kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

اخبار کوتاه از فوتبال


افتخاری: با یک نتیجه نمی‌توان مربی عوض کرد
سرپرست باشگاه استقلال در مورد وضعیت آبی‌پوشان در لیگ اظهارنظر کرد.سیدرضا افتخاری در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیئت مدیره باشگاه تغییر خواهند کرد یا نه؟ گفت: وزیر ورزش و جوانان رئیس مجمع است و تغییر اعضای هیئت مدیره بر عهده اوست. تا جایی که می‌دانم پیش از این قرار بود این اتفاق بیفتد، اما چندی پیش جلسه هیئت مدیره را برگزار کردیم و قرار بر این است که همه اعضا به کارشان ادامه دهند.وی در مورد برداشته شدن یک میلیارد از حساب باشگاه توسط اداره مالیات، گفت: این پول برداشته شده و غیرقابل برگشت است. البته من با رئیس اداره مالیات و دارایی جلسه‌ای داشتم و از او خواستم در این مورد به ما کمک کند. هدف آنها نیز کمک بود ولی اعلام کردند هیچ راهی ندارد البته این را بگویم اگر این پول را زودتر تخصیص می‌دادیم این اتفاق نمی‌افتاد.وی در مورد نقل و انتقالات و برنامه‌اش برای تغییر و تحولات در تیم استقلال نیز توضیح داد: منتظر اعلام آقای منصوریان هستیم تا ببینیم او به دنبال ایجاد تغییرات خاصی در تیم است یا نه. تا این لحظه چیزی از جانب کادرفنی به ما اعلام نشده است. قطعا هدف ما برآورده کردن خواسته‌های سرمربی تیم است و چنانچه او بازیکنی را بخواهد جذب کند تمام تلاش‌مان را در این زمینه خواهیم کرد.وی در مورد حمایت و همچنین انتقاد برخی از پیشکسوتان باشگاه از تساوی مقابل گسترش فولاد گفت: به هر حال همانطور که بارها اعلام کرده‌ام موضع ما حمایت از کادرفنی است. با یک نتیجه که رضایت‌کننده نیست نمی‌توان سرمربی را تغییر داد. در بازی با گسترش اشتباهات فردی باعث شد دو گلی که زده بودیم را از دست بدهیم و بازی به تساوی کشیده شود. این اشتباهات را نباید به حساب سرمربی گذاشت. ضمن اینکه از زمان حضور من در باشگاه استقلال هنوز تیم شکستی در لیگ متحمل نشده است.
کسر 20 درصد قرارداد بازیکنان و مربیان ماشین‌سازی
مدیرعامل باشگاه فرهنگى ورزشى ماشین سازى شهردارى تبریز از اعمال جریمه و کسر 20 درصد قرارداد سبزقباها خبر داد.میرمعصوم سهرابى با اعلام این مطلب افزود: این تصمیم قبلا و به دلیل کسب نتایج ضعیف تیم در بازى‌هاى گذشته توسط هیئت مدیره باشگاه به شکل تعلیقى اتخاذ شده بود که با توجه به دو شکست اخیر برابر ذوب آهن در جام حذفى و پدیده، اعمال و اجراى آن قطعى و عملیاتى خواهد شد.وى تصریح کرد: بر اساس این مصوبه هیئت مدیره باشگاه ، تمام بازیکنان ، مربیان و عوامل اجرایی تیم مشمول این جریمه 20 درصدى خواهند بود. سهرابى در عین حال با اشاره به حمایت‌ها و همراهى هاى صادقانه مدیریت و اعضاى هیئت مدیره از بازیکنان و کادر فنى تیم از ابتداى لیگ تاکنون ، اعمال این جریمه را از اختیارات مدیریتى باشگاه دانست.
