kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷

حوادث کوتاه از کشور


    
    حمله پلنگ به گاوها
نوشهر- ایرنا - دهیار روستای ‹سنگسرا› نوشهر در استان مازندران از حمله پلنگ‌های گرسنه به دامداری یکی از اهالی این روستا خبرداد و گفت:  در جریان این حمله 2 راس گاو تلف شدند.
ظفر مظاهری گفت: به دلیل همجواری این روستا با منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در محدوده نوشهر هر ازگاهی شاهد حمله حیوانات وحشی حمایت شده به دامداری‌ها هستیم.رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست نوشهرنیز گفت: دامداران نگران نباشند، شرکت بیمه به آنان خسارت را پرداخت خواهند کرد.
بزنجان لرزید
کرمان - ایرنا: معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زلزله‌ای به قدرت 4/2 ریشتری صبح شنبه شهر بزنجان از توابع شهرستان بافت را لرزاند.علی حسین زاده محرابی افزود: کانون زمین لرزه در 9 کیلومتری مرکز شهر بزنجان بود و در عمق 27 کیلومتری زمین رخ داد.
وی تصریح کرد: این زمین لرزه هیچ‌گونه تلفات جانی و یا خسارت مادی در پی نداشته است.
تصادف 2 خودرو
تبریز- خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: یک دستگاه خودروی پراید در محور روستایی آلقو این شهرستان با یک دستگاه خودروی پژو» روآ» تصادف کرد که در اثر آن 5 نفر مصدوم شدند.
وحید شادی نیا افزود: مجروحان توسط امدادگران این مرکز به بیمارستان امام خمینی (ره‌) شهربناب انتقال یافتند.
گفتنی است علت این سانحه رانندگی توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی قرار دارد.
کشف 10تن چوب بلوط
شهرکرد- ایرنا: فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری اظهارداشت: ماموران این فرماندهی طی عملیات ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرکرد - لردگان به 2 دستگاه کامیون ایسوزو و 3 دستگاه خودرو وانت مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.
سرتیپ غلامعباس غلامزاده افرود: ماموران در بازرسی از این خودروها موفق شدند 10 تن چوب بلوط قاچاق را کشف و 5 راننده را دراین رابطه دستگیر کنند.
وی با بیان اینکه محموله کشف شده یک میلیارد ریال ارزش مالی دارد گفت : افراد دستگیرشده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
نجات تلگرامی کوهنوردان
تبریز - ایرنا: سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان مرند در آذربایجان شرقی اظهار کرد: به رغم مخالفت هیئت کوهنوردی این شهرستان یک گروه 6 نفره از کوهنوردان جمعه به قصد صعود به ارتفاعات کوه میشو به این منطقه رفتند اما به دلیل کولاک و مه شدید مسیر خود را گم کردند.
حبیب ذوالفقاری افزود: گروه امداد و نجات هلال احمر پس از اطلاع از موضوع بلافاصله به این منطقه اعزام و طی عملیات طاقت فرسا، ضمن ارسال نقشه راه و مسیر حرکت از طریق تلگرام به کوهنوردان گرفتار، راهنمایی لازم را برای نجات آنان ارایه داد.
ذوالفقاری ادامه داد: گروه امداد و نجات هلال احمر موفق شد ساعت 7 صبح دیروز هر 6 کوهنورد را پیدا کند.به گفته وی، این کوهنوردان در کامل صحت وسلامت به تبریز منتقل شدند.
جریمه 243 میلیون ریالی قاچاقچی
زاهدان - خبرگزاری فارس: تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: مأموران انتظامی مستقر در پاسگاه شهید تردست از یک دستگاه خودروی پژو 405 مقادیری کالای قاچاق شامل پوشاک، کفش و پتو کشف کردند. با احضار متهم مباشرت در قاچاق کالا و حمل کالای قاچاق تفهیم که متهم به انجام تخلف اقرار کرد.
