kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
با لغو محدودیت‌های ترافیکی پلاسکو

خیابان «جمهوری اسلامی» باز شد

مسیر خیابان جمهوری اسلامی (تقاطع فردوسی) به سمت خیابان سعدی(چهارراه مخبرالدوله) که پس از حادثه ساختمان پلاسکو بسته شده بود، دیروز برای تردد خودروها و عابران بازگشایی شد.


سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  به ایرنا گفت: با توجه به اتمام عملیات امداد و نجات و آواربرداری از مخروبه‌های ساختمان پلاسکو و ایمن‌سازی و محصور کردن زمین این ساختمان، محدودیت‌های ترافیکی منطقه لغو و تردد در معابر محدوده به حالت عادی بازگشته است.
شهردار منطقه 12 تهران نیز گفت: پس از پایان عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو و انتقال نخاله‌ها از محل، اقدامات لازم در راستای لکه‌گیری، بتن‌ریزی و آسفالت معبر در محدوده چهارراه جمهوری انجام شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران، عابد ملکی افزود: درهمین ارتباط، زمین پاکسازی شده از آوار ساختمان پلاسکو نیز با احداث یک دیوار چهارمتری محصور و مسیر چهارراه جمهوری به سمت بهارستان برای تردد عابرین و خودروها مناسب‌سازی شده است.
به گفته  عابدی،  ادامه فعالیت ساختمان‌های مجاور پلاسکو مانند پاساژ صمصام (‌کویتی‌ها) منوط به تأیید ایمنی سازمان نظام مهندسی و مجوز دستگاه قضایی است که با صدور این مجوزها، فعالیت تجاری این مراکز نیز از سرگرفته می‌شود.
وی افزود: موضوع از سرگیری فعالیت مجتمع‌های تجاری مغازه‌های اطراف پلاسکو نیز ظرف چند روز آینده توسط دستگاه‌های مسئول بررسی و درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.
شناسایی هویت 6 جانباخته دیگر
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: با تعیین هویت ۶ جانباخته دیگر حادثه پلاسکو،  شمار هویت‌های شناسایی شده این حادثه که به پزشکی قانونی ارجاع شده‌اند، به ۱۶ نفر رسید.مسعود قادی پاشا به ایسنا گفت: از ۶ هویت جدید شناسایی شده، پنج نفر از شهدای آتش‌نشان و یک نفر از شهروندان است.قادی پاشا با یادآوری ادامه کار متخصصان این سازمان بر روی سایر قطعات و بقایای انسانی این حادثه، اسامی جدید هویت‌های شناسایی شده را به شرح زیر اعلام کرد:شهدای آتش‌نشان: رضا نظری، مجتبی کوهی، امیرحسین داداشی، محسن روحانی، رضا شفیعی اینچه وشهروند شناسایی شده: حبیب شادی.
پیش از این هویت ۱۰ نفر از آتش‌نشانان و شهروندان اعلام شده بود.
ادامه جست‌وجو برای یافتن شهروندان مفقود شده
سرپرست دادسرای جنایی گفت: هر چند کار آواربرداری در ویرانه‌های پلاسکو به پایان رسیده اما جست‌وجو برای یافتن نشانی از شهروندان مفقود شده در این مکان همچنان ادامه دارد.شهریاری به فارس گفت: تیم‌های مختلف همچنین با استقرار در محل دپوی آوار ساختمان پلاسکو، بدون وقفه مشغول جست‌وجو برای پیدا کردن اجساد شهروندان مفقود شده در حادثه پلاسکو هستند.