kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
وزارت ارتباطات:

تخفیف یک ماهه مکالمه تلفن همراه بین ایران و عراق 10 روزه شد



وزارت ارتباطات با صدور اطلاعیه‌ای از پایبند نبودن اپراتورهای عراقی به توافق با وزیر ارتباطات ایران برای تخفیف ارتباطات بین‌‌الملل در ایام اربعین به مدت یک ماه خبر داد و گفت: اپراتورهای عراقی فقط با 10 روز موافقت کردند.
به گزارش فارس، در اطلاعیه وزارت ارتباطات آمده است: با توجه به مطرح شدن برخی مسائل در رسانه‌های مختلف در خصوص تعرفه ارتباطات زائران اربعین حسینی به اطلاع می‌رساند براساس توافق انجام شده بین وزیر ارتباطات عراق و این وزارت مقرر شد تعرفه ارتباطی به مدت یک ماه با 50 درصد تخفیف منظور شود.
اما در نهایت اپراتورهای عراقی با تخفیف ارتباطات بین‌الملل به مدت 10 روز (یک هفته قبل از اربعین و سه روز پس از آن) موافقت کردند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را در این زمینه به طور کامل اجرایی کرده و به توافق انجام شده پایبند بوده است.
در پایانه‌های مرزی اینترنت wifi رایگان (روزانه 200 مگابایت) برای مشترکین رایتل فراهم شده است. برای مصرف بیشتر هر گیگابایت 10000 ریال برای مشترکین رایتل امکان استفاده از اینترنت در پایانه‌های مرزی وجود دارد. مشترکین سایر اپراتورها هم می‌توانند هر گیگابایت 20000 ریال اینترنت wifi  رایتل در پایانه‌های مرزی استفاده کنند.
وزارت ارتباطات همچنین اعلام کرد: مشترکان همه اپراتورهای تلفن همراه در کشور می‌توانند با اتصال به شبکه وای‌فای نصب شده در مسیر نجف به کربلا از آن استفاده کنند.
پیش از این سوءبرداشتی وجود داشت مبنی بر اینکه فقط مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند از شبکه وای‌فای نصب شده در مسیر زائران حسینی استفاده کنند. وزارت ارتباطات تاکید دارد که این شبکه برای مشترکان تمام اپراتورها قابل استفاده است.
گفتنی است خبرگزاری تسنیم اعلام کرد، در حالی که قرار بود کاهش تعرفه تماس از سیم‌کارت‌های ایرانی به عراقی از 17 آبان به مدت یک ماه اعمال شود اما این اتفاق با تاخیری یک هفته‌ای مواجه شد و مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات عنوان کرد: اعمال این تعرفه و کاهش نرخ مکالمه از سوی طرف عراقی به مشکل خورده بود و از این جهت طی مدت مذکور در سیستم اپراتورها اعمال نشد.
براساس جدولی که رگولاتوری از تعرفه مکالمات، پیامک و اینترنت اپراتورهای داخلی در ایام اربعین منتشر کرده، کاهش نرخ وعده داده شده، به جز یک اپراتور آن هم در شرایط تماس از ایران دیده نمی‌شود.
تنها در یک مورد (دریافت مکالمه: هزینه تماس برای مشترکی که به عراق سفر کرده است و از رومینگ استفاده می‌کند) شرکت ایرانسل اقدام به کاهش نرخ ارتباطی از 1500 به 550 تومان کرده است.
دیگر اپراتورها نرخ 550 تومان را حتی برای دریافت مکالمه مشترکان روم شده‌شان در عراق لحاظ نکرده‌اند.