kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

اخبار ورش جهان


حمایت اینفانتینیو از افزایش تعداد تیم‌ها در جام جهانی فوتبال
رئیس فیفا بعد از انتقادات شدید به افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی به 48 تیم، از این پیشنهاد حمایت کرد.جیانی اینفانتینیو در جواب به انتقادهای اعلام شده درباره افزایش تعداد تیم‌ها در جام جهانی، اظهار کرد که این کار هیچ تاثیر منفی بر بازی‌ها نمی‌گذارد. او اعلام کرد که افزایش تعداد تیم‌ها باعث نمی‌شود که بازی‌ها بیش‌تر شوند.این‌ در حالی است که کارل هاینس رومینگه، رئیس پیشین بایرن مونیخ در انتقادات خود گفته بود که بازی‌هایی که در طول سال انجام می‌شوند بیش از حد شده‌اند. در پیشنهادات آمده است که بازی‌ها در 16 گروه سه تایی برگزار شود. کشورهایی که پایین‌تر قرار می‌گیرند بعد از دو بازی از بازی‌ها خارج می‌شوند و تیم‌های باقی‌ مانده طبق فرمت قبلی بازی می‌کنند. اینفانتینیو در این باره افزود: حتی اگر تیم‌ها به 48 تیم افزایش یابند، تعداد بازی‌های هر تیم تغییری نمی‌کنند. تیم‌هایی که به فینال می‌رسند حداکثر هفت بازی دارند. طول زمان برگزاری بازی‌ها 32 روز خواهد بود و تعداد استادیوم‌ها نیز نیاز به افزایش ندارد. افزایش تیم‌ها بر سلامتی خستگی بازیکنان نیز تاثیری نخواهد داشت. تنها تفاوت این است که شش تا هشت تیم اضافه‌تر در بازی‌ها حضور خواهند داشت. رومینگه در انتقادات هفته‌ گذشته خود گفته بود که فیفا به دلایل مالی و سیاسی قصد افزایش تیم‌ها را دارد. بحث درباره این پیشنهاد در ماه ژانویه در جلسه زوریخ انجام می‌شود.
خداحافظی اشکبار توس با بوکاجونیورز
مهاجم بوکاجونیورز با چشمان پر از اشک با هواداران آرژانتینی خداحافظی کرد.بوکاجونیورز بامداد دیروز برابر کولون قرار گرفت و چهار بر یک این تیم را شکست داد. کارلوس توس یک گل در این بازی به ثمر رساند و در پایان بازی با هواداران بوکاجونیورز خداحافظی کرد. مهاجم آرژانتینی با چشمان‌گریان زمین را ترک کرد.او پیش از این با پیشنهاد ۸۰ میلیون یورویی تیم شانگهای شنهوا چین روبرو شد اما هنوز در این رابطه تصمیمی نگرفته است. با این حال با توجه به اتفاق دیروز توس دیگر برای بوکا بازی نخواهد کرد.هواداران که از این پیشنهاد با خبر بودند در دیدار برابر ریورپلاته هنگام ورود توس به زمین شعار «اوله اوله، کارلیتو متعلق به بوکا است، او بوکا را ترک نمی‌کند» را سر دادند. همچنین در طول بازی کمپینی با هشتگ «توس نرو»تشکیل دادند اما مهاجم آرژانتینی تصمیم گرفته بوکا را ترک کند و به زودی مقصد بعدی‌اش مشخص خواهد شد.
خداحافظی «تانک برزیلی» از فوتبال
آلکس رودریگو داکاستا به دلیل مصدومیت‌های مزمن از فوتبال خداحافظی کرد. آلکس رودریگو داکاستا مدافع سابق تیم ملی برزیل که به‌تانک معروف شده بود، به دلیل مصدومیت‌های متعددی که در فوتبال داشت تصمیم گرفت خداحافظی خود را از مستطیل سبز اعلام کند. آلکس که ۳۴ سال سن دارد، در کوپا آمه‌ریکای ۲۰۰۸ برای تیم ملی برزیل به میدان رفت و موفق شد با این تیم قهرمانی را تجربه کند. او ۱۸ بازی برای تیم ملی برزیل انجام داده است.او از مدافعان شوتزن فوتبال جهان بود که بعضی از شوت‌هایش به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسید. او فوتبال خود را از سانتوس شروع کرد و بعد از حضور در چلسی، در آیندهوون، پاری سن ژرمن و میلان نیز بازی کرد و در نهایت تصمیم گرفت خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کند. او در سال ۲۰۰۵ با آیندهوون به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز راه یافت.
