kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
معاون وزیر کشور از مردم مازندران عذرخواهی کرد

برق برخی شهرهای مازندران هنوز قطع است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران از مردم مازندران به خاطر مشکلات ایجاد شده از برف و سرمای هوا عذرخواهی کرد.



اسماعیل نجار که برای بررسی مشکلات ناشی از برف و سرمای شدید چند روز گذشته استان مازندران به این استان سفرکرد، به خبرنگار ایرنا گفت: صبوری مردم مازندران در تحمل مشکلات ناشی از قطع گاز وبرق آن هم در سرمای شدید و برف کم سابقه قابل تحسین است.
وی با اشاره به قطع گاز برخی از شهرهای کشور از جمله شهرهای مازندران به دلیل افت فشار در اثر برف و سرما گفت: دولت با تمام توان به دنبال حل این مشکل است و خط لوله گاز دامغان به مازندران هم با همین هدف اجرایی شده است.
وی با اعلام این که ساخت این خط لوله 42 اینچی با حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، اضافه کرد: با تامین به موقع اعتبار و بهره‌برداری از این خط انتقال، مشکل مازندران در تامین گاز مشترکان در زمان پیک مصرف مانند سرمای اخیر رفع می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیشنهاد اولیه خود را برای باغداران خسارت دیده ناشی از برف در مازندران استمهال بدهی‌های قبلی و پرداخت تسهیلات کم بهره اعلام کرد.وی گفت که پس از جمع‌‌بندی میزان خسارت‌های ناشی از برف در این خطه شمالی کشور، راهکارهای دیگری نیز برای کمک به باغداران خسارت دیده پیش‌بینی می‌شود.
بارش برف هفته گذشته و سقوط‌ دمای هوای مازندران به 15 درجه زیرصفر سبب وارد شدن خسارت به باغداران مرکبات و قطع گاز و برق برخی شهرها و روستاهای این استان و بسته شدن راه‌های دسترسی بیش از 500 روستای مناطق کوهستانی استان شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران هم گفت: پس از 72 ساعت تلاش ماموران شرکت برق، برق مشترکان آملی وصل شده است.
قاسم شهابی اظهارداشت: بر اثر بارش شدید برف و افتاده شدن شاخه‌های درختان روی سیم‌های برق در روزهای ابتدایی این حادثه بیش از 30 درصد از تأسیسات برقی مازندران دچار آسیب‌ شده و سبب قطعی برق در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای شهرهای ساری، بابل، آمل، بابلسر و نور شده بود.
وی افزود: اتصال برق شهرهای بابلسر، نور و بابل در روز دوم بحران برف و ساری و آمل نیز با تلاش مأموران شرکت برق برقرار شد.
به گزارش تسنیم، هم‌اکنون قطعی برق در برخی از مناطق شهرهای غرب مازندران نظیر مرزن‌آباد، کلاردشت و عباس‌آباد بوده که تلاش مأموران توزیع غرب مازندران برای اتصال انرژی در این مناطق ادامه دارد.