kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

اخبار کوتاه از فوتبال


افتخاری: با شعار دو نفر تغییری در استقلال ایجاد نمی‌شود
سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال در واکنش به پرسشی درباره تجمع هواداران این تیم مقابل ساختمان این باشگاه، گفت: هواداران نگفتند که من برکنار شوم در ضمن باید همه هواداران استقلال را در نظر گرفت و حرف‌ها و کارهای دو نفر نمی‌تواند ملاک قرار بگیرد. کسانی که فکر می‌کنند در استقلال خبری است باید بدانند که اگر من بروم هم کسی مثل من سر کار می‌آید و آنها به چیزی که می‌خواهند نمی‌رسند. خودشان را به این در و آن در نزنند، دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی هستند تا ببینند پشت صحنه این اتفاقات چه کسانی هستند. باشگاه دولتی است، استقلال جای کوچکی نیست که با شعار دو نفر در آن تغییری ایجاد شود. اینجا خیلی محکم‌تر از چیزی است که برخی‌ها فکر می‌کنند. هواداران بازیچه این افراد قرار نگیرند. کسانی که دست‌شان از منافع کوتاه شده است. باشگاه استقلال در حال سالم‌سازی است. بعد از این جایی برای ناسالم‌ها نیست. من هم از استقلال بروم همین راه ادامه دارد چون خواست دولت این است.
کی‌روش: من نباید با برانکو و پرسپولیس بجنگم
کارلوس کی‌روش با انتقاد از مشکلات به وجود آمده برای تیم ملی فوتبال، گفت: نمی‌توانم در جایگاهی باشم که در ایران به من حمله شود، اما فدراسیون فوتبال هیچ کاری انجام ندهد.سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران که پس از انتقادهای برانکو ایوانکوویچ و مشکلات موجود در برنامه آماده سازی تیم‌ ‌ملی فوتبال تصمیم به استعفا از هدایت تیم‌ ‌ملی گرفته بود، در مصاحبه با آسوشیتدپرس از دلایل خود برای این تصمیم گفت‌.کی‌روش در این گفت‌وگو، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال اعلام کرده که اقتدار کافی برای انجام برنامه آماده سازی تیم‌ ‌ملی برای رسیدن به جام جهانی که سال گذشته روی آن توافق شد را ندارد.برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس و سابق ایران در انتقاد به برنامه‌های تیم‌ ‌ملی گفته بود کی‌روش بازیکنان کلیدی ما را به اردو دعوت کرده، در حالی که پرسپولیس باید برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خود را آماده کند. او همچنین تاکید کرده بود که در صورت ناکامی پرسپولیس در ایران و آسیا سرمربی پرتغالی تیم‌ ‌ملی، مسئول این ناکامی‌های احتمالی خواهد بود.با این حال کی‌روش با ناراحتی نسبت به این اظهارات، گفت‌: نمی‌توانم در جایگاهی باشم که یک مرد با شخصیت (برانکو) در ایران به من حمله کند و فدراسیون فوتبال در مقابل آن هیچ کاری انجام ندهد. هواداران در ایران به حساب نمی‌آیند و نتایج هم دیده نمی‌شود. عده‌ کمی از افراد با قدرت در پشت صحنه هستند که فقط حرف آنها اهمیت دارد. آنها در تلاش هستند که تیم‌ ‌ملی را خراب کنند و نمی‌خواهند تیم‌ ‌ملی موفق باشد. من نباید با پرسپولیس و برانکو بجنگم. جنگ من فقط مقابل چین، قطر، کره جنوبی و ازبکستان است. برانکو هم باید با دیگر تیم‌های ایرانی بجنگد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*عزت الله پورقاز مدافع ملی پوش استقلال خوزستان به تیم فوتبال سایپا پیوست.پورقاز پیش از این در تیم فوتبال استقلال خوزستان توپ می‌زد و شایعاتی درباره پیوستنش به پرسپولیس مطرح بود.
*سروش رفیعی که در نیم فصل گذشته تیم فوتبال تراکتورسازی بازی می‌کرد، با عقد قراردادی به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.رفیعی که پیش از این بحث‌های زیادی درباره مقصد بعدی‌اش وجود داشت پس از مذاکره با مسئولان باشگاه پرسپولیس و توافق با آنها قرارداد خود را امضا کرد.مدت این قرارداد یک فصل و نیم است.رفیعی ۲۶ ساله پیش از این در فجرسپاسی، فولاد و تراکتورسازی سابقه بازی داشته است. او ۴ بازی ملی هم در کارنامه دارد.
