kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
اژه‌ای در حاشیه دیدار با رئیس‌کمیته تحقیق و بازرسی ارمنستان خبر داد

احضار مسئولان صندوق توسعه ملی در پرونده فیش‌های نجومی

معاون اول قوه قضائیه در حاشیه دیدار با رئیس‌کمیته تحقیق و بازرسی کل جمهوری ارمنستان از احضار 20 نفر در پرونده فیش‌های نجومی خبر داد و گفت: از مسئولان صندوق توسعه ملی هم در بین این افراد وجود دارد.


به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار با آقوان روسپیان رئیس‌کمیته تحقیق و بازرسی کل جمهوری ارمنستان گفت: امروزه متاسفانه دنیا گرفتار بسیاری از جنگ‌ها و گرفتاری‌هاست و سازمان‌های بین‌المللی توانایی پیشگیری و مبارزه ندارند و برخی از این سازمان‌ها در راستای منافع کشورهای بزرگ کار می‌کنند.
محسنی اژه‌ای ادامه داد: البته خیلی خوشحالم در این شرایط که ناامنی‌ها در کشورهای منطقه وجود دارد، کشور همسایه ارمنستان در امنیت به سر می‌برد و البته این امنیت در ایران هم وجود دارد.
وی افزود: بازرسی به معنای گرفتن مچ مفسدان نیست بلکه باید همه کارمندان و مدیران بدانند که رها نیستند و بر کارشان نظارت می‌شود.
شهادت می‌دهم ایران امن‌ترین کشور منطقه است
رئیس‌ کمیته تحقیق و بازرسی کل جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار گفت: تمام این رفت و آمدها و قرارها باید در راستای اهداف دو ملت باشد، نه تنها باید در راستای منافع دو ملت باشد بلکه باید در راستای منافع کل جهان تلاش کنیم.
آقوان روسپیان افزود: انسان‌های شرور خیلی وقت است با هم متحد شده‌اند و حالا باید انسان‌های با وجدان با هم متحد شوند.
وی تصریح کرد: 25 سال است ارمنستان مستقل شده و در این مدت حتی لکه‌ای وجود ندارد که روابط دو کشور را از منظر اقتصادی، سیاسی و... متزلزل کند. در مورد استرداد مجرمان نیز حتی آن موقع که توافقنامه‌ای وجود نداشت، پاسخ منفی به ایران ندادیم.
سفیر ارمنستان نیز در این دیدار گفت: در تمام زمینه‌ها، روابط دو کشور در حال تعمیق است. به عنوان سفیر ارمنستان هر ساعت از روز که اراده کنم بیرون می‌آیم و قدم می‌زنم.وی تاکید کرد: در کشورهای مختلف اظهارنظرهای مختلف درباره ایران می‌شود اما می‌توانم شهادت دهم که ایران امن‌ترین کشور منطقه است و این از مردم و سیستم ایران نشات می‌گیرد.
احضار مسئولان صندوق توسعه ملی به دادسرا
سخنگوی قوه قضائیه همچنین در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران از احضار 20 نفر در پرونده فیش‌های نجومی خبر داد و گفت: از مسئولان صندوق توسعه ملی هم در بین این افراد وجود دارد.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی درباره اینکه حکم پرونده بابک زنجانی به وکیلش ابلاغ نشده و وکیل متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفته است که پرونده به شعبه دادگاه بدوی ارسال شده است‌، گفت: به طور طبیعی وقتی پرونده از دیوان عالی برمی‌گردد چنانچه نیاز به ضمایم و یا کسر آماری باشد به شعبه هم‌عرض بر می‌گردد که ممکن است فاصله زمانی داشته باشد. من اطلاعی ندارم اگر به شعبه هم عرض برگردد همه مطلع می‌شوند.
وی درباره ابلاغ حکم پرونده بابک زنجانی به وکیلش افزود: من از این موضوع اطلاعی ندارم.
معاون اول قوه قضائیه درباره فیش‌های نجومی نیز گفت: در این زمینه بیش از20 نفر دعوت یا احضار شده‌اند که ممکن است برخی از احضاریه‌ها رسمی نباشد، از اعضای صندوق توسعه ملی هم در بین احضار شدگان بوده و موضوع در حال بررسی است.
وی افزود: سازمان بازرسی یکسری لیست‌هایی را داده و سایر دستگاه‌ها هم لیست‌هایی را ارائه دادند که در حال راست‌آزمایی این لیست‌ها هستیم زیرا برخی از آنها خوداظهاری افراد بوده و ما در حال انطباق با قانون و با واقعیت هستیم.
اژه‌ای درباره شکایت علی مطهری علیه مقام قضایی مشهد که به دادسرای روحانیت ارجاع شده است، گفت: اصلا از این موضوع اطلاعی ندارم و رسیدگی من در حیطه بررسی نامه ریاست جمهوری بوده است.
وی درباره توریست فرانسوی که چهار ماه در دشت کویر ایران ناپدید شده است، گفت: اگر موردی توسط مقامات قضایی و انتظامی دستگیر شود چه داخلی و چه خارجی حتما به خانواده شخص اطلاع خواهیم داد، اگر این شخص خارجی باشد به سفارتخانه و خانواده او اطلاع خواهیم داد و تاکنون موردی به ما اعلام نشده است.