kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
ادامه دیدارهای هفته پانزدهم لیگ‌برتر با برگزاری ۳ بازی

نبرد سرنوشت‌ساز استقلال و سپاهان در اصفهان

آخرین هفته نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال، با انجام سه دیدار در تبریز، تهران و اصفهان ادامه می‌یابد که در مهمترین بازی تیم سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان استقلال تهران است.


سرویس ورزشی-

در حالی که روز جمعه پرسپولیس با شکست سیاه‌جامگان به عنوان بی‌اثر قهرمانی نیم‌فصل اول دست یافت، امروز تراکتورسازی به مصاف تیم شایسته نفت تهران می‌رود تا نگذارد فاصله امتیازهایش با قرمزهای تهرانی بیشتر شود. هفته قبل، تراکتورسازی از سپاهان شکست خورد تا باخت پرسپولیس به ذوب‌آهن هم صدر جدول را به تبریزی‌ها ندهد. اما شرایط این هفته خیلی فرق دارد، چون پرسپولیس بازی‌اش را برده و فاصله امتیازش با تراکتورسازی را به عدد پنج رسانده است؛ بنابراین شاگردان قلعه‌نویی برای عقب نماندن از کورس قهرمانی باید از سد نفت بگذرند. از سوی دیگر، علی دایی و تیمش در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و پیروزی شیرین این تیم برابر استقلال و صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی کشور، روحیه بازیکنان نفت را بالاتر از همیشه برده است. نفت در لیگ برتر هم نتایج خوبی گرفته و با شکست تراکتورسازی می‌تواند خود را به عنوان ضلع سوم مدعیان قهرمانی معرفی کند. نفت، توان و انگیزه کافی برای برتری مقابل تراکتورسازی را دارد، به‌ویژه این‌که در تهران بازی می‌کند و می‌تواند از حضور احتمالی هواداران پرسپولیس در ورزشگاه هم بهره ببرد؛ همان اتفاقی که در دیدار حذفی با استقلال هم رخ داد.
سپاهان- استقلال
سپاهان دوباره اوج گرفته این تیم در لیگ برتر تراکتورسازی را در تبریز شکست داد و سپس در جام حذفی سایپا را برد تا ویسی اعتماد به نفسش را دوباره به دست آورد اما استقلال بعد از شکست مقابل نفت در جام حذفی وضعیتی متفاوت دارد. گفته می‌شود رابطه سیدمهدی رحمتی کاپیتان تیم با علیرضا منصوریان حسابی شکرآب شده است و از سویی دیگر رسانه‌ها از احتمال حضور یک مربی خارجی در استقلال به جای منصوریان در نیم فصل خبر داده‌اند. اخبار امیدوار‌کننده‌ای از اردوی آبی‌های پایتخت به گوش نمی‌رسد. استقلال در رده هفتم و سپاهان در رده هشتم جدول قرار دارند و برنده این بازی شانس صعود تا رده‌ چهارم را هم دارند. شاید در این بازی هم استقلال با ترکیبی متفاوت به میدان بیاید و احتمال دارد اولین تغییر درون دروازه باشد و دروازه‌بان جوان و خوش‌آتیه جانشین سیدمهدی رحمتی در این بازی بزرگ شود. این دربی بزرگ ایرانی همیشه جذاب و پرگل از کار درمی‌آمده و باید دید برنده این جدال بزرگ کدام مربی است. عبدالله ویسی یا علیرضا منصوریان؟
ماشین‌سازی- سایپا
نبرد بحران‌زده‌های لیگ برتر می‌تواند دیدنی از کار دربیاید. هر دو تیم هم اتفاقا نسبت به سایر تیم‌ها شرایط مناسب‌تری از نظر مالی دارند. ماشین‌سازی با 9 باخت متوالی رکورددار شکست در نیم‌فصل اول است. البته فرهاد کاظمی جانشین رسول خطیبی شده تا شاید ماشین‌سازی از انتهای جدول جدا شود. در سایپا اما مدیران باشگاه می‌گویند همچنان از حسین فرکی حمایت می‌کنند زیرا معتقدند مصدومیت 4-5 بازیکن اصلی دست سرمربی را بسته است. ماشین‌سازی در صورت پیروزی هم از رتبه شانزدهم تکان نخواهد خورد ولی سایپا اگر پیروز شود می‌تواند از رده چهاردهم جدا شود. برنامه کامل دیدارهای هفته پانزدهم لیگ به برتر به این شرح است:
یکشنبه 5 دی:
 *ماشین سازی ................................................. سایپا(ساعت 14:15)
*سپاهان .................................................... استقلال ( ساعت 14:30)
*نفت تهران .............................................. تراکتورسازی( ساعت 15)
دوشنبه 6 دی:
*پدیده .................................................. ذوب آهن ( ساعت 14:30)
*صنعت نفت آبادان ...................... گسترش فولاد (ساعت 15:30)