kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

انزجار 8 نفر از هر 10 آمریکایی نسبت به تبلیغات انتخاباتی(خبر ویژه)

نظرسنجی‌های نیویورک‌تایمز و سی‌بی‌اس‌نیوز از انزجار اکثر رأی‌دهندگان نسبت به سیاست‌های آمریکا حکایت دارد.



نیویورک‌تایمز دراین‌باره نوشت: اکثر رأی‌دهندگان آمریکایی از سیاست‌ در این کشور انزجار دارند و بسیاری در این‌باره تردید دارند که نامزد اکثریت بتواند پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، این کشور را متحد کند.
اکثر رأی‌دهندگان آمریکایی بر این باورند هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای دموکرات‌ و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نمی‌توانند پس از پایان یافتن فصل رقابت‌های انتخاباتی، کشور را بار دیگر متحد کنند.
براساس این نظرسنجی، از هر 10 آمریکایی، 8 نفر می‌گویند مبارزات انتخاباتی بیشتر از آن که سبب هیجان‌زده شدن آنها شود سبب ایجاد احساس انزجار در آنها شده است و این موضوع پیروز نهایی کارزار انتخاباتی را - چه هیلاری کلینتون باشد، چه دونالد ترامپ - تهدید می‌کند زیرا رأی‌دهندگان آمریکایی آنها را افرادی فریبکار می‌دانند.
در حالی که رقابت انتخاباتی از اواسط‌ماه اکتبر تنگاتنگ شده است، کلینتون همچنان به سبب امتیاز جدی که در بین زنان و رأی‌دهندگان غیرسفیدپوست دارد، در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. او از حمایت چهل و پنج درصدی رأی‌دهندگان احتمالی برخوردار است و این در حالی است که ترامپ از حمایت چهل و دو درصدی بهره‌مند است. گری جانسون، نامزد حزب لیبرترین از حمایت پنج درصدی و جیل استین از حزب سبز از حمایت چهار درصدی برخوردار هستند.