kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

اسرائیل همچنان در آتش می‌سوزد / نیروگاه‌های هسته‌ای در محاصره آتش

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مهار آتش‌سوزی آن هم پس از چهار روز باعث فرار ده‌ها هزار نفر از این مناطق شده و دولت مصر نیز درباره سرایت آتش‌سوزی به نیروگاه‌های هسته‌ای این رژیم هشدار داده است.


در پی گسترش آتش‌سوزی‌ها در فلسطین اشغالی، صدها واحد مسکونی در حیفا و شهرک‌های اطراف تل‌آویو و رام‌الله در آتش سوختند ده‌هاهزار نفر از صهیونیست‌ها نیز از این مناطق فرار کردند و طبق آخرین گزارش‌ها خسارات مالی فراوانی به رژیم صهیونیستی وارد آمده است. آتش‌نشانان هم اعتراف کرده‌اند که قادر به کنترل آتش‌سوزی‌ها نیستند.
این آتش‌سوزی‌ها از روز چهارشنبه گذشته و از شهر حیفا آغاز شده و چندین کشور از جمله آمریکا، مصر، روسیه و ترکیه برای مهار آن به کمک صهیونیست‌ها آمده‌اند.از سوی دیگر منابع فلسطینی به نقل از منابع امنیتی مصر اعلام کردند قاهره از این که آتش‌سوزی‌ها به نیروگاه‌های هسته‌ای این رژیم سرایت کند و فاجعه بزرگی در منطقه به وجود آورد به شدت نگران هستند.این منابع افزودند، قاهره به دلیل همین نگرانی منتظر درخواست کمک رژیم صهیونیستی برای مهار آتش‌سوزی ننشته و اقدام به ارسال کمک برای مشارکت در مهار آتش‌سوزی‌ها کرده است. در همین رابطه دو هواپیمای مصری جمعه شب وارد پایگاه هوایی «تل نوف» در نزدیکی تل‌آویو شدند تا در مهار آتش‌سوزی‌ها با صهیونیست‌ها همکاری کنند. چندین کشور از جمله روسیه، فرانسه، آمریکا، قبرس، ترکیه، کرواسی، یونان و  آلمان نیز در عملیات اطفای حریق اخیر فلسطین اشغالی شرکت کرده‌اند. دیروز برخی گزارش‌های غیررسمی منتشر شد مبنی بر اینکه القاعده مسئولیت این آتش‌سوزی را بر عهده گرفته است! آخرین گزارش‌ها حاکی است، به‌رغم تلاش‌های گسترده هنوز آتش‌سوزی‌ها ادامه دارد.
تحولات میدانی
خبر دیگر از فلسطین  اینکه نظامیان صهیونیست‌ یک جوان فلسطینی دیگر را در شمال بیت‌المقدس به اتهام «تلاش برای حمله با سلاح سرد» به صهیونیست‌ها، به شهادت رساندند. با شهادت این فلسطینی تعداد شهدای انتفاضه قدس به 265 نفر رسید.
سایر رویدادها
*‌ دولت فرانسه از شرکت‌هایی که در زمینه واردات کالا به این کشور فعالیت می‌کنند خواست که بر روی کالاهای تولیدی شهرک‌های صهیونیستی برچسب قرار دهند تا مصرف‌کنندگان بدانند این کالاها غیرقانونی است. این اقدام خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است.
* در پی آتش‌سوزی گسترده در اراضی اشغالی، هشتگ «اسرائیل در آتش می‌سوزد» در صدر توئیتر کاربران عربی قرار گرفته است.
* وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تنها نیروگاه برق غزه به علت کمبود سوخت بار دیگر با خطر تعطیلی مواجه شده و مشکلات عدیده‌ای را برای بیمارستان کودکان غزه ایجاد کرده است.
* مسئول امور آب و فاضلاب بانک جهانی با صدور بیانیه‌ای وضعیت در غزه را هشدار‌دهنده خواند و اعلام کرد که تنها 10 درصد مردم غزه به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.