kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی:

تل‌آویو از مقابله با افزایش توانمندی‌های دفاعی حزب‌الله درمانده شده است

کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کردند، تنها راه برای مقابله با افزایش توانمندی‌های دفاعی حزب‌الله افزایش و تقویت نیروی نظامی است.


«عاموس هرئیل» کارشناس مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه هاآرتص به توانمندی‌های گسترده حزب‌الله در عرصه نظامی اشاره و اعتراف کرد که ارتش اسرائیل در بخش نیروی زمینی در برابر حملات حزب‌الله همواره سردرگم عمل کرده است. وی افزود، ارتش اسرائیل با تمرکز بر نیروی هوایی از عملیات زمینی غافل شده است.
 این کارشناس رژیم صهیونیستی در ادامه  گفت: با توجه به زرادخانه موشکی عظیم حزب‌الله و آمادگی نیروهای کماندویی آن، حزب‌الله به راحتی می‌تواند به تخریب زیرساخت‌های اسرائیل بپردازد. وی همچنین تاکید کرد: «حزب‌الله در فاصله چند سال اخیر مهارت‌ها و تجارب جنگی بزرگی را به دست آورده است و تکنولوژی پیشرفته آن تحت تاثیر فعالیت مشترک با ایران و روسیه ارتقا یافته است.»
پیش از این نیز رئیس ستاد فرماندهی کل ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که در صورت وقوع جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله، موشک‌های حزب‌الله اسرائیل را به لرزه در خواهد آورد. اما در صدر این اظهارنظرها می‌توان به گزارش چند وقت پیش روزنامه «اسرائیل الیوم» اشاره کرد که در گزارشی نوشته بود، «یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که حزب‌الله بر آن تمرکز کرده، افزودن توان سامانه‌های موشکی‌اش است که شامل 60 هزار موشک می‌شود که به طور جدی و حقیقی تهدیدی مستقیم برای جبهه داخلی اسرائیل محسوب می‌شود. اکثر این موشک‌ها موشک‌های کوتاه‌برد هستند و در حدود 5000 موشک دیگر نیز بردی تا 250 کیلومتر را دارند، این موشک‌ها می‌توانند تل‌آویو و اطراف آن را هدف قرار دهند، 300 موشک دوربرد نیز در اختیار حزب‌الله است که می‌تواند سراسر خاک اسرائیل را هدف قرار دهند.»
اکنون با درهم پیچیده شدن تقریبی بساط داعش در سوریه، مقامات رژیم صهیونیستی بیشتر از گذشته دچار ترس و ناامیدی شده‌اند. آنها به خوبی می‌دانند که با آزادی کامل سوریه نیروهای حزب‌الله به لبنان بازخواهند گشت و این رژیم را با مشکلات بیشتری مواجه خواهند کرد.