kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* در مناظره تلویزیونی آقایان شریعتمداری و کواکبیان یک حرف مستدل و منطقی از آقای کواکبیان نشنیدیم. کاش آقای کواکبیان متوجه شود که لجبازی و نپذیرفتن اشتباه و تخلفات این دولت عاقبت خوشی برای آنان ندارد.
محمودیان
* در مناظره آقای شریعتمداری با آقای کواکبیان اگر آقای کواکبیان انصاف داشت می‌فهمید که گفته‌های آقای شریعتمداری منطقی و حرف مردم است.
خادم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی
* ظاهرا مهندسی نفوذ این بار طراحی کامل و بدون نقصی را در قالب «سند آموزش 2030» تهیه و به مدیران دیکته کرده است! که جبران آن زمان زیادی را می‌طلبد و شاید امکان‌پذیر هم نباشد... این اوج چوب حراج زدن به فرهنگ و منافع ملی است. چرا متولیان امر هیچ واکنشی در قبال این همه خیانت از خود نشان نمی‌دهند؟!
نراقی
* چرا دولت این قدر اصرار به محرمانه‌کاری در تعاملات بین‌المللی دارد؟ آیا پنهان‌کاری در مفاد برجام و خسرانی که برای کشور به وجود آورد کافی نبود؟ آیا پنهان‌کاری در قرارداد خودروسازی کافی نبود؟ آیا پنهان‌کاری در قراردادهای نفتی، FATF، خرید هواپیما و... کافی نبود؟ پاسخ این همه پنهان‌کاری خلاف و عبور از خطوط قرمز نظام را چه کسی می‌دهد؟ برملا شدن سند آموزشی 2030 افتضاح دیگری از زیر پا گذاشتن قانون اساسی است و در حالی برملا می‌شود که از منشور حقوق شهروندی و دانستن حق مردم است دم زده می‌شود؟! سکوت شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس چه توجیهی دارد؟
محمودی
* آقای روحانی اخیرا در یکی از سخنرانی‌های خود گفتند؛ اگر شرکت‌های داخلی، پروژه‌ای را قبول کنند و نتوانند به انجام برسانند چه کسی خسارت آنها را خواهد پرداخت؟! اولا شما موفقیت‌های فازهای متعدد تولید گاز را شنیدید، پیشرفت‌های موشکی و انرژی هسته‌ای 20 درصد را دیدید؛ چرا تردید دارید که ما می‌توانیم؟! ثانیا آن وقتی که شرکت‌های خارجی که کارها را نیمه‌کاره رها کردند و خسارت‌ها به‌بار آوردند و دست شما را در  پوست‌گردو قرار دادند از چه کسی خسارت گرفتید؟!
طباطبایی
* از دید بعضی‌ها رسانه‌ای کردن اعتراف آقای ظریف به اشتباه بودن اعتمادش به آمریکا گناه نابخشودنی است ولی اینکه چه بر سر کشور آمده و می‌آید مهم نیست. نتیجه وکیل‌الدوله بودن بهتر از این نمی‌شود.
7392---0916
* وقتی مدیران حقوق نجومی‌بگیر ذخیره نظام تلقی شوند طبیعی است که عده‌ای قبرنشین خواهند شد. اگر غیر از این باشد باید تعجب کرد.
8853---0912
* اگر حقوق‌های نجومی ده‌ها و صدها میلیونی از نظر دولت قانونی بوده پس انتشار دارایی‌ها و دریافتی‌های آنها هم قانونی است. وقتی دریافت‌های نجومی حق مدیران است، دانستن اندازه دارایی مسئولین دولتی هم حق مردم است.
7941---021 و 7345---0919
* آقای رئیس‌جمهور به مناسبت سالروز 9 دی باید می‌گفت مردم در سال 88 در چنین روزی انقلاب را از فتنه‌آفرینی چه کسانی نجات دادند.
7598---0918
* زمانه عجیبی شده آقای رئیس‌جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور به جای پاسخگویی چهره طلبکار به خود گرفته و گفته چرا بیکاری و گورخوابی در کشور وجود دارد!
1822---0918
* رئیس‌جمهور در نشست جامعه نظارت و بازرسی از فساد و حق شهروندی سخن گفت و اینکه هر کس حق دارد از دولت بپرسد... بنده به عنوان یک شهروند از میان صدها پرسش فقط یک سؤال می‌کنم؛ درباره جایگاه حقوقی و استفاده حسین فریدون از مواردی مثل اعمال نفوذ در انتصاب رؤسای برخی بانک‌ها و مدیران سوءاستفاده‌گر از بیت‌‌المال توضیح دهند و شفاف‌سازی کنند!
