kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

اعتصاب کارکنان متروی لندن میلیون‌ها مسافر را سرگردان کرد

اعتصاب کارکنان متروی لندن در اعتراض به حذف فرصت‌های شغلی منجر به سرگردانی چند میلیون نفر از شهروندان پایتخت انگلیس شده است.



قدیمی‌ترین متروی دنیا که سال 1863 افتتاح شده، از یکشنبه شب به دلیل اعتصاب گسترده ضدریاضتی تقریبا به طور کامل فلج شده است.
بیشتر ایستگاه‌های منطقه یک پایتخت انگلیس بسته شده و مسافران در ایستگاه‌های مترو سرگردان هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «اعتصاب جدید کارکنان متروی لندن میلیون‌ها نفر را که برای رفت‌ وآمد از مترو استفاده می‌کنند، تحت تأثیر قرار داده  است.
این تازه‌ترین مورد از اعتصاب‌ها علیه شرایط بد اقتصادی حاکم بر انگلیس است که زمستانی کابوس‌وار برای مسافران انگلیسی رقم زده است.»
 به دنبال این اعتصاب، بسیاری از شهروندان انگلیسی ترجیح دادند در خانه بمانند و به دورکاری بپردازند، اما هزاران نفر مجبور شدند برای رفتن به سرکار از اتوبوس‌های شلوغ، دوچرخه یا خودروی شخصی استفاده کنند که ترافیک سنگینی را اطراف و داخل پایتخت انگلیس موجب شد.
به طور متوسط هر روز حدود چهار میلیون و 800 هزار نفر از متروی لندن استفاده می‌کنند.
مناقشه‌ای که روابط  بین مدیریت حمل و نقل لندن و اتحادیه‌های کارگری را از چند ماه پیش تیره کرده است.
 برنامه تازه متروی لندن  حذف «فرصت‌های شغلی» و «باجه‌ها» در برخی ایستگاه‌ها، در چارچوب نوسازی این شبکه و اجرای برنامه‌های ریاضت اقتصادی پیش‌بینی شده است.
اعتصاب کنندگان به ویژه حذف دفاتر فروش بلیط در ایستگاه‌ها را که با دستگاه‌های خودکار جایگزین خواهند شد، محکوم می‌کنند چرا که در صورت اجرای این طرح، شغل خود را از دست خواهند
داد.