kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    قتل همسایه به خاطر گاو
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی  رضوانشهر اظهار داشت: ماموران این فرماندهی در پی اطلاع از قتل زنی 48 ساله در رضوانشهر، موضوع را بررسی و به همسایه 36 ساله مقتول مشکوک و او را دستگیر کردند.
سرهنگ مجید حسینی با بیان اینکه این مرد در بازجویی‌های پلیس به قتل زن اعتراف کرد، گفت: قاتل پس از آگاهی از حضور گاو همسایه در محوطه خانه‌اش، با صاحب گاو که به دنبال دام خود آمده بود، درگیر و با وارد آوردن 2 ضربه تبر به سرش او را به قتل رساند.
به گفته وی متهم پس از ارتکاب قتل، تبر را در خانه همسایه‌اش مخفی که با جست‌وجوی کارآگاهان آگاهی آلت قتاله کشف شد.
شایان ذکر است قاتل با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شد.
جاسازی تریاک در کپسول گاز
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان فارس گفت:  مأموران گشت یگان امداد شهرستان شیراز هنگام گشت‌زنی در یکی از ورودی‌های این شهر به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک شدند اما راننده خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد.
سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی افزود:‌ پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو مورد نظر را متوقف کنند و راننده آن که قصد داشت خودرواش را به آتش بکشد دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی فارس گفت: در بازرسی از این خودرو 341 کیلو و 850 گرم تریاک کشف و به همراه متهم تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان شد.گودرزی ادامه داد:‌ مأموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودروها در محور  بندرعباس- لارستان یک دستگاه خودرو پژو پارس مظنون را متوقف کردند.وی افزود: در بازرسی از این خودرو 45 کیلوگرم تریاک که در کپسول گاز خودرو جاسازی شده بود، کشف شد و در این رابطه پنج نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
امحای 5 تن مواد دامی آلوده
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: ماموران این اداره با همکاری نمایندگان صنوف و نیروی انتظامی در بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و پروتئینی  در سطح این استان موفق شدند 5 هزار کیلوگرم مواد خام غیربهداشتی و آلوده را کشف و معدوم سازند.امیرحسین بهداد افزود: این مواد معدوم شده شامل گوشت قرمز، ماهی، مرغ، جگر و آلایش‌های دامی بوده است.به گفته وی، واحدهای صنفی که مرتکب چنین تخلفی شده بودند با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.
آتش‌سوزی میعانات نفتی
قم- خبرگزاری تسنیم: آتش‌سوزی در یک کارخانه میعانات نفتی در شهرک شکوهیه قم، به چندین کارخانه مجاور سرایت کرده و آتش‌سوزی مهیب و گسترده‌ای را بوجود آورد.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه تمامی محدوده این واحد صنعتی دچار آتش‌سوزی شده است افزود: شعله‌های آتش به خیابان‌های اطراف سرایت کرده بود که با تلاش آتش‌نشانان اطفا شد، اما حجم آتش‌سوزی به حجم مخازن موجود در این واحد بستگی دارد.امیر طیبی‌نژاد با تأکید بر اینکه علت وقوع حادثه مشخص نیست، گفت: بررسی این موضوع باید به کارشناسان محول شود اما بر اساس شواهد، نقص در یکی از دستگاه‌های این واحد صنعتی عامل آتش‌سوزی به شمار می‌رود. این حادثه تاکنون 2 مصدوم داشته است.
دستگیری 11 متهم به تیراندازی‌
ماهشهر- خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر از دستگیری 11 متهم تیراندازی‌های این شهرستان خبر داد.
علیرضا آقاجری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت شهرستان با انجام چند بازرسی و احکام ورود به مخفیگاه در هفته جاری، 11 متهم تیراندازی‌های اخیر دستگیر و روانه زندان شدند.
وی افزود: در این بازرسی‌ها و اجرای احکام ورود به منزل دو قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف و یک قبضه کلت کمری از متهمان کشف و ضبط شد.
