kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
در همایش ملی مردم و اطلاعات

علوی: حضور مردم به دستگاه اطلاعاتی امکان اشراف کامل می‌دهد

وزیر اطلاعات با بیان این که مردم حق دارند از اقتصاد شکوفا و امنیت برخوردار باشند گفت: حضور مردم به دستگاه اطلاعاتی امکان اشراف کامل می‌دهد وگرنه تمام دستگاه‌های اطلاعاتی منهای مردم توان‌شان محدود است.




به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح دیروز با حضور در همایش ملی مردم و اطلاعات که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: حضور مردم به دستگاه اطلاعاتی امکان اشراف کامل می‌دهد وگرنه تمام دستگاه‌های اطلاعاتی منهای مردم توان‌شان محدود است ، وقتی مردم حضور یابند منبع اقتدار اطلاعاتی می‌شوند و رادار اطلاعاتی بدون نقطه کور را شکل می‌دهند.
علوی در ادامه افزود : همکاری نخبگان و مراکز اطلاعاتی باید بدینجا برسد که سازمان اطلاعاتی مردمی شکل دهد تا علاوه بر اینکه مردم به دستگاه‌های اطلاعاتی مراجعه می‌کنند، سازمانی هم وجود داشته باشد که با مراجعه به مردم و پذیرش همکاری مردم بصورت بسیجی یک سازمان بسیجی - اطلاعاتی هم شکل گیرد.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز امنیت در سطح جهانی صرفا یک حرفه و مهارت نیست بلکه یک رشته علمی است. امروز تجارب کسانی که در عرصه امنیت کار کرده‌اند، تبدیل به اصولی شده که دانش امنیت را شکل داده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی قدرتی دارد که سلطه‌گران و ابرقدرت‌ها به خودشان اجازه حمله به ایران را نمی‌دهند به برکت حضور مردم است. ما منکر توان بازدارندگی نظام نیستیم اما اساس وحشت دشمن از حضور مردم در صحنه است و بر همین اساس است که هیچ دشمنی به خود اجازه نگاه چپ کردن به جمهوری اسلامی را نمی‌دهد.
علوی خاطرنشان کرد: دشمنان به کشوری که پیوند مستحکمی بین مردم و رهبری آن ایجاد شده نمی‌توانند طمع پیدا کنند و دچار یاس و ناامیدی می‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه مردم حق دارند از اقتصاد شکوفا و امنیت برخوردار باشند، گفت: مردم بدانند نظام جمهوری اسلامی جزوی از آنان است. حضور مردم است که به دستگاه‌های اطلاعاتی امکان اشراف کامل را می‌دهند وگرنه تمام دستگاه‌های اطلاعاتی منهای مردم توانشان محدود است. وقتی مردم حضور یابند منبع اقتدار اطلاعاتی می‌شوند که این رادار اطلاعاتی بدون نقطه کور را شکل می‌دهند.
سه رکن امنیت در ایران
همچنین به گزارش تسنیم علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دیروز در همایش ملی اطلاعات و مردم که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما جابجایی مفهوم تهدید است، گفت: به عنوان یک اطلاعاتی قدیمی و از بنیان‌گذاران اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات که به آن افتخار می‌کنم، می‌گویم که امروز بیش از هر زمان دیگری به امنیت اخلاقی نیاز داریم.
ربیعی خاطرنشان کرد: در محضر رهبر انقلاب که بودیم در موضوع آسیب‌های اجتماعی گفتم که طلاق دیگر رابطه کلاسیک با فقر و بیکاری ندارد. امروز احساس خیانت و تغییر سبک زندگی و بلد نبودن رابطه جنسی عامل اول در طلاق است.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه به امنیت اخلاقی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز داریم ، تصریح کرد: هر کسی جرم کرده باید در دادگاه‌ها ثابت شود. متاسفانه خیلی‌ها شفافیت را با بی‌آبرو کردن آدم‌ها اشتباه کردند؛ شفافیت را با بی‌حثیت کردن انسان‌ها اشتباه گرفتند.
وی در ادامه گفت: هر کسی جرم کرده در دادگاه باید محکوم شود. پدیده‌ای را که مردم آن را امر مقدس می‌دانند، آن را منتشر می‌کنند و چیزی را که فکر می‌کنند پربیننده است، یعنی فراگیری قرآن را به لطیفه تبدیل می‌کنند و این بزرگ‌ترین خیانت به ارزش‌های بنیادین جامعه است.
ربیعی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مسائل خصوصی افراد را به صحنه عمومی کشانده‌اند، اظهار داشت: بیایید کمک کنیم تا جامعه و مردم بیش از همیشه به هم تکیه کنند و جای همدیگر را تنگ نکنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مردمی کردن اطلاعات را یکی از کارهای مترقی انقلاب دانست و گفت: این اقدام برخلاف روش‌های سنتی رایج سازمان‌های اطلاعاتی دنیا بود و آنها با این موضوع بیگانه بودند. اینکه مردم با اعتقاد اطلاعات بدهند در هیچ جا سابقه نداشت، چرا که مردم دستاوردی داشتند و آن را در خطر می‌دیدند که باعث می‌شد با دستگاه اطلاعاتی همکاری کنند.
ربیعی تصریح کرد: این اقدام کارکرد ویژه‌ای بود که فقط در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و مفهوم اطلاعات بیست میلیونی را بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به کار گرفتند.
گفتنی است همایش ملی اطلاعات و مردم صبح دیروز با حضور شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و پژوهشی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما گشایش یافت.