حضور رئیس‌فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی خراسان رضوی
رئیس‌فدراسیون فوتبال به منظور برگزاری مجمع عمومی هیئت فوتبال خراسان رضوی، به این استان سفر می‌کند. مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال به منظور برگزاری مجمع عمومی هیئت فوتبال خراسان رضوی حضور خواهد داشت.این مجمع صبح امروز برگزار می‌شود.در حالی که قرار بود این مجمع با دعوت مدیرکل امور ورزش و جوانان استان در حالت فوق العاده برگزار شود، اما با شفاف‌سازی‌های صورت گرفته و لغو آن با دستور فدراسیون فوتبال، این مجمع امروز با حضور تاج به صورت عادی و خارج از اختیار اداره کل برگزار می‌شود.
دیدار تدارکاتی پرسپولیس پشت درهای بسته
دیدار تدارکاتی امروز تیم فوتبال پرسپولیس پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. تیم فوتبال پرسپولیس امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم دانشجویان خواهد رفت و این بازی در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار خواهد شد.با اعلام برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس این دیدار پشت درهای بسته و دور از چشم خبرنگاران و هواداران برگزار می‌شود.
انتقاد عضو هیئت مدیره استقلال از منصوریان
عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال با انتقاد از تساوی این تیم مقابل گسترش فولاد گفت: علیرضا منصوریان باید با تجربه و سابقه‌ای که داشت ۱۵ دقیقه پایانی را مدیریت می‌کرد.حسن زمانی درباره تساوی تیم فوتبال استقلال تهران مقابل گسترش فولاد در لیگ برتر گفت: شخصاً به هیچ عنوان از این تساوی راضی نیستم. آقای منصوریان باید از دقیقه ۷۵ به بعد بازی را مدیریت می‌کرد تا استقلال پیروز از میدان خارج شود.وی افزود: در یک مسابقه فوتبال از دقیقه ۷۵ به بعد هر نتیجه‌ای رقم بخورد مستقیماً مربوط به تصمیمات سرمربی است؛ چه تیم ببرد و چه ببازد. منصوریان هم باید با تجربه‌ و سابقه‌ای که داشت، تیم را هدایت و بازی را مدیریت می‌کرد.عضو هیئت مدیره استقلال یادآور شد: به عنوان نمونه تیم فوتبال تراکتورسازی برای اینکه صدرنشین لیگ شود، ۲۵ دقیقه آخر مسابقه را مدیریت کرد، ما هم برای اینکه چهارم شویم خیلی راحت می‌توانستیم بازی را تا دقیقه ۹۰ مدیریت کنیم. اشتباهی که از استقلال سر زد، در حد این تیم بزرگ نبود.زمانی ادامه داد: تماشاچی حق دارد از این وضعیت ناراحت باشد. وقتی دو گل از حریف جلو باشید و نتوانید آن را حفظ کنید؛ این برای تیمی مثل استقلال نقطه ضعف است.وی در خصوص اینکه علیرضا منصوریان اعلام کرده استقلال در هفته نوزدهم جزو دو تیم برتر جدول است، گفت: من هم پیش از این گفته‌ام استقلال تا هفته نوزدهم می‌تواند جزو سه تیم برتر باشد ولی اینکه مسابقاتی مثل بازی با گسترش فولاد را به راحتی از دست می‌دهیم، سخت است. وقتی شما نمی‌توانید دو گل خود را حفظ کنید، این کارتان را در ادامه لیگ دشوار می‌کند.عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که مقصر نتیجه بازی روز گذشته را چه کسی می‌دانید؟ تأکید کرد: مقصر این تساوی، بازیکنان خوب ما بودند که اشتباهات فردی داشتند و همچنین عدم مدیریت سرمربی تیم.زمانی در خصوص اینکه آیا استقلال در نیم فصل تقویت می‌شود یا خیر؟ گفت: ما منتظریم تا منصوریان نظرش را در این باره اعلام کند. به نظرم اولین کاری که باید برای خروج از این وضعیت انجام بدهیم، این است که سرمربی بدون تعارف و رودربایستی، اسامی بازیکنانی که نمی‌خواهد و به کارش نمی‌آید را اعلام کند.وی ادامه داد: بازیکنانی مثل امین حاج‌محمدی و آرش افشین می‌توانند در تیم‌های دیگر نقش مؤثری داشته باشند. سرمربی می‌تواند این بازیکنان را آزاد کند و به جای آنها بازیکنانی بگیرد که نیاز دارد.
