kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
بازهم خبری از برگزاری انتخابات نیست؟!

اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی با نظر وزیر و کمیته ملی المپیک

کمیته ملی المپیک برای اصلاح اساسنامه خود قصد دارد نشستی را با وزیر ورزش و جوانان داشته باشد تا فرایند بررسی اصلاح با هماهنگی سلطانی‌فر صورت پذیرد.

سرویس ورزشی-

پنجاهمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد و در این نشست در مورد موراد مختلفی از جمله اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک مطرح شد.
شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد مصوبات جلسه دیروز گفت: در نشست هیئت اجرایی یکی از مباحث مطروحه بررسی اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک بود و با توجه به پیش‌نویس ارائه شده توسط کمیسیون مدیریت و برنامه‌ریزی کمیته ملی المپیک این مورد در دستور کار قرار گرفت و قرار شد با توجه به تغییر و جابجایی در وزارت ورزش و جوانان و حضور  جناب آقای سلطانی‌فر بعنوان وزیر جدید در راستای اهداف تعاملی کمیته و وزارت ورزش و بهره‌مندی از ظرفیت تاثیر‌گذار  وزارت و دولت محترم طی نشستی با حضور شخص وزیر محترم برگزار شود تا فرایند بررسی اصلاح با هماهنگی ایشان صورت پذیرد و ضمنا مقرر شد در این نشست قانون انتزاع کمیته پارالمپیک از کمیته ملی المپیک نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
انتخابات فدراسیون‌های ورزشی برگزار نمی‌شود؟!
برگزاری جلسه مشترک میان اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش در شرایطی است که به نظر می‌رسد به مانند چند هفته اخیر تا زمان نهایی نشدن اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، برگزار نمی‌شود.
نهم مهرماه و پس از اینکه کمیته بین‌المللی المپیک نامه‌ای مبنی بر دخالت دولت در مورد فدراسیون‌ها برای کمیته ملی المپیک ایران ارسال کرد، کیومرث هاشمی نیز با ارسال نامه‌ای برای روسای فدراسیون‌های ورزشی که عضو مجمع کمیته ملی المپیک هستند، خواستار این شد تا اصلاح اساسنامه‌، انتخابات فدراسیون‌ها برگزار نشود.
هاشمی در این نامه از فدراسیون‌ها خواسته قبل از برگزاری انتخابات حتما اصلاح اساسنامه در مجمع خود به تصویب برسانند سپس آن را برای تایید به فدراسیون‌های جهانی ارسال کنند تا IOC نیز از آن مطلع شود. پیش از این چند فدراسیون جهانی از جمله تیراندازی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های ایران اساسنامه این فدراسیون‌ها را خواسته بودند.
به دنبال نامه کیومرث هاشمی به فدراسیون‌های المپیکی، اسبقیان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در نامه‌ای به تمام اعضای مجمع عمومی و کلیه نامزدها از به تعویق افتادن انتخابات این فدراسیون خبر داد.
 در نامه اسبقیان به اعضای مجمع آمده بود: پیرو نظر کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در خصوص تدوین اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک و تصویب توسط فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک، بدین وسیله به اطلاع اعضای محترم مجمع عمومی و کلیه نامزدهای محترم پست ریاست این فدراسیون می‌رساند تا اعلام نظر فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک برگزاری انتخابات این فدراسیون به تعویق می‌افتد. مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک قرار بود دوازدهم مهر ماه برگزار شود.
سرپرستی خزانه‌داری شغل محسوب نمی‌شود
این روزها انتخاب رسول خادم به عنوان سرپرست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک نیز بازتاب بسیاری در جامعه ورزش داشته است. شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک در صحبت‌های روز گذشته خود در این باره نیز عنوان داشت: علاقه‌مندان در جریان هستند آقای رسول خادم به عنوان سرپرست در این سمت معرفی شد که اعضای هیئت اجرایی برای ایشان آرزوی موفقیت کردند. البته لازم است به این موضوع اشاره کنم که سرپرستی شغل محسوب نمی‌شود و او بعنوان رئیس فدراسیون کشتی و عضو هیئت اجرایی، اشراف کاملی بر برنامه‌های مالی و بودجه‌ای کمیته ملی المپیک دارد و بدون تردید بهتر از هر کسی می‌تواند این امور را پیگیری نماید چرا که وی تجربه و سابقه خوبی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران دارد که این تجربه گرانبها می‌تواند برای کمیته مفید باشد. البته با این حکم الزامی برای حضور دائمی آقای خادم در کمیته نیست چرا که تیم مالی کمیته ملی المپیک با تجربه و کارکشته بوده و کارهای اجرایی را بخوبی انجام می دهند و نیازی به حضور دائمی و فیزیکی ایشان در کمیته نیست و آقای رسول خادم در برنامه‌های راهبردی جذب و تخصیص منابع می توانند فعالیت نموده و با ارتباطات خوبی که در این زمینه دارند موفق عمل نمایند.