kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
در نظرسنجی برنامه تلویزیونی پایش

۷۰درصد مردم توسعه ریلی را به خرید هواپیما ترجیح دادند

بیش از 70 درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی خواهان توسعه حمل و نقل ریلی توسط دولت شدند و حدود 29 درصد به توسعه حمل و نقل هوایی رأی دادند.



به گزارش تسنیم، برنامه تلویزیونی پایش در سؤال نظرسنجی خود از مردم پرسید به نظر شما دولت نوسازی و گسترش کدام حمل و نقل را در اولویت قرار دهد؟ قطار یا هواپیما. در پایان این نظرسنجی بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان توسعه حمل و نقل ریلی و قطار توسط دولت شدند و حدود 29 درصد به توسعه حمل و نقل هوایی رأی دادند.
در همین حال یک کارشناس صنعت ریلی در این برنامه گفت: آنچه در سند چشم‌انداز داریم در سال 1404 حدود 10 سال دیگر باید حدود 25 هزار کیلومتر شبکه ریلی داشته باشیم که در حال حاضر 10 هزار و 500 کیلومتر شبکه ریلی داریم. با توجه به این چشم انداز شبکه حمل و نقل ریلی باید در سال حدود 800 تا 1000 کیلومتر شبکه ریلی احداث شود.
مجید بابایی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است ادامه داد: دولت توجهی به حمل و نقل ریلی نمی‌کند. همچنین به گزارش فارس حسن درودیان استاد دانشگاه درباره وضعیت بانکی کشور در این برنامه تلویزیونی گفت: حجم واقعی نظام بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام است. اگر واقعیت زیان بانک‌ها برآورد شد، نظام بانکی کشور در حال حاضر ورشکسته شده است.
محمدحسین ادیب که اقتصاددان است نیز اظهار کرد: تقریباً 80 درصد وام‌های بانکی وارد معاملات سفته‌بازی شده‌اند، کسانی که وام‌های خود را وارد معاملات سفته بازی کرده‌اند اکنون می‌خواهند از فضای سفته بازی خارج شوند ولی کسی املاک آنها را نمی‌خرد.وی ادامه داد: 80 درصد کسانی که وام بانکی را وارد سفته بازی کرده‌اند با بانک تسویه نکنند هیچ اتفاق دیگری در اقتصاد کشور نخواهد افتاد و بانک‌ها کماکان به سمت ضرردهی پیش می‌روند.
امیرحسین اسماعیل پور که یک تحلیلگر اقتصادی است هم گفت: دولت 1000 میلیارد تومان در بانک صادرات سرمایه دارد اما 12 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات و یکهزار میلیارد تومان هم تخفیف از این بانک گرفته، یعنی دولت سرمایه خود را از بانک خارج کرده و یک تخفیف هم گرفته است.وی با اعلام اینکه نقدینگی در ابتدای دولت یازدهم حدود 500 هزار میلیارد تومان بود افزود: در حال حاضر نقدینگی به بیش از 1160 میلیارد تومان رسیده است که احتمالاً، دولت برای مقابله با این اتفاق از افزایش تورم استفاده خواهد کرد.