kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    ۴۰۰ کیلوتریاک در پژو405
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران یگان تکاوری پلیس اصفهان هنگام پایش خودروهای عبوری دریکی از محورهای فرعی شهرستان نائین به یک دستگاه سواری پژو 405 مشکوک و دستور ایست دادند.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: راننده خودرو به دستور ایست مأموران توجهی نکرده و با سرعت زیاد متواری شد که مأموران وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو مقدار 420 کیلو و 310 گرم تریاک که زیر صندلی خودرو جاسازی شده بود، کشف شد، تصریح کرد: در این رابطه دو سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
 معدوم شدن 63 هزار قطعه مرغ
قزوین – ایرنا: مدیرکل دامپزشکی استان قزوین، از شناسایی و معدوم‌سازی 63 هزار قطعه مرغ مادر و حدود 800 هزار عدد تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه یک روزه به دلیل آلودگی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان آبیک خبر داد.
بهمن نقیبی افزود: این آلودگی در یک واحد مرغداری صنعتی مرغ مادر شناسایی شد که مهمترین علت بروز آن رعایت نکردن جدی ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از سوی مدیران آن گزارش شده است.
وی اظهارکرد: این واحد آلوده به ویروس آنفلوانزا برحسب نمونه گیری و انجام آزمایش‌های مربوطه در قزوین و آزمایشگاه مرجع تهران مورد شناسایی قرار گرفت.
نقیبی اضافه کرد: پس از قرنطینه کردن واحد، کار معدوم‌سازی تا اوایل بامداد دیروز به دلیل گستردگی کار، کمبود امکانات و نیروی انسانی به طول انجامید.
وی یادآور شد: عملیات مربوط به دپوی کود، ضد عفونی کردن واحد و معدوم‌سازی تخم مرغ‌ها صبح دیروز پایان یافت و لاشه‌های آلوده نیز معدوم شد.
کشف 700 کیلوگرم تریاک
مشهد- ایرنا: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: 700 کیلوگرم مواد مخدر که درقالب دو محموله از استان‌های جنوبی کشور بارگیری شده و به سمت مشهد در حرکت بود توسط ماموران این فرماندهی کشف و ضبط شد.
سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: نخستین محموله شامل 100 کیلوگرم تریاک توسط ماموران پلیس از یک دستگاه تریلر در حوزه استحفاظی شهرستان زاوه کشف و یک نفر در همین ارتباط دستگیر شد.
وی ادامه داد: در عملیاتی دیگر ماموران این فرماندهی از سه دستگاه پژوه پارس، پژو 405 و پراید مقدار 600 کیلوگرم تریاک در ورودی شهر خواف کشف شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در این عملیات نیز سه نفر دستگیر شدند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
برنج قاچاق به تهران نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرستان «تفت» گفت: ماموران پليس آگاهي هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه تريلر که از جنوب کشور عازم تهران بود مشكوك شدند و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «احمد غلامزاده» افزود: در بازرسي از اين خودرو، 21 تن برنج خارجي فاقد اسناد و مجوز گمرکي به ارزش يک ميليارد و 300 ميليون ريال کشف شد. به گفته وی، در اين رابطه يک متهم دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.
دستگیری 26دختر و پسر در میهمانی شبانه
آبادان - ایرنا: فرماندهی انتظامی آبادان اعلام کرد:  ساعت 24 پنجشنبه دوم دیماه ماموران پلیس این شهرستان در جریان برگزاری میهمانی شبانه در منطقه «بریم آبادان» قرار گرفتند.
بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس امنیت و اطلاعات آبادان برای بررسی ماجرا در صحنه حاضر شدند و پس از هماهنگی با قاضی کشیک عملیات دستگیری آغاز شد.دختر و پسرهای جوان که سرگرم پایکوبی در میهمانی شبانه بودند به دلیل مصرف مشروبات الکلی متوجه حضور ماموران در مجلس شادمانی نشدند تا اینکه دستبند پلیس روی دستان میهمانان زده شد.
