول با شکست خانگی برابر ولورهمپتون از جام حذفی انگلیس کنار رفت.در ادامه دیدارهای جام حذفی انگلیس عصر دیروز یک دیدار برگزار شد که در آن لیورپول به دیدار ولورهمپتون رفت.شاگردان کلوپ که در سال ۲۰۱۷ عملکرد ضعیفی داشته‌اند، برای جبران مافات به استقبال این دیدار رفتند که در نهایت ۲ بر یک شکست خوردند.گل‌های بازی را ریچارد استرومن و کوین ویمان به ثمر رساندند و اوریگی تک گل لیورپول را زد.
کری‌خوانی قهرمان المپیک ریو برای یوسین بولت
قهرمان دوی ۴۰۰ متر المپیک ریو قهرمان دوی ۴۰۰ متر المپیک و رکورددار جهان اعلام کرد یوسین بولت را به چالش می‌کشد.مدیر برنامه‌های نیکرک در گفت‌وگو با آژانس خبری فرانسه گفت‌: ما قصد داریم وید با بولت رقابت کند اما باید دید که برنامه فینال‌ها چگونه است و به ما اجازه این کار را می‌دهد یا نه.فینال ۴۰۰ متر قرار است چند ساعت قبل از فینال ۲۰۰ متر برگزار شود. IAAF اعلام کرده است هیچ‌کس درخواست نظیر برنامه‌های مسابقه فینال را نداده است. نیکرک در  المپیک ریو ۲۰۱۶ توانست مدال طلا را کسب کند و رکورد مایکل جانسن را بشکند. نیکرک درباره شرکت در مسابقه ۲۰۰ متر قهرمانی جهان و رقابت با بولت گفت‌: در ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر شرکت می‌کنیم. در این باره تصمیمم را گرفتم. مهم نیست برنامه‌ها چگونه باشند. می‌خواهم این چالش را انجام بدهم و ببینم چه می‌شوم. فکر می‌کنم در ۴۰۰ متر به آنچه که می‌خواستم دست یافتم. می‌خواهم جنبه دیگری را به کارم ‌اضافه کنم.بولت قرار است بعد از مسابقات قهرمانی جهان در لندن بازنشسته شود. یوسین بولت تاکنون چهار بار مدال طلای ۲۰۰ متر را در قهرمانی جهان کسب کرده است. او که ۹ مدال طلای  المپیک را در سه رشته و سه دوره  المپیک کسب کرده است، اخیرا به این مثبت شدن دوپینگ هم تیمی‌اش را  المپیک پکن یکی از مدال‌های طلای خود را از دست داد.
کاهش ۲۷ درصدی بودجه سالانه المپیک توکیو ۲۰۲۰
بودجه المپیک توکیو ۲۰۲۰ برای سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۷ درصد کاهش پیدا کرد.دولت ژاپن حدود ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری خود برای  المپیک توکیو ۲۰۲۰ را کم کرد. نسبت به آمارهای سال گذشته، بودجه اختصاص داده شده به المپیک ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۷ درصد کاهش یافت. پیش از این توکیو ۲۰۲۰ اعلام کرده بود بین ۱۳ تا ۱۵ میلیارد دلار بودجه برای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است. از این رقم پنج میلیارد دلار صرف ساخت امکانات و ۳.۵ میلیارد دلار صرف حمل و نقل، امنیت می‌شود.توکیو ۲۰۲۰ اعلام کرده است نسبت به آنچه که سال گذشته گفته شده بود، ۲۷ درصد بودجه اختصاص داده شده به المپیک کاهش داشته است. پیش از این بحث‌هایی در رابطه با کاهش هزینه‌های برگزاری  المپیک ۲۰۲۰ مطرح شد و مسئولان برگزاری در رابطه با لزوم انجام ساخت و سازها باهم گفت‌وگو کردند. قرار است تعدادی از استادیوم‌ها با هزینه کمتر ساخته یا بازسازی شوند.
