kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

اجرای 24هزار طرح بنیاد برکت در مناطق محروم



رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت که بنیاد برکت وابسته به این ستاد تاکنون 778مدرسه در قالب چهار هزار و 65کلاس درس در روستاها و مناطق محروم کشور ساخته و تحویل داده است.
محمد مخبر در حاشیه بهره‌برداری از مسجد برکت روستای مزدک کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: 172مدرسه در قالب یکهزار و 35 کلاس درس نیز در مناطق محروم کشور در حال ساخت است.
بنیاد برکت همچنین مشارکت در ساخت 29 فضای آموزشی در قالب 177کلاس درس با سرمایه‌گذاری افزون بر 180 میلیارد ریال و زیربنای 26 هزار و 827 مترمربع را در استان کهگیلویه وبویراحمد تعهد کرده که تاکنون 16 مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این تعداد مدرسه ساخته شده و یا در حال ساخت در سراسر کشور را افزون بر چهار هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
مخبر گفت که 500 مسجد، 20 حسینیه، 151 خانه عالم، 20 حوزه علمیه و 9 مصلی با حجم سرمایه‌گذاری افزون بر 700 میلیارد ریال نیز توسط این ستاد در حال اجراست.
20 مسجد از این تعداد با سرمایه‌گذاری افزون بر 26 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت در استان کهگیلویه وبویراحمد تعهد شده که تاکنون 16 مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) همچنین میزان کل سرمایه‌گذاری انجام شده این ستاد در مناطق محروم کشور را افزون بر 64میلیارد ریال با میزان حدود 300 هزار فرصت شغلی ذکر کرد.
مخبر گفت که تاکنون افزون بر 24 هزار و 557 طرح زیربنایی در حوزه‌های مختلف مدرسه سازی، مسجد، برق رسانی، جاده سازی، آی سی تی روستایی و ساخت بیمارستان در مناطق محروم سراسر کشور توسط بنیاد برکت اجرایی شده است.
وی راه اندازی و اجرای طرح‌های اقتصادی کوچک و زودبازده بر مبنای مدل‌های مالیه خرد و مشارکت در 267 طرح توانمند سازی اقتصادی و کارآفرینی در 31 استان کشور را از دیگر خدمات ارزنده این ستاد با رویکرد محرومیت‌زدایی در کشور ذکر کرد.
مخبر حجم سرمایه‌گذاری این تعداد طرح اقتصادی کوچک و متوسط را افزون بر 48 میلیارد ریال با حدود 166 هزار و 642 فرصت شغلی دانست.
وی ادامه داد که طرح پوشش هزینه‌های ناباروری برای یکهزار زوج، شناسایی بیش از سه هزار و 900زوج نابارور و درمان بیش از یکهزار و 143 زوج نابارور که ثمره آن تاکنون 38 کودک و 125خانوار بوده که از دیگر خدمات این بنیاد در حوزه اجتماعی و خانواده در مناطق محروم کشور است.
وی اشتغال بیش از 41 هزار نفر را از دیگر خدمات انجام شده بنیاد برکت در روستاها و مناطق محروم کشور اعلام کرد. مخبر از ساخت 11 بیمارستان و مشارکت در ساخت 11 بیمارستان دیگر با ظرفیت یک هزار و 200 تخت با همکاری وزارت بهداشت و ساخت و بهره‌برداری از 2 هزار و 100 مسکن در مناطق محروم بویژه روستاهای تخریب شده‌ در جنگ تحمیلی توسط این بنیاد خبر داد.