kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

تداوم کاهش دما تا اوایل هفته آینده

روند کاهش دما در اغلب مناطق کشور تا اوایل هفته آینده ادامه دارد و در شمال شرق، شرق و نوار شمالی کشور نیز بیشتر خواهد بود.


سازمان هواشناسی اعلام کرد: با توجه به تداوم استقرار توده هوای سرد تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط کشور، بیشترین افت دما در خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی خواهد بود و کمینه دما در این مناطق به 10 تا 15 درجه زیر صفر خواهد رسید.
بر این اساس طی امروز و دو روز آینده استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های البرز با بارش باران و برف و چهارشنبه خراسان شمالی با بارش برف همراه خواهد بود که با توجه به بارش برف، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای از پیامدهای آن می‌باشد.
همچنین امروز در بخش‌های شمالی استان‌های تهران، البرز و سمنان بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام این سازمان، طی امروز و فردا دریا در سواحل گیلان و مازندران و از اواخر امروز تا فردا گلستان مواج خواهد بود و ارتفاع موج طی این دوره به دو تا سه متر خواهد رسید.
طی امروز و دو روز آینده نیز در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
از این‌رو توصیه می‌شود طی این مدت موارد زیر در نظر گرفته شود و برای اجتناب یا کاهش خسارت اقدام لازم انجام شود:
1- بارش برف و کولاک در راه‌های ارتباطی البرز سبب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود، بنابراین برای ترددهای ضروری از این مسیرها، همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم توصیه می‌شود.
2- کاهش شدید دما در کشور موجب افزایش مصرف سوخت و به ویژه گاز شده و می‌تواند منجر به افت فشار در شبکه گاز‌رسانی شود، لذا ضروری است که مردم عزیز در مصرف بهینه حامل‌های انرژی توجه کافی مبذول دارند.
3- توصیه می‌شود که شناورهای سبک از تردد در سواحل دریای خزر اجتناب کنند.
یخ‌زدگی برخی بزرگراه‌های تهران
یخ‌زدگی معابر و مسیرهای ارتباطی دیروز سبب ترافیک سنگین و قفل شدن بزرگراه‌ها و خیابان‌ها به ‌ویژه در شمال و غرب تهران شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این ترافیک موجب شد تا بسیاری از شهروندان تهرانی با تاخیر زیاد به مقصد برسند.
یخ‌زدگی بزرگراه در نقاطی از جمله حدفاصل بزرگراه چمران و تونل کردستان در بزرگراه نیایش، یخ‌زدگی بخشی از بزرگراه چمران در جنوب سئول و یخ‌زدگی هر دو مسیر شمال و جنوب بزرگراه یادگار در محدوده کوهستان و چند رمپ و لوپ در برخی بزرگراه‌های دیگر باعث شد تا تردد خودروها در این معابر با کندی روبه‌رو شود.
ترافیک از نخستین ساعات صبح در بزرگراه‌های نیایش، همت و حکیم در مسیرهای غرب به شرق سنگین بود.