kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    ناکامی قاچاقچیان مواد افیونی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت:  ماموران پلیس این استان یک دستگاه تریلر را در یکی از محورهای ورودی  شیراز متوقف کردند که در بازرسی از آن 94 کیلو و 500 گرم تریاک کشف و راننده خودرو دستگیر شد.
سرهنگ محمدجعفر تولایی افزود: همچنین مأموران این یگان مطلع شدند فردی با یک دستگاه خودرو پراید اقدام به حمل و توزیع مواد مخدر در سطح شهر شیراز می‌کند که موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی خودرو مورد نظر در یکی از خیابان‌های شهر شناسایی و توقیف شد.
وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو 59 کیلوگرم حشیش کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: در یک عملیات دیگر نیز مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز هنگام پایش خودروهای عبوری یک دستگاه خودرو سمند را متوقف و در بازرسی از آن 97 کیلو و 500 گرم تریاک کشف و راننده را دستگیر کردند.
  کلاهبرداری با ارسال پیامک                       
يزد- خبرنگارکیهان: رئيس پليس فتا استان یزد گفت: در پي شکايت چند تن از شهروندان مبني بر برداشت مبالغي از حساب‌هاي بانکي آنها توسط افرادي ناشناس، بررسي موضوع در دستورکار کارآگاهان پليس فتا استان يزد قرار گرفت.
سرگرد «مرتضي ابوطالبي»  ادامه داد: با بررسي‌هاي ماموران پليس فتا مشخص شد که متهمان پس از سرکيسه کردن طعمه‌هاي خود با استفاده از نرم‌افزار جعلي که پيامک واريز وجه را نشان مي‌داد دست به کلاهبرداري از این افراد زده‌اند.
وی گفت: سه نفر از اعضاي اين باند در شهر يزد دستگير شدند.
رئيس پليس فتا استان يزد خاطرنشان کرد: متهمان در بازجويي‌هاي خود به کلاهبرداري 3 ميليارد ريالي از شهروندان در استان‌هاي يزد، اصفهان و البرز اعتراف کردند.
سرگرد ابوطالبي با بيان اينکه تاکنون 19 نفر از شاکيان اين پرونده شناسايي شده‌اند تصريح کرد: با دستور مقام قضایي، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند.
    توقیف لنج حامل قاچاق         
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: ماموران این فرماندهی در بندر عسلویه در یک عملیات 70 میلیارد ریال کالای قاچاق از یک فروند موتورلنج باری کشف کردند.
سرتیپ قلندر لشکری افزود: این کالاها هنگام گشت‌زنی و پایش شناورهای ورودی به اسکله در بازرسی از یک فروند موتورلنج باری از مبدا کشورهای عربی کشف شد.
وی اضافه کرد: عمده کالاهای کشف شده شامل گوشی تلفن همراه، تبلت، شارژ گوشی تلفن همراه، پلی استیشن و آدکلن است.
لشکری ادامه داد: همچنین مقادیری سیب درختی خارجی، بلوط خارجی، یخچال، ماشین لباسشویی، کفش، پارچه، لباس، برنج خارجی، تلویزیون، ماکروفر و نوشابه خارجی از دیگر اقلام کشف شده از این شناور است.
به گفته وی، لنج حامل بار قاچاق توقیف و افراد دستگیر شده دراین زمینه با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
آدم‌ربایی به خاطر اختلاف مالی
زاهدان - خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: کاراگاهان پلیس آگاهی از ربایش کودک 11 ساله توسط افراد ناشناس در یکی از خیابان‌های شهرستان خاش مطلع شدند.
ماموران انتظامی این شهرستان در عملیات پیچیده پلیسی، کودک ۱۱ ساله‌ای را که به دلیل اختلافات مالی گروگان گرفته شده بود آزاد و دو فرد رباینده را نیز دستگیر کردند.
سرهنگ غلامرضا اربابی تصریح کرد: کاراگاهان با رصداطلاعاتی محل تردد آدم‌ربایان را در ایرانشهر شناسایی کرده و دریک عملیات غافلگیرانه دو آدم‌ربا را دستگیر و کودک 11 ساله را آزاد کردند.
