kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

تصویب حق مسکن ۴۰ هزار تومانی سال 94 کارگران برای نیمه دوم 95

هیئت دولت حق مسکن ۴۰ هزار تومانی سال 94 کارگران را برای نیمه دوم سال 95 تصویب کرد.



به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که فقط چهار ماه تا پایان سال 95 مانده هیئت دولت تصویب کرد که حق مسکن کارگران از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش یابد.
شورای عالی کار در نشست هفته پایانی اسفندماه دو سال قبل، افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران را تصویب کرده بود تا این رقم به 40هزار تومان در ماه برسد اما این مصوبه در هیئت وزیران تصویب نشده بود.
پیش از این علی ربیعی وعده داده بود تا موافقت هيئت وزیران را برای افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن اخذ کند اما مخالفت‌ها در کابینه این افزایش ناچیز را ماه‌ها معطل نگه داشت.
نمایندگان کارگری معتقد بودند که این 20 هزار تومان آنقدر ناچیز است که حتی از طرح مجدد و پیگیری آن شرم دارند چرا که این رقم حتی کرایه رفت و برگشت کارگر به محل کارش را تامین نمی‌کند.
اکنون 20 ماه از مصوبه شورای عالی کار گذشته چرا که این مصوبه در سال 94 هم فرصت راهیابی به هیئت دولت برای تصویب را پیدا نکرد و در سال 95 نیز علی‌رغم چندین بار وعده وزیر کار در هیئت دولت تصویب نشده بود. بر این اساس افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران برخلاف توقع آنها بر مبنای مصوبه شورای عالی کار به جای آنکه از فروردین ماه سال 94 اعمال شود از مهرماه سال 95 یعنی یک سال و نیم بعد از آن اعمال خواهد شد.