kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

کارخانه گندله‌سازی مجتمع گل‌گهر سیرجان به بهره‌برداری رسید

کارخانه گندله‌سازی شماره 2 شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان با ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله روز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.


آیین افتتاح این طرح بزرگ معدنی و صنعتی دیروز در ادامه سفر اسحاق جهانگیری به سیرجان و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
برای احداث کارخانه گندله‌سازی شماره 2 مجتمع گل‌گهر سیرجان‌، چهار هزار و 400 میلیارد ریال به صورت ریالی و 103 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است و با افتتاح این طرح برای 500 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم اظهار داشت‌: انکار نمی‌کنیم در مجموعه اقتصادی کشور نقاط ضعفی وجود دارد؛ در جامعه امروز به شدت نیازمند ایجاد اشتغال هستیم و بخش وسیعی از مردم ما نیاز دارند که به سرعت به مسائل معیشت آنها بپردازیم و مشکلات را رفع کنیم.
جهانگیری گفت‌: مناطق زیادی از کشور هستند که نیازمند کارهای بزرگ در زمینه توسعه هستند و همه را به عنوان اولویت اساسی کشور می‌دانیم، اما در کنار آن سرعت توسعه کشور را نمی‌توان انکار کرد.