فالکائو: ۳ پیشنهاد نجومی چینی‌ها را رد کردم
کاپیتان کلمبیایی موناکو از سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز چینی‌ها سخن به میان آورد که هر سه را رد کرد. رادامل فالکائو در دو فصلی که در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با پیراهن منچستریونایتد و چلسی به میدان رفت، ناامید‌کننده ظاهر شد. او بعد از حضور ناکام در لیگ جزیره به فوتبال فرانسه برگشت تا بازهم پیراهن موناکو را بر تن کند. این بازیکن کلمبیایی در بازگشت به موناکو بسیار خوب ظاهر شد. او توانسته در فصل جاری ۱۲ گل برای تیمش به ثمر رساند.با توجه به نمایش عالی فالکائو، او چند پیشنهاد از سایر تیم‌ها از جمله لیگ چین داشته است. او در این زمینه گفت: سه پیشنهاد وسوسه‌انگیز و بسیار خوب از لیگ چین داشتم. نه گفتن به چنین پیشنهادهای بسیار سخت است اما هر سه بار پاسخ منفی دادم.فالکائو ادامه‌ داد: نه تنها من بلکه برای باشگاه موناکو هم سخت بود که به پیشنهادهای وسوسه‌انگیز چینی‌ها پاسخ منفی بدهد. چینی‌ها پیشنهادهای بسیار بالایی دادند اما چون من به دنبال کسب جام و موفقیت با موناکو هستم، در این تیم باقی ماندم. می‌خواهم  دوباره به‌ آمادگی ۱۰۰ درصد برسم و این هدف اصلی ام از ماندن در موناکو بود.
فیفا: قهرمانان جام بین‌ قاره‌ای، قهرمان جهان نیستند
فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده است که تنها تیم‌هایی را که فاتح جام باشگاه‌های جهان شده باشند، به عنوان قهرمان جهان قبول دارد.فیفا اعلام کرد که تنها تیم‌هایی را به عنوان قهرمان باشگاه‌های جهان به رسمیت می‌شناسد که قهرمان جام باشگاه‌های جهان شده باشند یعنی تورنمنتی که از سال 2000 تا کنون در قالب رقابت میان قهرمانان باشگاه‌های قاره‌های مختلف جهان و تحت نظارت فیفا برگزار شده است نه تورنمنت پیش از آن که با نام جام بین قاره‌ای شناخته و تنها میان قهرمان جام باشگاه‌های اروپا و قهرمان جام لیبرتادورس (جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی) برگزار می‌شد.به این ترتیب از نگاه فیفا، عنوان قهرمان جهان که الان در اختیار رئال مادرید است تنها به تیم‌هایی اطلاق می‌شود که فاتح جام باشگاه‌های جهان شده باشند و برندگان جام اسطوره‌ای بین قاره‌ای شامل این موضوع نمی‌شوند. جام بین قاره‌ای که اولین دوره آن سال 1960 برگزار شد، که در آن تنها قهرمان آمریکای جنوبی و اروپا به مصاف هم می‌رفتند و قهرمانان باشگاهی سایر قاره‌‌های جهان نادیده گرفته می‌شدند. این در حالی است که در جام باشگاه‌های جهان، نمایندگانی از آمریکای شمالی و مرکزی، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و نماینده‌ای از کشور میزبان فرصت رقابت با قهرمانان اروپا و آمریکای جنوبی رابه دست آورده‌اند. جام بین قاره‌ای در مجموع 54 سال به شیوه‌های مختلف برگزار شد و اولین بار هم قهرمانی فعلی جام باشگاه‌های جهان یعنی رئال مادرید بود که آن جام را با بازیکنانی مانند آلفردو دی‌استفانو و فرانس پوشکاش فتح کرد. از دیگر تیم‌های بزرگی که قهرمان جام بین قاره‌ای شدند می‌توان به سانتونس پله، میلان آریگو ساچی در ابتدای دهه 90 و آژاکس تحت هدایت یوهان کرایف در دهه 70 اشاره کرد.
بولت مدال طلای المپیک پکن خود را پس داد
دارنده مدال طلای چهار در ۱۰۰ متر خود را به خاطر دوپینگ هم‌تیمی‌اش در المپیک ۲۰۰۸ پکن را به IOC پس داد. یوسین بولت که ۹ مدال طلای المپیک در سه رشته مختلف را در سه دوره کسب کرده است، به دلیل دوپینگ هم تیمی‌اش یک مدال طلا را از دست داد. مشخص شد نستا کارتر در مسابقه چهار در ۱۰۰ متر المپیک پکن ۲۰۰۸ دوپینگ کرده است. به این ترتیب تمامی چهار نفری که در تیم چهار در ۱۰۰ متر جامائیکا در  المپیک پکن بودند، مدال‌های طلای خود را پس دادند. بولت در این‌باره به یکی از روزنامه‌های جامائیکا گفت‌: خیلی سخت است که باید یکی از مدال‌هایم را پس بدهم. از این مسئله خوشحال نیستم. این مسئله چیزی را در کارنامه کاری من تغییر نمی‌دهد. سخت تلاش کردم و کارهایی را کردم که کسی پیش از این انجام نداده است.