kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
رنجنامه جمعی از دانشجویان انقلابی:

توهین به نظام جمهوری اسلامی کار علمی گروه علوم سیاسی تربیت مدرس است؟

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس با انتشار رنجنامه‌ای نسبت به اتفاقات رخ داده در جریان سخنرانی‌های اخیر این دانشگاه واکنش نشان دادند.


در این رنجنامه آمده است: به عنوان جمعی از دانشجویان جوان که با آرمان و اهداف مقدس از شهرستان‌های دور در دانشگاه تربیت مدرس مورد پذیرش قرار گرفته‌ایم به خاطر مطالب گفته شده در جلسه سخنرانی‌های هفته گذشته گروه علوم سیاسی از ریاست دانشگاه و مدیریت گروه علوم سیاسی آن به مسئولان کشور شکایت می‌کنیم.
هفته قبل وقتی در مراسم دانشکده علوم انسانی شرکت کردیم سرافکنده از خون شهدا شدیم. مراسم دانشکده مربوط به کسب رتبه استادی «دکتر عباس م» بود با اینکه سخنرانی این استاد دانشجویان را از آینده کشور مأیوس کرد اما سخنرانی دکتر« حاتم ق» که از دیگر اساتید گروه علوم سیاسی در دانشکده علوم انسانی می‌باشد مثل یک تیر دشمن خارجی بر قلب ما نشست چون او با سخنان مأیوسانه دانشگاه و کشور و آینده را با سیاه‌نمایی تحلیل کرد و پا را از گلیم یک دانشگاهی فراتر نمود و از نظام مظلوم ما به عنوان « نظام ابله» یاد کرد. برای دقایقی همه روزگار مقابل چشم ما رو به سیاهی رفت و از شدت کریه بودن این جمله هرگونه عکس‌العمل از ما سلب شد و از خودمان ناراحت شدیم و یاد ایثار‌گری‌های مدافعین حرم افتادیم که برای این نظام مترقی در حال قربانی شدن هستند.
 در و دیوار این کشور جمهوری اسلامی و تحولات منطقه و روابط بین‌الملل به ما دانشجویان یادآوری می‌کند نظام ما بسیار بسیار هوشمند و عقل‌مدار می‌باشد و برعکس، بعضی اساتید معاند را باید ابله نامید که موفقیت روزافزون نظام را در بخش‌های گوناگون علمی و دفاعی و پزشکی و نانو بالخصوص مردم سالاری نمی‌بینند.
در حالی که دانشگاه جمهوری اسلامی و دانشگاه تربیت مدرس باید نمونه و الگوی دانشجویان کشور باشد یکی از دانشجویان کشور‌های خارجی از این سخنرانی تعجب کرد و با کنایه به ما یادآوری کرد تا قدردان نعمت جمهوری اسلامی باشیم.
در بخش دیگری از این رنجنامه آمده است: ما به عنوان جمعی از دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس نگران جوانان این کشور هستیم که زیر نظر استادان علوم سیاسی تربیت مدرس در حال تحصیل می‌باشند. این رنجنامه نگارش گردید تا مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت مدرس به فکر اصلاح علوم سیاسی در دانشگاه باشند و بیشتر از این قلب مردم مسلمان و رهبر معظم انقلاب را نرنجانند. دانشگاه تربیت مدرس مرکز آموزش و تربیت استادان در جمهوری اسلامی است و نباید علیه نظام مترقی کشورمان تبلیغات کند.