kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

برف راه 633 روستای آذربایجان شرقی را بست

برف و سرما راه 633 روستای آذربایجان شرقی را بست و موجب تعطیلی مدارس 4 استان کشور شد.



رئیس مرکز مدیریت راه‌های روستایی آذربایجان شرقی گفت: راه ارتباطی 633 روستای استان بر اثر کولاک شدید برف بسته شده است.
علی هوشیار افزود: راه ارتباطی 320 روستای استان بسته شده بود که کولاک شدید علاوه بر بستن دوباره راه‌های بازگشایی شده راه 313 روستای دیگر را نیز بست.
وی یادآوری کرد: شهرستان میانه با 205 روستای مسدود شده دارای بیشترین راه ارتباطی بسته شده در اثر بارش برف و کولاک است.
وی افزود: ماموران این اداره با 650 دستگاه ماشین‌آلات برفروب مشغول بازگشایی راه‌های روستایی استان هستند.
هوشیار، با بیان اینکه محورهای اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است، ادامه داد: با تلاش راهداران استان بیش از نیمی از راه‌های روستایی بسته شده بازگشایی شده است.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز، به دنبال بارش برف و برودت شدید هوا در مناطق آذربایجان شرقی مدارس 15 شهر این استان، (یکشنبه) تعطیل اعلام شدند.
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دیروز مقاطع مختلف تحصیلی مدارس در شهرهای کندوان میانه، هشترود، هوراند، مهربان، میانه، آچاچی، هریس، چاراویماق، خواجه، ترکان چای، اهر، عشایر، سراب، نظر کهریزی و کلیبر را تعطیل اعلام کرد.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از اردبیل تداوم بارش برف و برودت هوا در استان اردبیل موجب اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های بسیاری از شهرستان‌های استان اردبیل در روز یکشنبه شد.
روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سری پیش از ظهر در اردبیل، خلخال، سرعین، کوثر، خورش رستم، شاهرود، نمین، نیر و هیر تمامی مقاطع تحصیلی و درارشق، لاهرود و مشکین شهر پیش دبستانی و ابتدایی به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل شدند.
دانشگاه محقق اردبیلی نیز به دلیل بارش برف و برودت هوا کلیه کلاس‌های درس این دانشگاه در اردبیل، دانشکده فناوری‌های نوین در شهرستان نمین و دانشکده کشاورزی در مشگین‌شهر را روز یکشنبه تا ساعت 12 ظهر تعطیل اعلام کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و اغلب مراکز آموزش عالی خصوصی نیز در اطلاعیه‌هایی کلاس‌های درس خود در نوبت پیش از ظهر یکشنبه را تعطیل اعلام کردند.
همچنین مدارس ابتدایی سه شهر گیلان در دیلمان، عمارلو و ماسوله به دلیل بارش برف در نوبت صبح دیروز تعطیل شد.
آموزش و پرورش استان مازندران نیز مدارس شهرستان کلاردشت را روز یکشنبه در 2 نوبت صبح و عصر به دلیل بارش سنگین برف تعطیل اعلام کرد.
این تعطیلی شامل مدارس تمام مقاطع تحصیلی مناطق شهری و روستایی کلاردشت می‌شد که در صورت ادامه روند سرما و بارش برف، براساس اعلام فرمانداری تعطیلی مدارس این شهرستان در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.