kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
برای دومین روز متوالی

برف مدارس برخی شهرهای آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل را تعطیل کرد

برف و سرما معابر عمومی در شهرها و روستاهای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل را لغزنده ساخت و مدارس برخی شهرها را تعطیل کرد.


سرویس شهرستانها:

به گزارش خبرنگاران کیهان از اردبیل و تبریز دوشنبه شب مردم اردبیل در حالی سرمای 18 درجه زیر صفر را تحمل می‌کردند که برودت، یخ‌زدگی معابر و گذرگاههای عمومی و بسیاری از لوله‌های آب را به دنبال داشته است.
براساس اعلام آموزش و پرورش استان، مدارس مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی در شهرستانهای اردبیل، ارشق، سرعین، خلخال، مشکین شهر، نیر، نمین و لاهرود دیروز تعطیل شد. همچنین مدارس 8 شهر آذربایجان شرقی، دوشنبه به دلیل بارش‌های سنگین برف و شدت سرما تعطیل شدند.
مدارس پیش دبستانی و ابتدایی بعد از ظهر تبریز و نیز مقاطع مختلف تحصیلی در شهرهای آذرشهر، شهر جدید سهند، اسکو، تیکمه داش، مهربان، مراغه و بناب، دیروز تعطیل شد و در شهرهای کلیبر، عشایر اهر و ورزقان با تأخیر آغاز به کار کردند.
راه‌های آذربایجان شرقی برغم بارش برف، باز بوده و رفت و آمد در گردنه‌ها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
به گزارش ایرنا، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به بارش برف و سرمای هوا در برخی نقاط این استان گفت: مدارس شهرهای مهاباد، شاهین دژ، بوکان و منطقه کشاورز دیروز تعطیل شد. مهدی محمدپور اضافه کرد: مدارس ابتدایی سردشت چالدران و پیرانشهر با یک ساعت تأخیر شروع به فعالیت کردند.آذربایجان غربی از هفته گذشته شاهد بارش پراکنده برف بود بارش برف و برودت هوا موجب یخ زدگی معابر عمومی و خیابانهای بسیاری از شهرهای استان شده است.