* در تمرین دیروز تیم پرسپولیس یک مهاجم اسپانیایی حضور یافت که برانکو ایوانکوویچ در خصوص حضور این بازیکن در جمع سرخپوشان باید تصمیم‌گیری کند. این مهاجم یک متر و 80 سانتیمتری فقط دیروز برای تست فنی در تمرین سرخپوشان شرکت کرد و سرمربی کروات پرسپولیس باید در خصوص او تصمیم بگیرد.تامی کوره‌آ، مهاجم اسپانیایی مدنظر سرخپوشان است که 32 سال سن دارد و آخرین تیم باشگاهی او راپیدوین اتریش محسوب می‌شود. این بازیکن اسپانیایی از تیم تنه‌ریف B فوتبال خود را شروع کرد و در سال 2005 به تیم اصلی این باشگاه رسید. لوگرونیس و تگوئسته در اسپانیا تیم‌های بعدی مهاجم مدنظر برانکو بوده‌اند که او به دنبال بازی در این دو تیم راهی فوتبال اتریش شد.کوره‌آ که از سال 2015 تا الان در تیم راپیدوین عضویت دارد، پیش از این در تیم‌های اتریشی ریندورف آلتاچ و گرودیگ بازی کرده است.پرسپولیسی‌ها باوجود پر بودن لیست بازیکنان غیرآسیایی‌شان (سه سهمیه) این مهاجم را که ملیت اسپانیایی دارد، زیر نظر گرفته‌اند.پریمیوف، مهاجم اوکراینی پرسپولیس چندان موردپسند برانکو قرار ندارد و شاید این مهاجم یا پل یانسکی از جمع سرخپوشان جدا شوند تا مهاجم اسپانیایی مورد نظر برانکو سرخپوش شود.
* مسعود حسن‌زاده بازیکن سابق سایپا و ذوب‌آهن اصفهان با عقد قراردادی با سپاهان اصفهان توافق نهایی کرد.
* باشگاه سایپا با ارسال نامه‌ای به باشگاه نفت آبادان خواهان به خدمت گرفتن فرشاد فرجی مدافع 23 ساله این تیم شده است. نفتی‌ها برای صدور رضایت‌نامه مدافع جوان خود شرایط‌شان را به باشگاه سایپا اعلام کردند.فرشاد فرجی یکی از گزینه‌هایی است که به همراه شایان مصلح برای پست دفاع چپ به برانکو ایوانکوویچ معرفی شده است.
پیکر سیدعلیخانی در خانه ابدی آرام گرفت
پیکر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس به خاک سپرده شد. مراسم تشییع پیکر کاظم سید‌علیخانی صبح روزدوشنبه در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس از جمله علی پروین، کریم باقری، افشین پیروانی، بهروز رهبری‌فرد، مهرداد میناوند و ... در این مراسم حضو پیدا کردند.همچنین مراسم ترحیم این مرحوم امروز از ساعت 18 الی 19:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.
بازیکن سابق تیم ملی دار فانی را وداع گفت
حبیب زرین نام از جمله بازیکنان با اخلاق فوتبال کشورمان که همواره در امور خیرخواهانه حضوری فعال داشت دوشنبه شب گذشته دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.زرین نام سال‌ها در رده باشگاهی در تیم بانک ملی بازی کرد و از جمله بازیکنان با اخلاق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز محسوب می‌شد.سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به جامعه بزرگ ورزش ایران و خانواده زرین نام تسلیت می‌گوید.
