kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
با تصویب نمایندگان

بانک مسکن موظف به تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر شد

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز بانک مسکن را موظف کرد نسبت به تأمین باقیمانده تعهدات خود و منابع مورد نیاز مسکن مهر بدون تعهد احداث واحد جدید با تشخیص وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.


نمایندگان در جلسه علنی دیروز و در چارچوب لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 73 را به تصویب رساندند که بر اساس آن مقرر شد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در طول برنامه اجراء و مهلت‌های پیش‌بینی شده در آن تا پایان برنامه تمدید شود.
بر اساس بند الف این ماده ، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و شهرداری‌ها مکلف‌اند در طول برنامه نسبت به احیاء ، بهسازی ، نوسازی و مقاوم سازی و بازآفرینی سالانه حداقل 270 محله در قالب مطالعات مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بر حسب گونه‌های مختلف (شامل ناکارآمد - تاریخی - سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌ای) و ارتقاء دسترسی به خدمات و بهبود زیرساخت‌ها با رویکرد محله محور در چارچوب قانون و مقررات ذیربط اقدام نمایند.
همچنین با مصوبه مجلس دولت موظف شد به منظور کاهش آسیب‌پذیری سکونتگاههای روستایی(با هدف بهسازی و نوسازی مسکن روستایی) و همچنین تامین مسکن برای اقشار کم درآمد شهری (در شهرهای کوچک) منابع مالی و تسهیلات ارزان قیمت و زمین مورد نیاز را در بودجه سنواتی در طول اجرای برنامه تامین کند.
همچنین طبق مصوبه نمایندگان در بند ج ماده 73 لایحه برنامه ششم ، بانک مسکن موظف است نسبت به تأمین باقیمانده تعهدات خود و تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر بدون تعهد احداث واحد جدید با تشخیص وزارت راه و شهرسازی اقدام نماید.
دو هزار دستگاه واگن به خطوط ریلی شهری اضافه می‌شود
نمایندگان همچنین به بررسی ماده 70 گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه پرداختند.
طبق این ماده که به تصویب مجلس رسید ، دولت مکلف است نسبت به تضمین تسهیلات و تامین ناوگان و تجهیزات قطار شهری شهرها و حومه آنها از محل منابع پیش‌بینی شده در بودجه سنواتی به‌نحوی اقدام نماید که تا پایان قانون برنامه دوهزار دستگاه واگن و تجهیزات مربوط با رعایت قانون استفاده از حداکثر ظرفیت داخلی به خطوط ریلی شهری اضافه شود. شهرداریها نیز موظفند نسبت به توسعه قطار شهری از محل منابع خود اقدام کنند.
تذکر 22 نماینده مجلس به وزیر ارشاد
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس دوشنبه 13 دی ماه 95 از سوی هیئت رئیسه قرائت شد.
محسن کوهکن نماینده مردم لنجان به اتفاق 21 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم خودداری از کاربرد کلمات و عناوین مغایر با شأن دانشجویان ایران اسلامی را متذکر شدند.
همچنین امیر خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت لزوم توجه و حمایت از صنایع داخلی و پرهیز از واردات بی‌رویه کالا را متذکر شد.
تقدیر از رزمایش پدافند هوایی در جنوب
241 نماینده مجلس با امضای بیانیه ای، از برگزاری رزمایش پدافند هوایی «مدافعان آسمان ولایت 7» ارتش جمهوری اسلامی ایران که اخیرا در منطقه جنوب کشور انجام شد، تقدیر کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است : قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان سلحشور ، جوان ، مومن و با تجربه خود که افتخار سنگربانی و دفاع از حریم آسمان میهن عزیز اسلامی را عهده دار می‌باشند، با هدف نمایش اقتدار پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 را در حوزه‌های مختلف در سطح منطقه جنوب کشور به اجرا گذاشتند. در ادامه بیانیه تصریح شده است : امروز ملت بزرگوار ایران اسلامی قدرشناس همت و تلاش فرزندان خویش در نیروهای مسلح بوده و توفیق فرزندان خود را در ارتش جمهوری اسلامی ایران در فراهم کردن امنیت مرزهای گسترده میهن عزیز را زمینه ساز پیشرفت جامعه، رفاه و عدالت، سرافرازی و عزت دنیا و آخرت می‌دانند.