kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

انگلیس ادعای آل‌سعود درباره حمله موشکی انصارالله به مکه را «دروغ» خواند

ادعای آل سعود در مورد حمله موشکی انصارالله به شهر مکه، از سوی متحد آل سعود یعنی انگلیس نیز تکذیب شد.



سرویس خارجی-

رسوایی دروغ بزرگ سعودی‌ها درباره انصارالله همچنان ادامه دارد. آل سعود جمعه گذشته بعد از آنکه نیروهای انصار‌الله و ارتش یمن موشکی به سمت فرودگاه بین‌المللی جده شلیک کردند، مدعی شد این موشک به سمت شهر مقدس مکه شلیک شده بود و سامانه پدافند هوایی این کشور موشک را در هوا منهدم کرده است! بلافاصله، سخنگوی ارتش یمن ضمن تکذیب این ادعای سعودی‌ها اعلام کرد که شکست عربستان در یمن، این کشور را مجبور به سر هم کردن این‌گونه یاوه‌گویی‌ها کرده است. مقامات انصارالله هم اعلام کردند که این موشک به فرودگاه بین‌المللی جده اصابت کرده است. اکنون اما یکی از حامیان و تامین‌کنندگان اصلی سلاح عربستان که متحد نزدیک این رژیم هم هست اعلام کرده آل سعود دروغ می‌گوید و موشک به جده اصابت کرده است. انگلیس در 19 ماه گذشته با تامین سلاح برای عربستان در جنایات این کشور در یمن شریک بوده و این مسئله بارها باعث اعتراض گروه‌های مدنی انگلیس شده است. براساس آمار رسمی کارزار تبلیغاتی مبارزه با تجارت سلاح، عربستان بزرگترین خریدار تسلیحات از انگلیس است و از سال 2010 تجهیزاتی به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون پوند از این کشور دریافت کرده است. در این میان دولت انگلیس از زمان آغاز حملات علیه یمن مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش
3 میلیارد و 300 میلون پوند را به این کشور صادر کرده است. اکنون دولت انگلیس برای اولین بار در جریان تجاوز عربستان به یمن، علیه آل سعود بیانیه‌ای صادر کرده است.
وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای رسمی، ادعای مقام‌های سعودی درباره حمله موشکی اخیر نیروهای مردمی یمن به مکه مکرمه را تکذیب و تاکید کرده «این موشک به فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» در جده شلیک شد.» در این بیانیه آمده است: «در 27 اکتبر(7 آبان) موشک «اسکاد» از مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن شلیک شد که به نظر می‌رسد فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده هدف قرار گرفته باشد که توسط سامانه پدافند هوایی عربستان رهگیری شد.» «بیانیه رسمی انگلیس همچنین به شهروندان سعودی توصیه می‌کند حداقل تا مسافت 80 کیلومتر دورتر از مرزهای مشترک عربستان و یمن باشند.»
 رئیس کمیته عالی انقلابی یمن نیز متوسل شدن ائتلاف آمریکایی سعودی به دروغ شلیک موشک به شهر مکه مکرمه از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را نشان‌دهنده شکست روحی ائتلاف متجاوز سعودی دانست. «محمد علی الحوثی» تاکید کرد: «امکان ندارد که موشک‌های یمن مکه مکرمه قبله همه مسلمانان یمنی و غیر یمنی را هدف قرار دهند و امکان ندارد که مکه از سوی یمنی‌‌ها صدمه ببیند، زیرا مکه عزیزتر از خود یمنی‌ها و آنچه در اختیار دارند است.»
به گفته کارشناسان، آل سعود با این دروغ شاخدار به طور ناشیانه‌ای قصد داشت جهان اسلام را علیه انصارالله کند. چندی پیش حتی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه چه بسا ممکن است سعودی‌ها برای رسیدن به این هدف خود اقدام به حمله موشکی به مکه هم بکنند!