kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
فردا و همزمان با 28 صفر انجام می‌شود

تشییع پیکرهای شهدای گمنام در شهرهای ایران

پیکرهای پاک 38 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس فردا در شهرهای مختلف کشور تشییع می‌شود.


به گزارش خبرگزاری‌ها، پیکر 10 شهید گمنام دیروز وارد کرمان شد و از فرودگاه بین‌المللی این شهر تا حسینیه ثارا... شهر کرمان تشییع شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: سه شهید گمنام بدو ورود در شهر ماهان، سه شهید در زهکلوت از توابع شهرستان رودبار جنوب، 2 شهید در اندوهجرد و 2 شهید در شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی افزود: این شهدا، در عملیات مختلف والفجر، عملیات خیبر و کربلای 4 به شهادت رسیده‌اند و حداقل سن آنان 17 و حداکثر 32 سال است. وی اظهار داشت: آیین تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام کرمان فردا مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.
مردم شیراز نیز صبح دیروز به استقبال پیکر 11 شهید گمنام به فرودگاه شهید دستغیب رفتند و پیکر این خونین‌بالان عاشق را به محل‌های مختلف شهر خود بردند. آیین وداع با پیکر این شهدا دیشب در 8 نقطه شهر شیراز به ویژه حرم احمدبن موسی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد. پیکر 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس به شهرهای فسا، بوانات، داراب، سروستان انتقال می‌یابد تا فردا در این شهرها تشییع و به خاک سپرده شوند. رئیس دانشگاه آزاد واحد زابل هم گفت: همزمان با 28 صفر پیکر 5 شهید گمنام در دوران دفاع مقدس از میدان انقلاب تا مصلای المهدی این شهر تشییع می‌شود. محمد مجوزی افزود: پیکر یک شهید فردا در پادگان ولیعصر(عج) پیکر دو شهید دیگر سه‌شنبه در واحد دانشگاه آزاد زابل و پیکر آخرین شهید گمنام چهارشنبه در شهر «علی‌اکبر» به خاک سپرده می‌شوند. بر اساس این گزارش پیکر سه شهید گمنام در زاهدان و دو شهید دیگر در خاش در سالروز رحلت رسول اکرم(ص) تشییع می‌شوند.
از سوی دیگر مردم و مسئولان شهرستان جم استان بوشهر شامگاه جمعه از پیکرهای دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس استقبال کردند. این دو شهید 17 و 19 ساله مربوط به عملیات کربلای 4 و خیبر هستند و قرار است پیکر آنان فردا پس از تشییع در شهر جم در بوستان آزادی شهر انارستان از توابع جم به خاک سپرده شوند.
همچنین پیکر 3 شهید گمنام صبح شنبه وارد استان خراسان جنوبی شد و در فرودگاه بیرجند مورد استقبال مسئولان و مردم استان خراسان جنوبی قرار گرفت. قرار است پیکر این شهیدان از بوستان شهدای گمنام تا حسینیه جماران تشییع و پیکر یکی از آنان در همین حسینیه به خاک سپرده شود. پیکر دو شهید دیگر به بخش «درح» سربیشه انتقال می‌یابند تا در روز جمعه به خاک سپرده شوند. این شهیدان گمنام در عملیات‌های خیبر والفجر یک به شهادت رسیده‌اند. مردم و مسئولان استان گلستان نیز صبح شنبه از پیکر 4 شهید گمنام استقبال کردند. قرار است پیکر این شهیدان در شهرهای گنبد کاووس، آزادشهر و علی‌آباد کتول تشییع  و به خاک سپرده شوند. پیکر این شهیدان در منطقه عملیاتی فکه و مجنون تفحص شده‌اند.