kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
وزیر نیرو:

آب، برق و حامل‌های انرژی درسال 96 گران می‌شود

وزیر نیرو از افزایش قیمت آب، برق و حامل‌های انرژی در سال 96 خبر داد.



حمید چیت‌چیان با اعلام خبر افزایش قیمت آب، برق و حامل‌های انرژی در سال 96 و در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان در خرم‌آباد درباره دلیل این گران شدن سکوت کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه احداث سدسازی در لرستان گفت: سد بختیاری پروژه عظیمی است که 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرای کامل آن 6500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.
همچنین وزیر نیرو مجتمع آبرسانی کهمان و پست 230 کیلو ولت شهید رحمتی پلدختر را افتتاح کرد و افزود: در ایام مبارک دهه فجر 780 روستا از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‌شوند. در همین حال ساخت نیروگاه 890 مگاواتی خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری 220 میلیارد تومانی در حضور حمید چیت‌چیان آغاز شد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور در این مراسم گفت: در اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد شامل 2 واحد گازی و یک واحد بخار با ظرفیت کل اسمی 890 مگاوات احداث می‌شود.
محسن طرزطلب در مورد مزیت‌های این نیروگاه عنوان کرد: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تأمین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه، پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی؛ توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی، انتقال تکنولوژی و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقاء دانش فنی در ساخت نیروگاه حرارتی و اشتغالزایی از مزایای این نیروگاه 890 مگاواتی است.
وی با بیان اینکه این پروژه بزرگترین پروژه در حوزه آب و برق استان است، افزود: این پروژه نیروگاه حرارتی طی 44 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.