kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
رئیس‌پلیس فتای استان اردبیل هشدار داد

کلاهبرداری با فروش خودرو در فضای مجازی

رئیس‌پلیس فتای استان اردبیل به افرادی که قصد خرید خودرو از طریق وب‌سایت‌های تبلیغاتی فضای مجازی را دارند هشدار داد.



سرهنگ حافظ شریفی با اشاره به افزایش کلاهبرداری از افرادی که قصد خرید خودرو از طریق وب‌سایت‌های فضای مجازی را دارند افزود: برخی از افراد سودجو با سوء‌استفاده از حسن اعتماد هموطنان اقدام به تبلیغ و فروش خودروهایی گران‌قیمت در سایت‌های معروفی که در این زمینه فعالیت دارند می‌کنند که در اصل، این خودروها وجود ندارند.
وی در خصوص شگرد مجرمانه این کلاهبرداران گفت: کلاهبرداران با قرار دادن تصاویر خودروهای لوکس و گران‌قیمت و درج مشخصات آنها درسایت‌های مذکور، ‌قیمت پایین‌تر از قیمت واقعی را برای کالا در نظر می‌گیرند و با این کار قصد فریب و کلاهبرداری از مشتریان را دارند.
وی بیان‌کرد: در ادامه کلاهبرداران طی تماس مشتریان با آنها به ازای بازدید و خرید خودرو از آنها مبلغی معادل یک درصد قیمت مندرج خودرو در وب‌سایت را طلب کرده و به آنها نشانی‌های جعلی برای بازدید خودرو اعلام می‌کنند.
شریفی خطاب به عموم مردم تاکید‌کرد: به هیچ عنوان فریب تصاویر و اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را نخورید چرا که تغییر هویت، جنسیت و جعل نام و مشخصات و نشانی در فضای مجازی به راحتی اتفاق می‌افتد.
وی گفت: با توجه به افزایش پرونده‌های متشکله در این زمینه تاکنون عاملان همه پرونده‌های متشکله در این زمینه دستگیر و به دست قانون سپرده‌ شده‌اند؛ لذا می‌طلبد که هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته تا در دام چنین افراد کلاهبرداری قرار نگیرند.