kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال



فیفا حرف آخر را زد، استقلال محروم شد
فرجام‌خواهی استقلالی‌ها به فیفا نتیجه نداده و این تیم از پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد. بعد از محرومیت استقلال از سوی فیفا در پنجره نقل و انتقالاتی، این باشگاه فرجام‌خواهی  نسبت به این حکم داشت ولی فیفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران، اعتراض استقلال را وارد ندانست تا این تیم نتواند بازیکنی را در نقل و انتقالات جذب کند.به این ترتیب تنها شانس جذب بازیکن برای استقلال به صورت بازیکن آزاد و در پایان روز نقل و انتقالات است که دقیقا همان روز مشخص می‌شود که آبی‌ها می توانند بازیکنی را جذب کنند یا نه. هرچند که احتمالا در این زمینه هم نمی‌توانند کاری کنند و بازیکنی به این تیم جذب نمی‌شود.
دستیار قلعه‌نویی: دست‌ پشت پرده نمی‌خواهد قهرمان شویم
مربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: امروز مشخص شد که از فدراسیون فوتبال می‌خواهند جام را به تیم دیگری بدهند. میگوئل تکسیرا در نشست خبری بعد از بازی با ماشین‌سازی اظهار کرد: نمی‌توانم زیاد راجع به بازی صحبت کنم. تیم ما خوب بود، اما اشتباهات زیادی هم داشت. امروز همه حقایق مشخص شد و وقتی یکی از اشخاص بزرگ فدراسیون تصمیم می‌گیرد که جام را به یک تیم بدهند، درآوردن بازی برایمان سخت شد و امروز فهمیدیم که همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده بود. تکسیرا خاطرنشان کرد: داور بازی از ابتدای مسابقه بازیکنان ما را که از قبل کارت زرد داشتند، هدف گرفته بود و روی اعصاب آن‌ها کار می‌کرد. تکسیرا تاکید کرد: به من گفته‌اند که دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند تراکتور نتیجه بگیرد و خیلی سخت است که به قهرمانی برسیم. وی ادامه داد: به هر نحوی که شده ما تا پایان کارمان را با جدیت دنبال می‌کنیم و به شدت کارمان را انجام می‌دهیم که ضعف‌هایمان را برطرف کنیم و روز به روز بهتر شویم.
مسقط میزبان بازی خانگی پرسپولیس برابر الهلال عربستان
کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی مسقط از بازی پرسپولیس برابر الهلال عربستان را تایید کرد. پس از آنکه اختلاف فوتبالی ایران و عربستان به فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نیز کشیده شد، بحث بر سر محل میزبانی این دو تیم به موضوعی جنجالی تبدیل شد.با این حال با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا و تایید میزبانی مسقط از بازی خانگی پرسپولیس برابر الهلال، به نظر می‌رسد این جدال به پایان رسیده است.دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور قطعی مکان بازی پرسپولیس و الهلال را مسقط عمان اعلام کرد؛ دیداری که سوم اسفند برگزار خواهد شد.
برانکو: از حالا به فکر توجیه نتیجه بازی با صبا نیستم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است سطح بازی‌های لیگ امسال بسیار بالا بوده و هر تیمی پتانسیل پیروزی مقابل حریفش را دارد.برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار با صبای قم در مورد غیبت چهار بازیکن کلیدی تیمش در بازی امروز اظهار کرد: بازیکنانی که غایب هستند جزو مهره‌های فیکس ما محسوب می‌شوند و طبیعی است در این بخش ضعیف خواهیم بود اما بازیکنانی هم که به میدان می‌روند جزو تیم ما هستند و اعتماد کامل به آن‌ها داریم و می‌خواهیم به بهترین نحو در زمین بازی کنند. این بازی فرصتی برای چهار بازیکنی است که جایگزین می‌شوند و تیم 11 نفر نیست بلکه 18 یا 22 نفر آن را تشکیل می‌دهند. بنابراین از الان به دنبال توجیه نتیجه بازی فردا (امروز)نیستم. او درباره اینکه آیا قول قهرمانی داده است یا خیر گفت: آیا شما می‌توانید تضمین بدهید که امروز حتما بازی را تماشا می‌کنید؟ در فوتبال هیچ قولی وجود ندارد. ما فقط اهداف خودمان را ترسیم کردیم و گفتیم برای قهرمانی می‌جنگیم و برای پیروزی تلاش می‌کنیم.
کاظمی: در تبریز شاهد خودزنی بودیم
سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی می‌گوید تیمش در کار تاکتیکی برای به گل رسیدن هنوز به باور لازم نرسیده است و این موضوع باید حل شود. فرهاد کاظمی در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی اظهار کرد: امروز(دیروز) شاهد یک خودزنی بودیم و مجبور بودیم مقابل تیم همشهری خودمان بازی کنیم. به هر حال شاهد بازی خوبی بودیم اما بازیکنان من استرس داشتند که باید این استرس از آن‌ها دور شود. وی افزود: در کار دفاعی خوب عمل کردیم اما در کل به دنبال بردن بودیم. امین حاج محمدی هم امروز عملکرد خیلی خوبی داشت و فراتر از انتظار من ظاهر شد. امیدوارم تراکتورسازی هم در بازی‌های آینده موفق باشد زیرا موفقیت تراکتورسازی باعث خوشحالی ماست. وی در پایان گفت: ما در کار تاکتیکی برای به گل رسیدن هنوز به باور لازم نرسیده‌ایم که این موضوع باید حل شود.
