kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

اخبار کوتاه از فوتبال


مخالفت دایی با درخواست منصوریان:
 این مسائل خنده‌دار است
سرمربی نفت تهران ضمن مخالفت با درخواست علیرضا منصوریان گفت: مگر او مسئول سازمان لیگ است که کیفیت زمین را مشخص می‌کند؟!علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام حذفی اظهار داشت:  فکر می‌کنم این دیدار مهم‌ترین بازی فصل ما محسوب شود. ما روی جام حذفی حساب باز کرده و در این مدت هم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. امیدوارم با بازی خوب این مرحله را بگذرانیم و به دور بعد راه پیدا کنیم. اعتقاد دارم می‌توانیم استقلال را شکست دهیم.دایی در خصوص اینکه علیرضا منصوریان درخواست کرده با توجه به کیفیت نامطلوب زمین ورزشگاه تختی بازی در آزادی برگزار شود، تصریح کرد: ما در لیگی بازی می‌کنیم که نامش لیگ حرفه‌ای است. خیلی‌ها می‌توانند درخواست بدهند که کجا بازی انجام شود اما آیا منصوریان، مسئول سازمان لیگ است که کیفیت زمین را مشخص می‌کند؟! اگر زمین خوب نیست سازمان لیگ نباید اجازه برگزاری بازی را بدهد.وی ادامه داد: ما بازیکنانی داریم که راحت‌تر از استقلال در زمین تختی بازی می‌کنند چرا که از  ابتدای فصل در این زمین بازی کرده‌ایم. اگر صحبتی دارند باید با سازمان لیگ  انجام دهند نه با باشگاه نفت و شما رسانه‌ها. اینکه یک روز قبل از بازی چنین موضوعی را مطرح کنند درست نیست. می‌توان چنین کاری در یک روز مانده به آغاز بازی انجام داد؟ البته منصوریان نظرش را گفته و دوست دارد بازی در آزادی برگزار شود، اگر میهمان ما بودیم با شور و شوق خاصی به آزادی می‌رفتیم اما چون میزبان هستیم باید حرمت‌ها را نگه داریم.دایی خاطرنشان کرد: اگر استقلالی‌ها چنین درخواستی داشتند باید با باشگاه نفت کنار بیایند. همینطور که نمی‌شود بازی در آزادی برگزار شود. آنقدر باید پیشرفت کنیم که نباید چنین مسائل پیش پا افتاده و خنده‌داری مطرح کنیم.
تاج: قرار شد دولت 15 میلیارد به تیم ملی کمک کند
مراسم افتتاحیه دوره دانش افزایی داوری فوتبال با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و مدرسان فیفا صبح دیروز در آکادمی ملی فوتبال آغاز شد.مراسم افتتاحیه کلاس دانش افزایی داوران فوتبال فیفا با حضور مهدی تاج، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران، حسن کامرانی فر،‌ رئیس دپارتمان داوران و زیر نظر مدرسان فیفا (اسماعیل حافی از کشور اردن و راوی چانداران از مالزی) از ساعت ۹ صبح در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری این کلاس درباره اینکه پیش از این اعلام کرده بود بودجه فدراسیون کشورهای استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی قابل مقایسه با فدراسیون ایران نیست، از این رو از دولت خواستار بودجه ۱۵ میلیاردی شده است، خاطرنشان کرد: جا دارد از سلطانی‌فر نهایت تشکر را کنم چرا که انصافا ما هر کاری که از او خواستیم با کمال میل انجام داد، اخیرا هم با هیئت رئیسه جلسه گذاشت و با خودم من هم ۴-۵ جلسه ترتیب داد تا به مشکلات ما رسیدگی شود. قبلاً هم گفتم ما تا به امروز ۲-۳ میلیارد برای تیم ملی هزینه کرده‌ایم و از آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواهان کمک ۱۵ میلیاردی دولت شدیم که حتی روز گذشته هم من در این زمینه با او صحبت کردم و قرار شد این کمک به تیم ملی انجام شود.تاج ادامه داد: با این حال هدف ما این است که درآمد ما از خود فوتبال باشد. تا الان هم اواخر سال هستیم همه بودجه خودمان را از طریق فوتبال تامین کردیم اما یک مشکلی وجود دارد که نمی‌توانیم پول‌هایمان را به موقع بگیریم. مدت‌هاست که از فیفا طلبکار هستیم و هر روز به بانک سر می‌زنیم تا تکلیف طلب‌مان مشخص شود اما هنوز خبری نیست. از AFC نیز 2/5 میلیون دلار طلب داریم که آن هم به خاطر مشکلات بانکی هنوز به حسابمان نیامده است. مطمئنا اگر این پول‌ها برسد وضعیت ما خیلی بهتر می‌شود.
در این کلاس ۳۰ داور و ۵ مدرس داوری حضور دارند و این دوره تا روز جمعه سوم دی در آکادمی ملی فوتبال خواهد داشت. همچنین روز سه شنبه ۳۰ آذر از کلیه شرکت کنندگان تست بدنی مطابق با معیارهای فیفا گرفته خواهد شد.
جدایی قطعی عالیشاه و آرام طبع از پرسپولیس
پس از احمد نوراللهی دو بازیکن دیگر پرسپولیس در نیم‌فصل از این تیم جدا خواهند شد. هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس عصر دیروز تشکیل جلسه داد و در این نشست جدایی امید عالیشاه و محمد امین آرام‌طبع از این تیم در تعطیلات نیم فصل قطعی شد.امید عالیشاه همانند احمد نوراللهی برای گذراندن دوران خدمت سربازی راهی تراکتورسازی خواهد شد و آرام طبع نیز خودش خواهان جدایی از جمع سرخپوشان شده است. علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس دیروز پس از پایان جلسه هیئت مدیره این باشگاه درباره جدایی امید عالیشاه در نیم فصل از جمع پرسپولیسی‌هاگفت: عالیشاه کماکان بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شود اما اگر در نیم فصل اتفاقی رخ دهد و مشخص شود این بازیکن مشمول است و باید به سربازی برود ما تابع قانون خواهیم بود. البته تا این لحظه هیچ چیز در مورد این بازیکن بطور رسمی مشخص نشده است.او در ادامه درباره احتمال جدایی محمد انصاری از پرسپولیس و پیوستنش به باشگاه‌های چینی هم گفت: درباره این بازیکن باید بگویم هیچ پیشنهاد رسمی‌ای از باشگاه‌های چینی به دست ما نرسیده است.وی در ادامه درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس رسما از آنتونی گولچ به فیفا شکایت کرده یا خیر گفت: بله ما رسما از گولچ به فیفا شکایت کردیم تا منافع باشگاه پرسپولیس را حفظ کنیم.
کفاشیان: با ژاپن صحبت کردیم که به نفع ما کنار بکشد
سرپرست کمیته فوتسال در مراسم اختتامیه کلاس آموزش مربیگری سطح سه فوتسال گفت: با مسئولان ژاپن صحبت کرده‌ایم که برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ به نفع ما کنار بکشد. علی کفاشیان در مراسم اختتامیه کلاس آموزش مربیگری سطح سه فوتسال که برای اولین بار در ایران برگزار شد،خطاب به مربیان تیم‌های ملی و باشگاه‌های لیگ برتری گفت: جلسه‌ای برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال برگزار کرده و با کشور ژاپن نیز رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار شده تا به نفع ما کنار بکشد. امیدوارم حمایت همه‌جانبه میزبانی ۲۰۲۰ را از مسئولان مربوطه بگیریم و به موفقیت بیش از پیش فوتسال دست یابیم.