kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

آب آشامیدنی آلوده علت فوت بیماران دیالیزی بیمارستان اهواز اعلام شد


رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به فوت شش بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا در سال جاری گفت:‌ در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این بیماران به علت انتقال باکتری ای‌کولای (E coli)  از طریق آب آشامیدنی به اسهال خونی دچار شدند و فوت کردند.
شکرالله سلمان‌زاده در مراسم افتتاحیه کارگاه منطقه‌ای بهداشت محیط بیمارستان‌ها در اهواز در خصوص اهمیت بهداشت آب آشامیدنی بیمارستانی عنوان کرد: ‌منبع تامین آب بیمارستان مسئله‌ای است که فوق‌العاده حائز اهمیت است. در سال جاری یک چالش مهم را در این زمینه تجربه کردیم و در یکی از بیمارستان‌های اهواز متاسفانه تعدادی از بیماران دیالیزی که به علت اسهال خونی فوت شدند که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که باکتری ای‌کولای (E coli) از گونه O157-H7  از طریق آب آشامیدنی به این بیماران منتقل شده بود که در نهایت به فوت این افراد منجر شد.
سلمان‌زاده ادامه داد:‌ این مسئله چالش بزرگی را در استان و کشور ایجاد کرد. البته به غیر از بیماری‌های روده‌ای انواع بیماری‌های تنفسی ممکن است از طریق آب شرب آلوده به بیماران منتقل شود.
وی موضوع مدیریت فاضلاب بیمارستان‌ها را یکی از چالش‌های عمده دانست و اظهار کرد:‌ باید مسئله بی‌خطرسازی فاضلاب‌های بیمارستانی را مدنظر قرار داد و سازمان‌های ذیربط در این زمینه نظارت‌های لازم را انجام دهند. زیرا اگر پسماندهای بیمارستانی در طبیعت و محیط زیست رها شوند، مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد شد.