ترابی: تا دو هفته دیگر تمرین‌هایم را شروع می‌کنم
مهاجم تیم فوتبال سایپا می‌گوید در تلاش است تا دو هفته دیگر تمریناتش را شروع کند. مهدی ترابی درباره مصدومیتش و میزان دوری خود از میادین اظهار کرد: متاسفانه در دیدار برابر نفت از ناحیه انگشت پا دچار مصدومیت شدم که پس از بررسی پزشکان مشخص شد انگشتم شکسته شده و حداقل سه هفته از میادین دور خواهم بود. واقعا از این موضوع خیلی ناراحتم. پس از بازگشت از اردوی تیم ملی به مرز آمادگی رسیده بودم اما الان با مصدومیت مواجه شدم.وی افزود: البته امیدوارم با کمک پزشکان و تلاش‌های خودم بتوانم زودتر از موعد تعیین شده به میادین بازگردم. فکر می‌کنم اگر خوب استراحت کنم و کارهایی که پزشکان به من می‌گویند را انجام بدهم شاید تا دو هفته دیگر تمریناتم را شروع کنم.وجیه‌الله چشمه‌سری پزشک تیم سایپا در مورد وضعیت مصدومیت مهدی ترابی گفت: پای ترابی را گچ گرفته‌ایم و این بازیکن یک ماه و نیم دور از میادین خواهد بود. به دلیل شکستگی رخ داده باید پایش در گچ باشد.وی در مورد وضعیت مصدومان دیگر این تیم گفت: دروازه‌بان برزیلی ما هم دچار مصدومیت شده و باید بررسی‌های نهایی را در مورد این بازیکن فردا انجام بدهیم و در حال حاضر نمی‌توان شدت مصدومیت این بازیکن را اعلام کرد. علی قلی نژاد دیگر بازیکن تیم هم به دلیل شکستگی استخوان 4 هفته دور از میادین خواهد بود.
شکایت دپارتمان داوری فوتسال از ناظم‌الشریعه
دپارتمان داوری فوتسال از سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان شکایت کرد. پس از اظهارات محمد ناظم‌الشریعه مبنی بر زیر خط فقر بودن داوری دیدار تیم‌های گیتی‌پسند و حفاری اهواز، دپارتمان داوری بخاطر این صحبت‌ها از سرمربی تیم ملی به کمیته انضباطی شکایت کرد.منوچهر نظری مسئول چیدمان داوری فوتسال کشورمان با اعلام این خبر گفت: این شکایت به این معنی نیست که ما با ناظم‌الشریعه دشمن هستیم بلکه به عنوان گله، یک خط‌نوشته به کمیته انضباطی دادیم، چون از ناظم‌الشریعه انتظار چنین صحبت‌هایی نداشتیم.
برزای: اگر نتوانم به استقلال کمک کنم، فکر دیگری می‌کنم
هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: اینکه می‌گویند پس از خط خوردن از لیست ۱۸ نفره استقلال با سرمربی تیم دعوا کرده‌ام، صحت ندارد.بهنام برزای در واکنش به خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه پس از خط خوردن از لیست 18 نفره استقلال برای بازی با گسترش فولاد تبریز به نشانه قهر اردوی این تیم را ترک کرده و از ورزشگاه خارج شده است، اظهار داشت: اصلاً چنین داستانی نبود. زمانی که در رختکن اسامی بازیکنان را خواندند و در لیست قرار نگرفتم، از علیرضا منصوریان خواستم به خاطر سرمای هوا به منزل بازگردم. او هم گفت اشکالی ندارد و حتی با هم روبوسی هم کردیم. اینکه می‌گویند دعوا کرده‌ایم، صحت ندارد.هافبک تیم فوتبال استقلال در مورد احتمال جدایی‌اش از این تیم در نیم فصل گفت: پیشنهاداتی دارم؛ اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. تا زمانی که بتوانم به استقلال کمک می‌کنم، اما اگر نتوانم فکر دیگری خواهم کرد.