kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    آتش به انبار افتاد
ساری - ایرنا: فرماندار بهشهر از مهار کامل آتش‌سوزی در زندان خلیل‌شهر خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی در انبار آذوقه و پوشاک رخ داد.
سیدخالق سجادی افزود : آتش‌سوزی نیمه‌شب یکشنبه گذشته رخ داد که با حضور آتش‌نشانان در همان ساعات اولیه مهار شد.
وی با بیان اینکه آتش‌سوزی ربطی به خوابگاه زندانیان و سربازان و ماموران نداشت، تصریح کرد: این آتش‌سوزی هیچ تلفات و صدمات جانی در پی نداشته است.
خلیل‌شهر در شرق شهرستان بهشهر واقع است.
امحای مشروبات الکلی
هندیجان- خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب هندیجان گفت: ماموران دریابانی ماهشهرو هندیجان موفق شدند طی عملیات مشترکی 2‌هزار و 274 قوطی مشروبات الکلی را کشف و ضبط کنند.
کریمی با بیان اینکه مشروبات الکلی مزبور در دو قایق جاسازی شده بود افزود: در این ارتباط 4 نفر که اقدام به قاچاق مشروبات الکلی کرده بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی تصریح کرد: مراسم معدوم‌سازی 2 هزار و 274 قوطی مشروبات الکلی با حضور جمعی از مسئولان محلی انجام شد.
انفجار مهمات جنگی در اندیمشک
دزفول - ایرنا: صدای ناشی از انفجار مهمات جنگی در اندیمشک موجب ترس شهروندان شد. صدای ناشی از این انفجار عصر یکشنبه در بسیاری از مناطق این شهر به گوش رسید.
یک منبع موثق گفت: این انفجار ناشی از انهدام مهمات جنگی در پادگان دوکوهه بود و هیچ‌گونه خسارت یا تلفاتی به دنبال نداشت.
وی بیان کرد: انفجار به صورت برنامه‌ریزی شده و با هدف انهدام مواد منفجره تاریخ مصرف گذشته جنگی صورت گرفته است.
توقیف ‌تانکر حامل سوخت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: ماموران این فرماندهی در پایش خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي استان به يك ‌تانكر حامل سوخت مشکوک و آن را متوقف كردند.
سرهنگ «علي آزادي» افزود: در بازرسي از اين‌ تانکر مشخص شد محموله 26 هزار ليتري سوخت آن به صورت غيرمجاز بارگيري شده و مقصد آن مناطق غربي کشور است.
وي افزود: دراین رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
پلمب آرایشگاه‌های زنانه
رشت - خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی فومن اظهار داشت: مأموران انتظامی این فرماندهی در پی اطلاع از انتشار عکس‌های خصوصی افراد در فضای مجازی توسط 2 باب آرایشگاه زنانه، بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ محسن جعفرزاده افزود: ماموران با شناسایی دو آرایشگاه مزبور درتحقیقات خود متوجه شدند، این آرایشگاه‌ها عکس‌های مشتریان خود را در فضای مجازی منتشر کرده لذا با هماهنگی مقامات قضایی دو واحد صنفی متخلف پلمب شدند.
وی تصریح کرد: دراین ارتباط 3 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده اتهامی به مراجع قضایی معرفی شدند.
کالاهای قاچاق به مقصد نرسید
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری طی چند مرحله موفق به کشف مقدار قابل توجهی کالای قاچاق شامل یک تن و 500 کیلوگرم ذغال، برنج خارجی، 50 دستگاه دوچرخه و لوازم آرایشی بهداشتی شدند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: کارشناسان ارزش مالی محموله‌های کشف شده را 350 میلیون ریال برآورد کرده‌اند
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به دستگیری 6 متهم و توقیف 4 دستگاه خودرو تصریح کرد: رانندگان خودرو به همراه کالاهای کشف شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
پزشک قلابی به دام پلیس افتاد
رشت ـ خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی براینکه فردی سابقه‌دار با تأسیس یک مطب اقدام به طبابت می‌کند، بررسی این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ اردشیر آقاجانی با اشاره به دستگیری متهم افزود: فرد دستگیر شده دارای مدرک دیپلم است و در بازجویی‌های پلیسی به 7 فقره جعل و کلاهبرداری اعتراف کرده است
وی گفت: این کلاهبردار با قرار دادن تصاویر و ملزومات طبابت و نگهداری تعداد زیادی کتاب پزشکی در مطب خود ، از سادگی بیماران سوء‌استفاده کرده و با کد نظام پزشکی جعلی اقدام به طبابت و تجویز دارو می‌کرد.
شایان ذکر است متهم با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شد.
حمل کالای بی‌مجوز
زاهدان -خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان کنارک گفت: ماموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری موفق شدند با متوقف ساختن 10 دستگاه خودرو 4 میلیارد و 500 میلیون ریال انواع کالای بدون مدارک قانونی را کشف و ضبط کنند.
سرهنگ غلام شهرکی افزود: این کالاها شامل اسپیلت، لاستیک خودرو، لباس، لوازم خانگی، چای و سوخت قاچاق هستند.
وی با اشاره به دستگیری 10 متهم و توقیف 10 دستگاه خودرو تصریح کرد: رانندگان خودرو به همراه کالاهای کشف شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
کشف قرص نیروزا
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سرخه گفت: ماموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف ساختند.
سرهنگ علی کریمی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 11 هزار و 660 عدد قرص نیروزا و 18 قوطی پودر غیرمجاز کشف کردند.
وی با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده افزون بر 30 میلیون ریال است گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
بخشش پای چوبه دار
سنندج - ایرنا: حکم اعدام قصاص قاتلی که فرزند یک خانواده‌ را در یک درگیری به قتل رسانده بود، به بخشش ختم شد. در اسفند سال 90 دو نوجوان 17 ساله در یکی از خیابان‌های سنندج با یکدیگر درگیر شده و قاتل با ضربات چاقو هم سن خود را به از پای درآورد. دادگاه قاتل را به قصاص نفس محکوم کرد و طناب دار به گردن او افتاد اما در آخرین لحظه که قرار بود صندلی از زیر پای او کشیده شود، پدر و مادر مقتول قاتل فرزند خود را بخشیدند. پس از این بخشش، پدر مقتول خدای متعال را شکر کرد که موفق شد از خون فرزندش بگذرد و قاتل را عفو کند.
مجازات حامل شترمرغ
بیرجند- خبرگزاری فارس: رئیس‌ دامپزشکی شهرستان طبس گفت: کامیون حامل 10 قطعه شترمرغ از مبدا خوسف به مقصد طبس که فاقد مجوز بهداشتی حمل دامپزشکی بود توسط پست قرنطینه دامپزشکی دیهوک متوقف شد.
محمدجلال‌ هادیان با اشاره به بیماری آنفلوآنزای پرندگان افزود: دراین رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مربوطه به مراجع قضایی معرفی شد.
وی افزود: پس از ارجاع پرونده به دادگاه شعبه دو کیفری شهرستان طبس رای صادر شد و فرد دستگیر شده به استناد قانون سازمان دامپزشکی کشور به جزای نقدی و تحمل 3 ماه حبس محکوم شد.
رئیس ‌دامپزشکی شهرستان طبس ادامه داد: به استناد قانون مجازات اسلامی حبس تعیینی را به پرداخت 3 میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرد و در خصوص شترمرغ‌ها با توجه به عدم داشتن مجوز، حکم استرداد آنها را به مبدا صادر شد.