kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

جنگنده‌های سعودی پس از اعلام آتش‌بس مردم تعز را به خاک و خون کشیدند

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دقایقی بعد از اعلام آتش‌بس با بمباران بازاری در شهر تعز 24 تن را شهيد و 27 نفر دیگر را زخمی کردند.



«جان کری» وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه گذشته پس از سفر به  عمان از توافق طرف‌های درگیر در یمن برای از سرگیری یک آتش‌بس دیگر در این کشور از روز پنجشنبه خبر داده بود. با اینکه از روز پنجشنبه آتش‌بس جدید در یمن اجرایی شد و انصارالله و ائتلاف عربستان متعهد شده‌اند به این آتش‌بس پایبند باشند، اما جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنان حملات خود را در یمن ادامه داده و صبح دیروز بازاری در نزدیکی شهر تعز در مرکز یمن را بمباران کردند. به گزارش المسیره، در این حمله ۲4 تن شهید و 27 تن زخمی شدند که احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد. منابع یمنی می‌گویند جنگنده‌های ائتلاف سعودی چندین بار این بازار را هدف قرار دادند!
در استان حجه نیز دو حمله هوایی سعودی‌ها پلی را در منطقه «شعب الدوش» در «بنی حسن» در شهر «عبس» هدف قرار داده است. از سوی دیگر در حمله جنگنده‌های سعودی به شهر «کتاف» در صعده یک دختربچه یمنی شهید شد، این حمله یک ساختمان مسکونی را هدف قرار داده بود. تاکنون چندین آتش بس در یمن برقرار شده اما در همان ساعات اولیه ائتلاف سعودی آن را نقض کرده است. با اینکه جنبش انصارالله و حزب کنگره ملی اعلام کردند که به آتش‌بس جدید پایبند خواهند بود اما دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» با آن مخالفت کرده است. احزاب ملی‌گرای یمنی نیز برای همکاری و مشارکت در این آتش‌بس، اعلام آمادگی کردند. «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در این باره اعلام کرد، توقف حملات تجاوزکارانه و شکستن محاصره، مهم‌ترین اولویت های مورد درخواست مردم یمن هستند.