kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی

تازه‌ترین شماره کیهان فرهنگی به همراه گفت‌وگوهای اختصاصی درباره «فساد رژیم پهلوی»، «تهدیدها و فرصت‌ها در فضای مجازی» و نیز مطالب متنوع فرهنگی و سیاسی چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.


«انقلاب؛ ضرورت خنثی‌سازی اهداف دشمن» موضوع طلیعه این شماره کیهان فرهنگی است که مدیر مسئول در آن گفته است: راه عزت و سربلندی ملت ما و سایر ملت‌ها تنها از راه امام بزرگوار، این راهنمای انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار نظام، می‌گذرد و نمی‌توان با نعل وارونه چهره ضدانسانی غرب را بزک و نقشه‌های شوم آن را لاپوشانی کرد، تعارض و تقابل ذاتی آن با انقلاب اسلامی را نادیده انگاشت و باز از امام غرب‌ستیز و گفتمان ضداستکباری‌اش به دروغ دم زد و در نهایت گستاخانه، او را در حد خواسته‌های کوچک خویش تقلیل داد و پایین آورد. دکتر اصلانی، راه و مرام امام راحل(ره) را سعادت دنیا و آخرت بشریت دانسته و افزوده است: به راستی مگر می‌توان اسلام آمریکایی را در قالب اسلام ناب محمدی ریخت و به توده مردم به عنوان اسلام امام راحل(ره) تحمیل نمود؟! مگر می‌توان این گفتمان امام را فراموش کرد که خدا نیاورد آن روزی را که مسئولان، بالاتر از طبقه متوسط باشند؟ هرگز نمی‌توان امام طرفدار توده‌های محروم و پابرهنه، و اسلام پابرهنه‌های زمین را طرفدار سرمایه‌داران زالوصفتی معرفی کرد که امام، خود و روحانیت پیرو اسلام را به خون آنان تشنه می‌دانست. راه و مرام امام(ره) به هیچ‌وجه تاب تفسیرهای لیبرالیستی و تسامح‌گرانه و خوانش‌های شرقی و غربی را نداشته است و ندارد. راه و مرام امام راحل(ره) روشن و به دور از ابهام است و همچنان توسط خلف صادقش امام حاضر امت تبیین و تعقیب می‌شود و همچنان معطوف به تأمین سعادت دنیا و آخرت بشریت به پیش می‌رود.
مدیر مسئول در پایان تأکید کرده است: ضروری است امید دشمن را ناامید و با ایادی و عواملی که ناامیدی و دلسردی مردم، لاینحل ماندن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و بدبینی به نظام و انقلاب را موجب می‌شوند مبارزه کرد.
«فساد رژیم پهلوی و تاریخ‌نگاری معاصر» عنوان گفت‌وگوی اختصاصی با دکتر یعقوب توکلی است که در بخشی از آن می‌خوانید: شخص رضاخان 4400 پارچه آبادی را تصاحب کرد، یعنی به نام خودش سند زد. این چیز کمی نیست! بعضی از این‌ها شامل چندین روستای بزرگ بود و نه زمین 50 متری و 100 متری در تهران که بگوییم آن قدرها هم بزرگ نبود. خیلی از این‌ها را به مردم نشان نداده‌ایم.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سلطه خارجی در رژیم پهلوی گفته است: اصلی‌ترین فساد در رژیم پیشین سلطه خارجی بود. یعنی حاکمیتی در ایران شکل گرفت که از قدرت خارجی دستور می‌گرفت و در برابر قدرت خارجی تابع بود؛ چه در آمدن، چه در رفتن، چه در تداوم حکومت و چه در تصمیمات؛ این پیوند استبداد و استعمار خودش ام‌الفساد همه قضایا بود.
«فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها» عنوان دیگر مصاحبه اختصاصی کیهان فرهنگی با مهندس روح‌الله مؤمن نسب است. وی با اشاره به مرز در دنیای مجازی می‌گوید: این که گفتند «دنیای بدون مرز»، دروغ است! فضای مجازی دنیای بدون مرز نیست. اگر دنیای بدون مرز بود همان‌طور که آمریکایی‌ها دارند مردم‌مان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند ما نیز باید می‌توانستیم آنها را تحت‌تأثیر قرار دهیم، در حالی که امکان ندارد به شما چنین اجازه‌ای داده شود. ببینید از طریق همین شبکه‌های آمریکایی با چند نفر آمریکایی می‌توانید ارتباط برقرار کنید؟ امکان ندارد به شما اجازه داده شود.
وی در ادامه افزوده است: شما از هر اپراتوری که بخواهید اینترنت شبانه ‌را مجزا به صورت رایگان یا ارزان در اختیارتان قرار می‌دهد ولی اینترنت روزانه به تنهایی نداریم. کاملاً جهت‌دار است. چرا باید اینترنت روی موبایل با بالاترین سرعت در دانلود داده شود ولی آپلود آن مشکل داشته باشد؟ یعنی شما کمتر حق فعالیت‌داری. فقط باید بخوانی و اثر بگیری.
«حاج حسن شایان‌فر؛ سردار جنگ نرم» عنوان دیگری است که از نگاه فرهیختگان به دغدغه‌مندی مرحوم حاج حسن شایان‌فر در حوزه جنگ نرم اشاره شده است. حاج حسین شریعتمداری- مدیر مسئول روزنامه کیهان- درباره این سردار گمنام جنگ نرم چنین گفته است: چاپ سلسله کتاب‌هایی با عنوان «روزها و سوزها» که حاوی مقالات زندانیان فریب خورده درباره چگونگی فریب خود و ماهیت گروهک‌ها بود و نیز صدها مقاله در روزنامه‌ها با همین عنوان و نهایتاً بازگشت بسیاری از فریب‌خوردگان به دامان اسلام و انقلاب، بخشی از نتیجه آن حرکت بود که مرحوم شایان‌فر در آن نقش برجسته‌ای داشت. برخی از فریب‌خوردگان بازگشته به آغوش انقلاب امروزه از نویسندگان، هنرمندان و افراد مطرح و شناخته شده این عرصه هستند و شماری نیز پس از آزادی به جبهه‌های نبرد رفتند و از آن میان تعدادی به افتخار جانبازی و شهادت نایل آمدند.
همچنین در این شماره می‌خوانیم: «انقلاب اسلامی عالی‌ترین نعمت پس از عصر ائمه(ع) است» از آیت‌الله جوادی آملی/«مفروضات دینی باید در ساحت علوم اجتماعی و انسانی ورود کند» از آیت‌الله آملی لاریجانی/ «اقتصاد مقاومتی، آغاز عملی عبور از غربزدگی» دکتر موسی نجفی /«نگرانی‌هایی درباره زبان فارسی» نوشته طیبه صالحی تجریشی / «شیخ مفید و پیشگامی در طرح و تبیین فقه حکومتی» به قلم عبدالحسین توکلی طرقی/ «ایران هراسی» از رمضانعلی ابراهیم‌زاده گرجی و...