در این مراسم 26 دختر و پسر که بیشتر آنها دانشجو بودند و پوشش نامناسب داشتند دستگیر شده و در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.
در ادامه قاضی پرونده دستور احضار خانواده‌های دختر و پسر جوان را به دادگاه صادر کرد و مشخص شد که بیشتر دختر و پسرها از شهرهای اطراف به آبادان آمده‌اند.
تصادف زنجيره اي
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي قوچان گفت: به دنبال دریافت گزارشي مبني بر تصادف زنجيره‌اي در ورودي این شهر ماموران انتظامي و پليس راهور اين فرماندهي به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ «رضا قدمگاهي» افزود: در بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شد در پي مه شديد صبحگاهي و لغزندگي ناشي از بارش برف، 14 دستگاه انواع خودروهاي سبک و سنگين به علت رعايت نکردن سرعت مطمئنه با هم برخورد کرده اند.به گفته وی، این تصادف مصدوم جدی نداشت و تنها به خودروها خسارت وارد شده بود.
دزد به گله زد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: یک سارق حرفه‌ای احشام در این شهرستان دستگیر و 35 رأس دام سرقتی نیز کشف شد.
سرهنگ علی جعفری نژاد افزود: این سارق هنگامی‌که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت 35 رأس دام و همچنین سرقت 100 میلیون ریال اموال داخل خودرو اعتراف کرد.
وی تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
اسباب بازی‌های خارجی به بازار نرسیدند
اصفهان- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سميرم گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید «رئیسیان» شهرستان «سمیرم»هنگام پایش خودروهای عبوری به یك دستگاه كامیون كشنده ماك مشكوك و آن را متوقف كردند.
سرهنگ غلامرضا براتی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد 242 كارتن انواع اسباب بازی خارجی فاقد هر گونه مدارك مثبته گمركی كشف شد، ارزش محموله توسط كارشناسان مربوطه یك میلیارد و 50 هزار ریال اعلام شده است.سرهنگ براتی افزود: در این زمینه یك قاچاقچی دستگیر و پس از تشكیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
قاچاق گازوئیل
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت:‌ در پي اقدامات اطلاعاتي سر نخ‌هايي از قاچاق سوخت به دست آمد و كارآگاهان پليس آگاهي خودروي فوتون حامل محموله سوخت قاچاق را شناسايي کردند.
سرتیپ«بهمن اميري مقدم» ادامه داد: ماموران، خودرو  مزبور را در شهرك صنعتي توس مشهد در حال تخليه سوخت در يك انبار توقيف كردند.
وی گفت: ماموران در بازرسي از این  خودرو و انبار 221 هزار ليتر گازوئيل قاچاق را كشف و متهمان این پرونده را دستگير و به مراجع قضایی معرفی کردند.
 ناکامی قاچاقچیان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي لرستان گفت: ماموران این فرماندهی هنگام پایش خودروهای عبوری  در آزاد راه «خرم‌آباد - انديمشك» به يك دستگاه كاميون كشنده كانتينر مشکوک و آن متوقف ساختند.
 سرتیپ «محمد قنبري» افزود: با بررسي به عمل آمده مشخص شد خودرو مذکور حامل کالای قاچاق شامل انواع كارد، قاشق، چنگال و ظروف استيل و چيني خارجي به تعداد يكصد و 11 هزار و 134 قلم است.
فرمانده انتظامي لرستان با اشاره به دستگيري يک نفر در اين رابطه، تصريح كرد: محموله مکشوفه از استان هاي جنوبي به مقصد پايتخت بارگيري شده بود.قنبري با اشاره به اين كه كارشناسان، ارزش اين محموله را، چهار ميليارد ريال اعلام كردند، گفت: متهم با تشكيل پرونده به مراجع ذيصلاح معرفي شد .