رفیعی: از بچگی پرسپولیسی بودم و با دلم انتخاب کردم
هافبک جدید تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که از کودکی طرفدار این تیم بوده است و با دلش به این تیم آمده است.سروش رفیعی در خصوص پیوستنش به پرسپولیس گفت: من از بچگی پرسپولیسی بودم و باید بگویم فوتبال هم حرفه‌ای است. من با دلم پرسپولیس را انتخاب کردم.رفیعی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود پیشنهاداتی که داشت به خارج از کشور نرفت، عنوان کرد: به هر حال پیشنهاداتی به من رسیده بود اما من در این مقطع تصمیم گرفتم پیراهن پرسپولیس را برتن کنم تا بتوانم در کنار دوستانم در این تیم روزهای خوبی داشته باشم. با دلم پرسپولیس را انتخاب کردم و احساسم این است که می‌توانم در این تیم موفق باشم. تمام تلاشم را می‌کنم که بازیکن موثری برای پرسپولیس بوده و در مدتی که در این تیم هستم روزهای خوبی را داشته باشم.هافبک جدید پرسپولیس در مورد مدت زمان قراردادش با این تیم، گفت: مدت قرارداد مهم نیست مهم این است که من بتوانم در اینجا بازیکن موثری باشم و از بزرگی و پشتوانه پرسپولیس بتوانم آینده بهتری برای خودم رقم زده و به جایگاه بالاتری در فوتبال برسم.
تیم جوانان در اسفند ماه به هلند می‌رود
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان از برگزاری اردوی آماده‌سازی تیمش در اسفند ماه و در هلند خبر داد.تیم ملی فوتبال جوانان ایران که خود را آماده حضور در مسابقات جام جهانی در اردیبهشت ماه سال ۹۶ در کره جنوبی می‌کند در حال پیش بردن برنامه‌های خودش است تا در این زمان بازیکنان جدید و مستعد که تاکنون شانس دیده شدن را نداشته‌اند، را بررسی و با تیم قدرتمندتری در مسابقات جام جهانی شرکت کند.امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم جوانان کشورمان درباره برنامه‌های این تیم در ماه‌های باقی مانده تا جام جهانی اظهار کرد: از ۲۵ تا ۳۰ دی ماه اردوی جدیدی را شروع می‌کنیم که در این اردوی چند روز بازیکنان جدید را دعوت می‌کنیم. همکارانم در استان‌های مختلف بازیکن مستعد را معرفی کرده‌اند و هر بازیکنی که توانایی حضور در تیم ملی را داشته باشد در فهرست نهایی حضور خواهد داشت. در این اردو از بازیکنان لیگ برتری تیم ملی دعوت نکرده‌ایم تا آنها بتوانند در باشگاه‌های خود انجام وظیفه کنند. او با اشاره به فهرست نهایی تیم ملی جوانان، افزود: ان‌شاء‌الله بعد از این اردو که در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود، فهرست ۲۵، ۲۶ نفره تیم ملی مشخص می‌شود و ما تا جام جهانی کار را با این بازیکنان ادامه می‌دهیم. سرمربی تیم ملی فوتبال کمتر از ۲۰ سال با بیان اینکه تیم ملی در اسفند ماه اردویی را در هلند برگزار خواهد کرد، گفت: این اردو از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اسفند در شهری نزدیک به روتردام هلند برگزار می‌شود. پیش از این تیم ملی امید سال گذشته اردویی را در این کمپ برگزار کرده بود. می‌خواهیم با فراهم کردن تمهیدات لازم هر چه بهتر تیم را آماده کنیم.
چراغ سبز کرار به تیم عراقی
باشگاه نفط الوسط عراق اعلام کرد که جاسم کرار علاقه دارد به این تیم برگردد و مذاکراتی را با این بازیکن انجام داده است.به نظر می‌رسد که کرار جاسم در نیم فصل دوم تراکتورسازی را همراهی نخواهد کرد و از این تیم جدا خواهد شد.این بازیکن جنجالی عراق نتوانست انتظارات را در تراکتورسازی برآورده کند. از یک طرف بازی‌های ضعیفی که او به نمایش گذاشت و از طرف دیگر هم ادامه جنجال‌سازی و حاشیه‌سازی او باعث شده تا حتی امیر قلعه‌نویی هم تمایلی برای ماندن او نداشته باشد.سایت المدی عراق اعلام کرد که به احتمال زیاد این بازیکن جنجالی به نفط الوسط عراق باز خواهد گشت. عبدالغنی شهد سرمربی این باشگاه عراقی گفت: کرار جاسم تاکید کرد که دوست دارد به نفط الوسط برگردد و دوباره با پیراهن این تیم به میدان رود. مذاکراتی را با این بازیکن انجام داده‌ایم و به دنبال این هستیم که او را در زمستان به تیم خود برگردانیم.