1793---0912
* برخی آقایان پیروزی آقای روحانی را برای دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری پیش‌گویی می‌کنند! همین اتفاق در سال 88 رخ داد که موجب فتنه شد. گاهی مواضع مقامات دارای جهتی ضد منافع کشور است و معلوم نیست آیا خودشان این را متوجه هستند یا نه.
6172---021
* هر چند دولت یازدهم از ابتدا کشور را رها کرده بود ولی حال با توجه به نزدیکی انتخابات گویا تمام هم و غم خود را به انتخابات معطوف و بازار رها را رهاتر کرده است تا گوشت کیلوئی 30-40 هزار تومان به 50-55 هزار تومان برسد و روزنامه دولت (مورخ 95/10/12) هم با افتخار خبر آن راچاپ کند! حال اینکه مردم مستضعف با حقوق‌های زیر یک میلیونی چکار کنند تنها راه این است به نسخه‌های وزیر صنعت توجه نمایند که یکی دو میلیارد تومان حقوق‌های نجومی چیزی نیست!
اسدی
* به آقای ظریف عرض می‌کنم یک فرد مسلمان و مومن باید کیس و زیرک باشد... اگر کری به شما لاف کنگره می‌زد شما هم به او لاف مجلس و شورای محترم نگهبان را می‌زدید؟ متاسفانه آقای ظریف زمانی فریب کری را می‌خورد که در مجلس شورای اسلامی برخلاف رویه قانونی، فریاد برآورد و اجازه نداد نمایندگان به جزئیات برجام دسترسی پیدا کنند و یا گفت اجازه نمی‌دهم تیم هسته‌ای را سین‌جیم کنید؟!
عربی
* چرا رانت‌خواران و حرام‌بگیران نجومی محاکمه نمی‌شوند؟ اگر شبهه‌ای در دارائی برخی وزرا نیست چرا از شفاف‌سازی دارائی خود واهمه دارند؟‌چرا دولت تحمل نقد دلسوزانه ندارد و به آنها پرخاش می‌کند؟ سؤال‌های ما مردم اینهاست.
7399---0990
* چند روز قبل پیامک حقوق شهروندی آقای رئیس‌جمهور با هزینه بیت‌المال دریافت شد و مشکل حقوق شهروندی بنده با این پیام حل گردید. نمی‌دانم چرا عده‌ای با این دولت کارآمد مخالف هستند.
1648---0915
* دولت پاسخ بدهد موضوع خرید تعداد 100 هواپیمای ایرباس چه شد؟ چرا هنوز یک فروند هواپیمای ایرباس هم وارد کشور نشده است؟
احمدی
* از مسئولان تقاضا دارم هیئتی که برای مذاکره با مقامات حج عربستان به این کشور اعزام می‌کنند، افرادی باهوش و زیرک باشند تا بتوانند حق مردم مسلمان ایران را بگیرند و دیگر در این توافق حادثه تلخ برجام تکرار نشود.
3521---0910
* اگر جلوی تردد اتومبیل‌های دودزای دولتی و غیردولتی و موتورسیکلت‌های کاربراتوری گرفته شود مشکل آلودگی هوا تا حد زیادی کاهش خواهد یافت ولی معلوم نیست چرا در این مورد اقدامی صورت نمی‌گیرد؟
8455---0912
* هزینه‌های دندان پزشکی به حدی بالاست که با حقوق بازنشستگی نمی‌توانم نسبت به درمان دندان‌های خود اقدام بکنم. در نتیجه باید بسوزم و بسازم.
9905---0911
* آزادراه کرج- تهران لاین جنوب دارای دست‌اندازهای زیادی است. از مسئولین امر درخواست مرمت و بهسازی آن را دارم.
6937---0919
* فرزند کلاس اولی‌ام از روز اولی که به کلاس رفته مدرسه هر روز از هزار تومان تا بیست هزار تومان از او مطالبه نموده است و اخیراً برای خرید یک بسته کاغذ آ4 (A4) 12 هزار تومان مطالبه کرده‌اند. شماره حساب هم داده‌اند برای بالای 20 هزار تومان! با این کار آبروی کشور را می‌برند چطور برای حرام‌خواران پول میلیاردی هست ولی چند صدهزار تومان برای مخارج روزانه مدرسه نیست؟! 200 بچه در یک مدرسه چند تا کاغذ آ4 نیاز دارند که هر دانش‌آموز لازم است یک بسته خریداری کند؟!
یک هم‌وطن از یاسوج