kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

اخبار کوتاه





دستور جهانگیری برای تأمین منابع بسته حمایتی از صادرکنندگان
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
به گزارش فارس اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به عملکرد خوب دستگاه‌های دولتی در پیشبرد طرح‌های اولویت‌دار سال 1395 در راستای اقتصاد مقاومتی ، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی مطابق برنامه زمان‌بندی اجرای طرح‌ها را دنبال کرده‌اند و عقب‌ماندگی زمانی نسبت به برنامه‌ها وجود ندارد.
جهانگیری با تاکید بر اهمیت موضوع صادرات غیرنفتی، گزارش وزنی و ارزشی میزان صادرات کشور در شش ماه نخست سال جاری را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید تلاش برای تحقق هدف‌گذاری صورت گرفته به منظور دستیابی به رشد صادرات 10 میلیارد دلاری ادامه پیدا کند و موانع پیش روی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان برطرف شود.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: براساس بسته حمایتی دولت در خصوص صادرکنندگان لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور منابع پیش‌بینی شده در این بسته را برای تشویق صادرکنندگان تامین کنند.

وزیر خارجه نیجر در دیدار با ظریف مطرح کرد/ نیجر آماده افتتاح سفارت در تهران
وزیر امور خارجه نیجر که در رأس هیئتی سیاسی به تهران سفر کرده است، صبح دیروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و بر آمادگی کشورش برای راه‌اندازی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیجر تاکید کرد.
«ابراهیم باکوبا» وزیر امور خارجه جمهوری نیجر که در راس هیئتی در ایران به سر می‌برد، پیش از ظهر دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور‌مان دیدار و گفت‌وگو کرد.
طرفین در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه و راه‌های گسترش آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اهمیت آفریقا، بر اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با کشورهای این قاره به ویژه کشور مسلمان نیجر تاکید کرد.
ظریف اظهار داشت: ایران و نیجر می‌توانند در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های نزدیک‌تری داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط و تعمیق همکاری‌های دوجانبه با نیجر است.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دو کشور محدوده وسیعی از همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، حمل و نقل، تعاملات بانکی، کشاورزی، معادن، انرژی و توسعه سرمایه‌گذاری را پیش روی خود دارند که برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک می‌تواند به شناخت ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور کمک کند.
در ادامه این دیدار « باکوبا» وزیر امور خارجه جمهوری نیجر با تاکید بر نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان آمادگی نیامی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
وی افزود: آماده افتتاح سفارت نیجر در تهران هستیم و مایلیم مشورت‌ها و گفت‌وگوهای سیاسی بیشتر با ایران داشته باشیم. وی بر برگزاری هر چه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیجر تاکید کرد.
 بر اساس این گزارش، در این دیدار وزیر امور امور خارجه نیجر از ظریف برای دیدار رسمی از نیجر دعوت کرد.

13 آبان روز بزرگ فریاد رسای «مرگ بر آمریکا» در برابر مصداق اتَمّ استکبار است
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم‌الشأن، شهدای یوم‌الله سیزدهم آبان به ویژه دانش‌آموزان شهید سال 1357 و سی و یک شهید دانشجوی پیرو خط امام(ره) و فاتحان لانه جاسوسی آمریکا، با صدور بیانیه‌ای یوم‌الله سیزدهم آبان را روز «اعلام برائت و فریاد کوبندۀ خشم و نفرت و انزجار» امت‌های آزاده و اسلامی به ویژه ملت مبارز، بیدار و استکبار ستیز ایران اسلامی علیه استکبار آمریکایی دانست و اعلام کرد: آمریکا کماکان محور شرارت و جنایت و رأس استکبار است و 13 آبان امسال روز بزرگ ـ فریادرسای «مرگ بر آمریکا» خواهد بود.
 در این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان صرفاً چند رویداد تاریخی نیست بلکه نماد استکبارستیزی ملت بزرگ ایران و سیلی جوانان قدرتمند و باایمان متکی بر قدرت الهی و پیرو رهبر الهی بر هیمنه پوشالی استکبار والگویی عملیاتی و جهانی در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی و استکباری است.
این بیانیه می‌افزاید: سیزدهم آبان ماه در حافظه تاریخی ملت بزرگ و شجاع ایران اسلامی نقطه عطفی در جهت سرعت بخشیدن به روند شکل‌گیری، تداوم، استمرار و بالندگی انقلاب اسلامی است و برجسته‌ترین ویژگی آن در مبارزه مستمر ملت ایران در ادوار مختلف تاریخی با «استبداد داخلی» و «استکبار و سلطه خارجی» است.