با توجه به اقرار صریح متهم و نبود مدارک و مستندات برای حمل قانونی کالا، شعبه اقدام به صدور رأی مبنی بر ضبط کالاهای مکشوفه و محکومیت جزای نقدی به میزان 243 میلیون ریال کرد.
تصادف زنجیره‌ای
تبریز- ایرنا: تصادف زنجیره‌ای خودروها در 15 کیلومتری راه ارتباطی عجب شیر به آذرشهر در آذربایجان شرقی موجب ترافیک سنگین در این محور شده است.رئیس‌پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در این حادثه 8 خودرو با هم برخورد کردند که خوشبختانه خسارت جانی نداشته و فقط خودروها خسارت دیده‌اند.سرهنگ جواد ناموران افزود: این حادثه به علت رعایت نکردن فاصله طولی خودروها و سرعت مطمئنه در یخبندان و ناتوانی راننده‌ها در کنترل وسیله نقلیه روی داده است.
شکار45 صیاد
ساری-ایرنا: یگان حفاظت محیط زیست مازندران 45 شکارچی غیرمجاز پرندگان زمستان گذران را در هفت شهرستان استان دستگیر کرد و تحویل قانون داد. از این شکارچیان بیش از 20 گونه از پرندگان مهاجر زمستان‌گذران و گونه‌های حفاظت شده بومی شامل مرغابی، قرقاول و چنگر کشف و ضبط شد.همچنین از این شکارچیان غیرمجاز 45 قبضه سلاح شکاری و یک فروند قایق پارویی نیز کشف و ضبط شده است.
شکارچیان غیرمجاز در حالی به شکار در مازندران مشغولند که از حدود 45 روز پیش تاکنون شکار در این استان به خاطر شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان ممنوع شده است .
واژگونی تریلر حامل گندم
درچه - خبرنگار کیهان: یک دستگاه تریلر حامل بارگندم در محور آزاد راه اصفهان - خمینی شهر بر روی یک دستگاه خودروی پراید واژگون شد که دراثر آن دونفر جان خود را از دست دادند. به دنبال این سانحه رانندگی 10 خودرو به یکدیگر برخورد کردند و 8 نفر نیز روانه بیمارستان شدند و خسارت‌های مالی به خودروهای شهروندان وارد شد. گفته می‌شود این حادثه رانندگی دراثر لغزندگی جاده رخ داده است‌
دستگیری قاچاقچی چوب
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی ایرانشهر به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان اظهار داشت:در بررسی انجام شده مشخص شد بار چوب این کامیون‌ها فاقد مجوز قانونی و در حال انتقال به یکی از استان‌های همجوار است که برابر اعلام کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده 400 میلیون ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به توقیف یک دستگاه کامیون حامل چوب‌های قاچاق، گفت: در این رابطه یک نفر قاچاقچی دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
دستگیری سارقان مسلح
دزفول - خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول اظهار کرد: گروه سه نفره سارقان مسلح که در مقابل یکی از شعب بانک ملی در دزفول قصد سرقت از مشتریان بانک را داشتند با حضور نیروی انتظامی پا به فرار گذاشتند.امیر عیسی‌زاده افزود: با تعقیب و‌گریز سارقان در خیابان‌های شهر توسط پلیس و شلیک تیر به سمت خودرو آنان، سارقان ناکام از سرقت، دستگیر شدند.به گفته وی ، سارقان مزبور با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
انبار مبل قاچاق لو رفت
سرویس شهرستان ها: جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی لوازم تولید مبل خارجی در خوی بررسی این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ علی ابراهیمی با اشاره به شناسایی محل دپوی لوازم تولید مبل خارجی تصریح کرد: ماموران بازرسی از این مکان موفق شدند 4 تن و 998 کیلوگرم لوازم تولید مبل خارجی قاچاق کشف و ضبط کنند.
وی اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان کالای قاچاق کشف شده در خوی یک میلیارد و 500 میلیون ریال است. در این زمینه 2 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی راهی مراجع قضایی شهرستان خوی شدند.