kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
ذوب‌آهن – تراکتورسازی: حساسیت‌های این دیدار کمتر از فینال نیست

صعود دراماتیک نفت به فینال جام حذفی در دیداری جنجالی

شاگردان علی دایی در نفت تهران با برتری یک بر صفر بر سپاهان به فینال جام حذفی فوتبال راه یافتند.



در نخستین دیدار نیمه ‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران عصر دیروز و از ساعت ۱۳:۴۵ در اصفهان، نفت تهران به مصاف سپاهان رفت. در این دیدار پر برخورد و مهیج، شاگردان علی دایی با یک گل به پیروزی رسیدند تا نخستین فینالیست جام حذفی به این ترتیب مشخص شود. تک گل بازی را ایمان مبعلی در دقیقه ۴۵ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. گل نفت در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست به ثمر رسید و در نیمه دوم در حالی که این تیم عقب نشسته بود، سپاهانی‌ها بر شدت حمله‌های خود افزودند و چندین بار تا آستانه گل تساوی پیش رفتند. در یکی از مهم‌ترین صحنه‌ها، میلاد فراهانی دروازه‌بان نفت، توپ را از روی خط دور کرد اما بازیکنان سپاهان اعتقاد داشتند توپ از خط عبور کرده است. در ادامه و در دقیقه ۷۹، توحید غلامی از نفت با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا نفت بازی را ۱۰ نفره ادامه دهد. در دقیقه ۸۷،  داور به سود سپاهان پنالتی گرفت که این تصمیم با اعتراض شدید علی دایی همراه شد و حتی این مربی از بازیکنانش خواست که زمین را ترک کنند. اعتراض‌های دایی چند دقیقه ادامه پیدا کرد تا این که داور، او را هم اخراج کرد اما دایی از رفتن به سکوها امتناع می‌کرد تا این که بعد از چند دقیقه با وساطت محسن خلیلی و سایر نیمکت‌نشینان نفت، راضی شد و زمین را ترک کرد. احسان حاج‌صفی ضربه پنالتی را به بیرون فرستاد تا آه از نهاد عبدالله ویسی و تمام سپاهانی‌ها برآید. در دقیقه ۹۵ بازی هم شجاع خلیل‌زاده از سپاهان به خاطر ضربه‌ای که به صورت بوعذار زد اخراج شد تا هر دو تیم ۱۰ نفره به بازی ادامه دهند. علی دایی با شکست سپاهان و حضور تیمش در فینال جام حذفی، سومین حضور در فینال جام حذفی را به عنوان سرمربی تجربه خواهد کرد. او پیش از این دو بار با پرسپولیس فینال جام حذفی را تجربه کرده که هر دو بار قهرمان شده است.
اوج حساسیت در اصفهان
اما در دیگر دیدار مرحله نیمه ‌نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران عصر امروز و از ساعت ۱۴:۳۰ دو تیم ذوب‌آهن و تراکتورسازی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند. دو تیم این روزها در لیگ برتر فوتبال ایران هم روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند و با ارائه فوتبال تهاجمی و جذاب، از تیم‌های با ثبات و موفق فصل جاری محسوب می‌شوند.
تیم فوتبال تراکتورسازی با هدایت قلعه‌نویی امیدوار است با پیروزی در این بازی به فینال راه یابد و در عین مدعی بودن در لیگ برتر، به جام حذفی هم نگاهی دارد تا شاید بتواند دوگانه جام حذفی و لیگ برتر را با هم بدست آورد. از آن سوی شاگردان حسینی در وضعیت فنی خوبی به سر می‌برند و بدشان نمی‌آید از عنوان قهرمانی خود در جام حذفی که سال گذشته برابر استقلال بدست آوردند، دفاع کنند. دیدار ذوب‌آهن و تراکتورسازی قطعا به لحاظ فنی تماشایی خواهد بود، هرچند که تراکتورسازی بدون ادینیو در این میدان بازی خواهد کرد.
ذوب‌آهن برای رسید به این مرحله ابتدا شهرداری بوشهر را به سختی و در ضربات پنالتی شکست داد و در ادامه اکسین البرز را با یک گل شکست داد. این تیم سپس با حساب سه بر دو از سد ماشین سازی گذشت و در نهایت با حساب دو بر صفر تیم گسترش فولاد تبریز را شکست داد و پای به این مرحله گذاشت. اما تیم تراکتورسازی ابتدا دو بر صفر فولاد یاسوج را برد و در ادامه با یک گل ملوان را شکست داد. این تیم در نهایت با شکست دو بر صفر برق جدید شیراز و سپس پیروزی سه بر یک برابر نفت و گاز گچساران به این مرحله راه یافت.
با این حال تقابل ذوب‌آهن و تراکتورسازی جذابیت‌هایی دارد که از جمله آنها شکست‌ناپذیری ذوب‌آهن در جام حذفی در سه سال گذشته بوده است. در مقابل تراکتورسازی، آخرین قهرمان جام حذفی پیش از دو دوره قهرمانی ذوب‌آهن است و در عین حال می‌توان گفت آخرین قهرمان‌های جام حذفی این بار در نیمه نهایی مقابل هم قرار گرفته‌اند. با این شرایط شاید بتوان گفت دیدار ذوب‌آهن و تراکتورسازی با شرایط فعلی این دو تیم و سابقه‌ای که در جام حذفی سه فصل گذشته از خود به جا گذاشته‌اند، فینالی ماقبل فینال است.