دژاگه در آستانه بازگشت به بوندس‌لیگا
روزنامه قطری از بازگشت اشکان دژاگه به بوندسلیگا خبر داد. به گزارش روزنامه الرایه، در فصل جابجایی زمستانی خبرهای زیادی درباره بازگشت اشکان دژاگه به العربی به گوش رسید.  در همین رابطه  روزنامه الرای قطر اعلام کرد بازگشت دژاگه به العربی منتفی شده است و این بازیکن ایرانی در تمرین یک تیم آلمانی شرکت کرده تا زمینه بازگشت او  به بوندس‌لیگا فراهم شود. این روزنامه قطری نامی از باشگاهی که دژاگه با آن تمرین کرده نیاورد.       
منصوریان: محرومیت استقلال قطعی است
سرمربی تیم استقلال می‌گوید پیش‌بینی دیدار دشوار برابر پیکان را کرده بود.علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در نشست خبری پس از پیروزی تیمش برابر پیکان گفت: جدا از ده نفره شدن پیکان، می‌دانستیم بازی خیلی سختی داریم. پیکان روند صعودی دارد و آنها یک پیکان جدید را به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند.او افزود: بازی را خیلی خوب شروع کردیم. چندین بار ضربات ایستگاهی را تمرین می‌کنیم و در این میان رضایی و ابراهیمی بهترین‌ها هستند. اصلا دوست ندارم با تیمی که ده نفره است بازی کنم. از بازی کردن با تیم‌های رده پایین‌تر در جام حذفی هم به دلیل سخت کوش بودنشان علاقه ندارم بازی کنم. تیم‌های ده نفره خیلی سختکوش می‌شوند. در مجموع از عملکردمان راضی هستم و می‌شد ۴-۵ گل بزنیم. اعتقاد دارم که بازی دادن به جوانان هم زمان‌بر است و باید تاوان دهید. وقتی سه بر دو جلو بودیم می‌شد به دلیل مرطوب بودن زمین نتیجه برگردد. شرایط خوبی روی سکوها نبود و بابت این مسئله کمی نگران بودم. از تماشاگران ممنونم که آمدند و در این سرما و زیر باران یار دوازدهم ما بودند و به جوانان ما کمک کردند.او درباره حکم فیفا گفت: حکم فیفا قطعی بود. برای بارسا هم برنگشت. پنجره فیفا تا پایان ترانسفر برای ما بسته است. اگر برای ما بعد از آن پنجره باز شود، می‌توانیم از سهمیه آزادمان استفاده کنیم. هوادار در این هفته خیلی اذیت شده است. ما باید در این مسیر محکم برویم و نمی‌توانیم به هم ریخته باشیم و به مصاف السد برویم. در این سه، چهار شب اخیر خیلی روزهای سختی را پشت سر گذاشتم. بی‌رحمی بخشی از موفقیت در فوتبال است. شما باید همیشه بی‌رحمی را داشته باشید. این بی‌انضباطی در باشگاه ما بوده است و باید در این زمینه آنها پاسخگو باشند. ما در یک میدان رقابت هستیم. اما درباره شعار علیه افتخاری و موضوع فتح الله زاده باید بگویم آخر بازی ایستاده بودم و تمرکزم به تیمم بود و به چیز دیگری گوش نمی‌دادم.
جلالی:قوانین برای همه یکسان باشد
سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید از عملکرد بازیکنانش در دیدار برابر استقلال راضی است.مجید جلالی در نشست خبری پس از شکست تیمش برابر استقلال گفت: ما در زمینی لغزنده و در شرایطی ده نفره به میدان رفتیم. از عملکرد بازیکنانم راضی هستم، با این حال اینطور فکر می‌کنم که ما باید جلوی یک سری از اتفاقات را بگیریم. وی افزود: اینکه داور با ما قانونی برخورد کند حق است ولی همیشه اینگونه باشد. یک پنالتی در دقیقه ۵ می‌شد برای ما گرفته شود. اگر همین صحنه برای استقلالی‌ها رخ می‌داد، داور به راحتی از آن می‌گذشت؟ انتظار داریم قوانین برای همه یک شکل باشد. این مسئله ذهنیت ایجاد می‌کند.سرمربی تیم پیکان درباره وقت‌های اضافه دوم که سه دقیقه بود، گفت: نمی‌خواهم به این مسئله بپردازم. به نظرمن اخراج بازیکن ما درست بود ولی حرفم این است که همه چیز قانونی باشد. برای چه آن هند را برای ما پنالتی اعلام نکردند؟ چون دقیقه ۵ بود؟ چون روی دروازه استقلال بود؟ من از این مسئله احساس بدی دارم.
ارسال پرونده دایی و مربی تراکتورسازی به کمیته اخلاق
سازمان لیگ فوتبال ایران پرونده سرمربی نفت تهران و مربی تراکتور سازی را طی نامه‌ای به مرتضی تورگ رئیس‌کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند.به دنبال اظهار نظرات سرمربی نفت تهران و مربی تراکتور‌سازی تبریز سازمان لیگ پرونده این 2 نفر را برای رئیس‌کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند. این 2 نفر باید مدارک و مستندات خود را برای اثبات ادعایشان به رئیس‌ کمیته اخلاق ارائه دهند.