kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان:

برای جا‌به‌جایی دانش‌آموزان سخت‌گذر هرمزگان ناگزیر به استفاده از وانت هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: آموزش و پرورش برای جابه‌جایی دانش‌آموزان در مناطق سخت‌گذر ناگزیر به استفاده از خودروی وانت است.

 

دانش هاشمی‌پور افزود: در بشاگرد به لحاظ مشکلات زیرساختی و سخت‌گذر بودن مناطق روستایی، ناگزیر به استفاده از خودرو وانت برای جابه‌جایی دانش‌آموزان هستیم.
وی بیان داشت: با تمرکز بر جلب و جذب منابع و امکانات بیشتر و همچنین توسعه مدارس شبانه‌روزی و روستا مرکزی همه توان خود را با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع برای رفع مشکلات جابه‌جایی دانش‌آموزان، به کار گرفته‌ایم.
این مسئول اظهار کرد: شهرستان بشاگرد به دلیل محرومیت‌های خاص که از گذشته وجود داشته است دارای زیرساخت‌های مناسب ارتباطی در مناطق روستایی نیست و برای جابه‌جایی، وسیله‌ای غیر از وانت در مناطق سخت‌گذر امکان تردد ندارد، ضمن اینکه در این شهرستان توسعه شرکت‌های حمل و نقلی با بهره‌مندی از خودروهای مناسب یک ضرورت است.
هاشمی‌پور تاکید کرد: آموزش و پرورش به لحاظ گستردگی به تنهایی نمی‌تواند از عهده همه مشکلات برآید و برای رفع مشکلات و تنگناها، در مسیر برنامه‌های خود، نیازمند حمایت همه‌جانبه است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان داشت: موضوع سرویس مدارس در حیطه مسئولیت‌های آموزش و پرورش نیست و علاوه بر نهادهای دیگر، خانواده‌ها نیز نقش مستقیمی در این امر مهم دارند.
به دنبال حادثه واژگونی خودروی نیسان حامل 19 دانش‌آموز خوابگاهی کمیته امداد بشاگرد که از روستای درکاه به سمت خمینی‌شهر در تردد بود ، یک دانش‌آموز جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان میناب اعزام شدند.