kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

تظاهرات بزرگ شیعیان پاکستان در اعتراض به سلب تابعیت عالم برجسته دینی

هزاران نفر از شیعیان مردم شهر«کارگیل» هند در اعتراض به سلب تابعیت یک عالم برجسته شیعه توسط دولت پاکستان تظاهرات کردند و از دهلی نو و سازمان ملل خواستند علیه این اقدام اسلام‌آباد موضع قاطعی بگیرند.






به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) اقدام دولت پاکستان در تروریست خواندن شیخ «محسن علی نجفی» و سلب تابعیت از وی، هزاران نفر را در کارگیل هند به خیابان‌ها کشانده است تظاهرکنندگان در شعارهای خود، از این عالم شیعی حمایت می‌کنند. این تظاهرات به دعوت «بنیاد یادبود امام خمینی (ره)» برگزار شده است.
تظاهرکنندگان همچنین، مقامات پاکستان را افرادی «فاسد» می‌خوانند و سیاست‌های خصمانه «نواز شریف»، نخست وزیر پاکستان را محکوم می‌کنند. بر روی دست‌نوشته‌های معترضان شعارهایی نوشته شده که بیانگر همبستگی معترضان با «شیخ نجفی» است.
دبیرکل  بنیاد مذکور طی گفت و گویی با رسانه‌ها اظهار داشته: «بسیار منزجر کننده و شرم‌آور است که شخصیت صلح طلب و مشهوری چون شیخ محسن علی نجفی از «گلگت بلتستان» در لیست تروریست‌ها قرار می‌گیرد، در حالی که تروریست‌های واقعی به راحتی در جامعه قدم می‌زنند و کسی هم متعرض آنها نمی‌شود.»«اصغر کربلایی» یکی از اعضای انجمن قانونگذاری در کارگیل نیز طی سخنانی، خاطر‌نشان کرده: «رژیم نواز شریف در فساد غوطه‌ور شده است و اکنون نیز این رژیم در تلاش است تا از تروریسم واقعی محافظت کرده و در مسیر اهداف ترسیم شده توسط آل‌سعود، قدم بردارد.»
گفته می‌شود به درخواست رژیم آل‌سعود، مقامات اسلام ‌آباد، فشارها بر شیعیان را بیشتر کرده و دست تروریست‌ها را برای ترور آنها بازگذاشته‌اند. این سیاست اعتراضات زیادی را میان مردم پاکستان به دنبال داشته است. دولت پاکستان این اتهامات را رد کرده است.