تحویل جاعلان به دادگاه
الیگودرز- خبرنگار کیهان: پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های سربازان گمنام امام زمان‌(عج) شبکه جاعلان مدرک تحصیلی دیپلم در بخش ززو ماهرو الیگودرز شناسایی و دستگیر شدند.دراین ارتباط 4 نفر در بخش ززو ماهرو دستگیر شدند و در پیگیری‌ها بعدی تا مرکز استان لرستان 7 نفر دیگر درهمین ارتباط به دام افتادند.متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
کاشت 100 درخت مجازات شکارچی
آستانه اشرفیه- خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آستانه ‌اشرفیه اظهار کرد: با شکایت این اداره یک شکارچی متخلف در شعبه 101 دادگاه جزایی بندرکیاشهر به کاشت 100 اصله درخت سازگار با محیط این منطقه محکوم شد.ابراهیم غلامی افزود: محکوم باید ظرف 6 ماه 100 اصله درخت را غرس کند.وی تصریح کرد: مسئولیت نظارت بر حسن اقدام فرد متخلف از سوی دادگاه به این اداره محول شده است.
مرگ 4 سرنشین خودرو
بوشهر- خبرنگارکیهان: رئیس شورای شهر کلمه استان بوشهر گفت: برخورد دو دستگاه خودرو سمند و وانت در جاده کلمه- خون  از توابع دشتستان 4 نفر کشته برجای گذاشت.محسن رضایی افزود: خودروی سمند که بار قاچاق داشت با سرعت زیاد درحال حرکت به سمت استان فارس بود با وانتی که از سمت کلمه درحرکت بود شاخ به شاخ تصادف کرد که در اثر آن 4 نفر از سرنشینان هر دو خودرو در آتش سوختند و جان خود را از دست دادند. گفتنی است هویت جان‌باختگان این حادثه مشخص نیست و پرونده این سانحه توسط پلیس در دست رسیدگی قرار دارد.
دستبند پلیس بر دستان نجار
اصفهان- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامي شهرستان نجف‌آباد گفت: ماموران گشت انتظامي این شهرستان هنگام گشت‌زني متوجه رفتار مشكوك فردي شدند و دستور ايست صادر كردند.سرهنگ محمدرضا خدادوست ادامه داد: اين فرد به دستور ايست ماموران توجهي نكرد و اقدام به فرار كرد كه ماموران وارد عمل شدند و او را دستگير كردند.وی با اشاره به اينكه مقداري طلاجات همراه اين فرد بود افزود: متهم به سرقتي بودن اين طلاها اعتراف كرد.سرهنگ خدادوست بيان داشت: اين سارق تحت عنوان نجار و براي نصب كمد ديواري به منزل فردي رفته و در غفلت صاحبخانه طلاهاي آن‌ها را سرقت كرده بود.
کشف لوازم کودک خارجی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا گفت : ماموران انتظامي ايستگاه ايست و بازرسي شهيد امامي این شهرستان هنگام پایش خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون کشنده دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.سرهنگ حميد اميرخاني ادامه داد: در بازرسي از اين کاميون يك محموله لوازم كودك خارجي فاقد هرگونه مدارک معتبر قانونی کشف شد.وی افزود: در اين خصوص راننده کاميون دستگير وبرای سير مراحل قانوني به مراجع قضایي تحويل داده شد.
انهدام باند سارقان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی اشنویه اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل مردم در این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.سرهنگ حسن قره‌چوبوقی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان را شناسایی کنند و در استعلام‌های صورت گرفته، مشخص شد که متهمان از سارقان حرفه‌ای و با سابقه هستند.فرمانده انتظامی اشنویه ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، ماموران به صورت نامحسوس، آنها را تحت نظر قرار داده و موفق شدند هنگام سرقت آنان را دستگیر کنند.وی با بیان اینکه در این خصوص چهار نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی راهی مراجع قضایی شهرستان اشنویه شدند، ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به 12 فقره سرقت از منزل در شهرستان اشنویه اعتراف کردند.
سرهنگ قره‌چوبوقی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز مقداری از اموال سرقتی به ارزش ریالی 230 میلیون ریال کشف و ضبط شد و در این خصوص سه دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.