kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

آغاز ساخت نخستین نیروگاه 890 مگاواتی سیکل ترکیبی بندرعباس

عملیات اجرایی نخستین نیروگاه 890 مگاواتی سیکل ترکیبی بندرعباس کلاس اف، با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس در نیروگاه بخار بندرعباس آغاز شد.

بندرعباس-خبرنگار کیهان:

معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه گفت: این نیروگاه جزء کلاس اف با هدف کمترین آلایندگی و بیشترین راندمان در 2 مرحله به مدت سه سال و نیم ساخته می‌شود.
عبدالرسول پیشاهنگ افزود: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس در زمینی به مساحت 870 هکتار با نصب 2 توربین گازی و یک توربین بخار و حجم سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورو انجام می‌شود.
وی بیان داشت: تعداد افراد اشتغال به کار در دوره ساخت این نیروگاه 500 نفر و با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح 200 نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز ایران در تولید برق در دنیا رتبه 14 و در خاورمیانه نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
پیشاهنگ تصریح ‌کرد: از کل نیروگاه‌های کشور، بیش از 180 واحد نیروگاهی ساخت داخل است و این در شرایطی است که تا قبل از انقلاب اختیار تعویض قطعه هم نداشتیم.هرمزگان هم‌اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس تعداد آنها به چهار واحد افزایش می‌یابد.