وی تصریح کرد: گروگانگیران با تشکیل پرونده  اتهامی تحویل مقامات قضایی شدند.
انحراف مرگبار
کرمان - ایرنا‌: رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: سانحه رانندگی در شهرستان نرماشیر از توابع استان کرمان چهار کشته و چهار مصدوم بر جای گذاشت.سرهنگ یوسف نجفی افزود: انحراف به چپ ناگهانی خودروی پژو در جاده روستایی عزیزآباد شهرستان نرماشیر موجب برخورد با وانت پیکان و وقوع این حادثه شد.وی اظهار کرد: مصدومان این حادثه بلافاصله  به مراکز درمانی منطقه نرماشیر منتقل شدند.
نجفی دلیل وقوع این حادثه را بی احتیاطی راننده پژو اعلام و تاکید کرد: سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز ریشه اصلی تصادفات مرگبار است.
تسویه حساب در تلگرام
رشت- خبرنگار کیهان‌: رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: در پی ارجاع چند پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت مبنی بر هتک حیثیت تعدادی از شهروندان گیلانی در تلگرام، بررسی موضوع در دستورکار ماموران  قرارگرفت  و موفق شدند 6 متهم را در این راستا شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ ایرج محمدخانی با بیان اینکه سن متهمان را 26 ، 27 ، 29 ، 30 ، 41 و 49 ساله است و اظهار داشتند: متهمان که همگی اهل و ساکن رشت هستند، در بازجویی‌های پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی‌، انگیزه خود را تسویه حساب شخصی عنوان کردند.
به گفته وی هر 6 متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
پرداخت چک پول جعلی به بانک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرستان بجنورد گفت: در پي اعلام گزارش مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر ارائه چک پول جعلي به باجه يکي از بانک‌هاي شعبه بجنورد ، بلافاصله مأموران به محل  مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ «علي پاکدل» افزود: بنابر اظهارات رئيس شعبه بانک، يکي از مشتريان با هويت مشخص 300 ميليون ريال چک پول تحويل باجه داده که 175ميليون ريال از چک پول‌ها جعلي بود.
فرمانده انتظامي شهرستان بجنورد، با بيان اينکه در بررسي مأموران مشخص شد متهم مبلغ فوق را از فردي ديگر با هويت مشخص گرفته است، تصريح کرد: در ادامه تحقيقات، مأموران فرد مورد نظر را شناسايي و دستگير کردند.وي با اشاره به اينکه متهم دوم در بازجويي‌هاي انجام شده اعلام کرد: چک پول‌هاي جعلي را در معامله خريد و فروش احشام دريافت کرده است،
سرهنگ پاکدل خاطرنشان کرد: متهمان براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي تحويل داده شد.
مأمور قلابی در دام پلیس
اراک- خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: چندی قبل یکی از شهروندان اراکی با مراجعه به پلیس آگاهی استان اعلام داشت شخصی تحت عنوان مأمور پلیس از وی کلاهبرداری کرده استسرهنگ سید نورالدین حسینی افزود: درتحقیقات ماموران  مشخص شد این فرد مورد نظر کلاهبرداری سابقه‌دار است که دارای آدرس و مکان مشخصی نیست اما کارآگاهان پلیس موفق شدند مخفیگاه او را در اراک شناسایی و طی عملیاتی متهم را دستگیرکنند.
وی با بیان اینکه در روند تحقیقات مشخص شد متهم از 6 نفر از شهروندان دیگر به همین روش کلاهبرداری کرده است ، اظهار داشت: با مواجهه حضوری شاکیان پرونده و ارائه اسناد و مدارک، متهم به 200 میلیون ریال کلاهبرداری از 7 شهروند اراکی با همدستی یکی از دوستان خود تحت عنوان مأمور پلیس اعتراف کرد.این مقام انتظامی گفت: با توجه به اعترافات متهمان دستگیر شده و تکمیل پرونده، هر دو متهم به دستگاه قضایی معرفی و سپس با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.