جان تری چلسی را ترک می‌کند
جان تری در پایان فصل چلسی را ترک خواهد کرد و به احتمال زیاد راهی شانگهای چین خواهد شد.جان تری در ابتدای فصل در ترکیب چلسی به میدان رفت ولی بعد از نتایج ضعیف، آنتونیو کونته ترجیح داد تا تغییر سیستم بدهد و از ۳ دفاع در تیمش استفاده کند و توانست مزد این تغییر سیستم را بگیرد و چلسی از آن زمان تاکنون در ۱۱ دیدار پیاپی به برتری رسیده است. بعد از آنکه جان تری از ترکیب چلسی به دلیل مصدومیت کنار گذاشته شد، نتوانسته به ترکیب اصلی تیم برگردد. بازگشت داوید لوئیز و خرید مارکوس آلونسو نیز باعث شده است تا ترافیک خط دفاع چلسی بیشتر از قبل شود. یک منبع آگاه در باشگاه چلسی تایید کرد قرارداد جان تری تمدید نخواهد شد و او تا پایان قرارداد خود که تا تابستان اعتبار خواهد داشت، در این تیم لندنی خواهد بود ولی در ادامه از تیم جدا خواهد شد و به احتمال زیاد به لیگ چین و تیم شانگهای خواهد رفت. تری با پیوستن به شانگهای چین می‌تواند هفته‌ای ۴۰۰ هزار پوند یعنی تقریبا سه برابر حقوقی که از چلسی دریافت می‌کند را کسب کند. جان تری از مدافعان مستحکم تیم ملی انگلیس بود که قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان را با این تیم در کارنامه خود دارد.
زلاتان: می‌خواهم تا ۵۰ سالگی فوتبال بازی کنم!
مهاجم سوئدی منچستریونایتد در یک اظهارنظر عجیب عنوان کرد می‌خواهد تا ۵۰ سالگی فوتبال بازی کند.منچستریونایتد در خیلی از دیدارهای فصل خود با وجود آنکه توانست گل اول را به ثمر برساند، گل تساوی را دریافت کرده و ۳ امتیاز را از دست داده است. شیاطین سرخ این روند را در بازی برابر تیم‌های آرسنال، استوک سیتی و اورتون در اواخر بازی داشتند که این موضوع باعث شده است آنها امتیازات زیادی در بازی‌های خود در لیگ برتر از دست بدهند. با این حال برتری در ۴ دیدار اخیر (زوریا- تاتنهام- کریستال‌پالاس و وست برومویچ) باعث شده است تا یونایتد بار دیگر شرایط خوبی پیدا کند. درخشش ایبراهیموویچ یکی از دلایل پیشرفت یونایتد بوده است.زلاتان ایبراهیموویچ درباره شرایط خود در یونایتد گفت: شرایط خیلی خوبی دارم. با وجود آنکه ۳۵ سال سن دارم حس می‌کنم که ۲۰ سال دارم. فکر می‌کنم که بتوانم تا ۵۰ ساگی فوتبال بازی کنم. حس می‌کنم هر چه پیرتر می‌شوم بهتر می‌شوم.زلاتان ایبراهیموویچ که در سال ۲۰۱۳ توانست جایزه پوشکاش را به خاطر گل قیچی برگردان به انگلیس کسب کند، بعد از یورو ۲۰۱۶ به ۱۶ سال حضور در تیم ملی سوئد پایان داد. او در ۱۱۶ بازی برای تیم ملی سوئد توانست ۶۲ گل به ثمر برساند تا ۱۳ گل بیشتر از اسون ریدل به ثمر رسانده باشد و برترین گلزن تاریخ سوئد لقب بگیرد. مهاجم محبوب منطقه نوردیک، امسال هم برای دهمین سال پیاپی و یازدهمین سال در مجموع توانست جایزه Guldbollen (توپ طلا) را در کشورش به دست بیاورد.