kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

برنده نوبل ادبیات باز هم آکادمی نوبل را تحقیر کرد!(اخبار ادبی و هنری)

برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2016 که پیش از این نیز به این جایزه بی‌اعتنایی کرده بود، بار دیگر به تحقیر آکادمی نوبل پرداخت؛ او در مراسم اعطای جایزه، حضور نمی‌یابد!


باب دیلن، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی که انتخابش به عنوان برنده نوبل ادبیات امسال، انتقادات فراوانی را برانگیخته بود، خودش هم علاقه و اعتنای چندانی به کسب این جایزه ندارد. به طوری که پیش از این نیز کوچک‌ترین اظهار افتخار و ابراز احساساتی نسبت به کسب این جایزه نکرده بود. وی همچنین با حذف خبر کسب این جایزه از سایتش نشان داد که خودش هم پذیرفته که این جایزه نسبتی با توانایی‌های ادبی وی ندارد.
اما اتفاق قابل توجه دیگر این است که باب دیلن اعلام کرده که برای کسب جایزه نوبل ادبی خود نمی‌خواهد در مراسم نوبل حضور پیدا کند!
وی اخیرا با ارسال نامه‌ای به آکادمی نوبل در سوئد، اعلام کرده که به دلیل تعهدات دیگر، امکان حضور در مراسم اعطای نوبل ادبیات را ندارد!
آکادمی نوبل هم به این نامه واکنش منفی نشان داده و اعلام کرده که عدم حضور برنده جایزه نوبل در مراسم دریافت جایزه امری غیرمعمول است.
بسیاری معتقدند که باب دیلن نه به خاطر توانمندی‌های ادبی خود بلکه به خاطر روابط صمیمانه‌اش با دولت آمریکا این جایزه را کسب کرده است. برخی نیز از این ابراز شگفتی می‌کنند که چرا فردی که بیشتر به عنوان یک خواننده و موسیقیدان شناخته می‌شود تا یک ادیب، باید جایزه نوبل ادبیات را بگیرد؟