kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    
    هلاکت 3 قاچاقچی
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی زاهدان از انتقال یک محموله مواد مخدر به داخل کشور آگاه شدند.
سرتیپ سعید کمیلی افزود: این قاچاقچیان قصد داشتند مواد مخدر را به صورت کوله‌باری از طریق مرزهای شمالی استان وارد کشور کنند که در کمین ماموران انتظامی قرار گرفتند. وی اضافه کرد: قاچاقچیان با ماموران درگیر شدند که در اثر این درگیری سه نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسیدند.
به گفته کمیلی؛ ماموران در عملیات پاکسازی موفق شدند 202 کیلوگرم تریاک به همراه سلاح و مهمات کشف کنند.
نگهداری کالای قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرضا گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی چهار دستگاه موتور خودروی سواری خارجی استوک در یک انبار تخلیه بار بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.
سرهنگ «ستار خسروی» افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل تعداد چهار دستگاه موتور خودروی سواری خارجی استوک فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرضا ادامه داد: دو متهم در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
انهدام باند سارقان
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی گیلان گفت: با دریافت گزارش فردی مبنی بر مشاهده سرقت از یک منزل مسکونی توسط 3 فرد ناشناس، ماموران در محل حضور یافته و پس از تعقیب سارقان موفق شدند یکی از آنان را دستگیر کنند.
سرتیپ محمدرضا میرحیدری افزود: متهم در بازجویی پلیس به فعالیت یک باند 8 نفره سرقت در رشت اعتراف کرد. وی اضافه کرد: اعضای این باند در تعطیلات در گروه‌های 3 یا 4 نفر به گیلان سفر کرده و با اجاره خانه‌ای در اطراف رشت اقدام به سرقت از منازل می‌کردند. سرتیپ حیدری گفت: ماموران 7 نفر از اعضای باند سارقان را شناسایی و دستگیر کردند. سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
باغ وحش شخصی در خانه
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه گفت: در پی وصول خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی تعدادی حیوان و پرنده کمیاب را در یک باغ شخصی نگهداری می‌کند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان مبارکه قرار گرفت.
سرهنگ «احمد نیکبخت» ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا تعداد دو راس گوزن شاخ‌دار، 90 قطعه طاووس، 6 قطعه قرقاول و چهار قطعه قوی سیاه و سفید کشف کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش این حیوانات را دو میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کردند.
سرهنگ نیکبخت افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
شتاب برای مرگ
معاون فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری پیکان در محور «اصفهان- بهارستان» ماموران پلیس راه «اصفهان- شیراز» بلافاصله به محل اعزام شدند.
سرهنگ «جهانگیر کریمی» ادامه داد: در اثر این حادثه رانندگی راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه اعلام کرده‌اند.
جاسازی مواد مخدر در کامیون
کرج- ایرنا: رئیس پلیس البرز گفت: ماموران انتظامی این استان 360 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط کردند.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح افزود : این مواد شامل 160 کلیوگرم حشیش و 200 کیلوگرم تریاک است و دو نفر قاچاقچی نیز در این زمینه دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: این مقدار مواد مخدر در 2 دستگاه کامیون جاسازی و از جنوب کشور به سمت شمال در حال انتقال بود که به مقصد نرسید.
انبار داروهای غیرمجاز لو رفت
تبریز- خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی تبریز اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع و فروش داروهای غیرمجاز بدنسازی در این شهر، بررسی موضوع در دستور کار پلیس  قرار گرفت.
سرهنگ فرهنگ نوروزی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی، موفق شدند انبار نگهداری کالای قاچاق را شناسایی کرده و دو نفر از اعضای باند قاچاق را طی یک عملیات غافلگیرانه در محل دستگیر کنند.
وی گفت: متهمان به همراه اقلام مکشوفه که شامل بیش از 31 نوع انواع قرص و داروهای غیرمجاز بود، با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
باند سارقان منازل متلاشی شد
اراک- ایرنا: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در چند ماه اخیر با اعلام گزارش از وقوع سرقت‌های متعدد در شهرک‌های حاشیه‌ای شهر اراک، بررسی تخصصی این موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.سرتیپ کیومرث عزیزی افزود: با شروع تحقیقات تخصصی ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، سارقی سابقه‌دار در این رابطه شناسایی شد که این فرد در یکی از شهرهای مرزی کشور به چنگال قانون گرفتار آمد.
وی ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته به 56 فقره سرقت منزل، مغازه و اماکن خصوصی شهروندان ساکن در شهرک‌های حاشیه‌ای شهر اراک اعتراف کرد.
سرتیپ عزیزی گفت: در مراحل رسیدگی به این پرونده، همدست دیگر متهم و سه خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.
وی گفت: در این رابطه بسیاری از اموال سرقت شده کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.
درگیری مسلحانه‌درمقابل دادگستری
یاسوج- ایرنا: فرمانده انتظامی بهمئی کهگیلویه و بویراحمد گفت: درگیری مسلحانه در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی یک کشته و 2 زخمی برجای گذاشت .
سرگرد محمود عدالت‌پرور اظهار داشت: این درگیری مسلحانه در مقابل دادگستری شهر لیکک اتفاق افتاد.
وی گفت: 2 نفر از سرنشینان خودروی پژو که صورت خود را پوشانده بودند در این درگیری با سلاح کلاشینکف به طرف چهار نفر تیراندازی کردند.
سرهنگ عدالت‌پرور افزود: حال یکی از زخمی‌ها نیز وخیم اعلام شده است.
وی تصریح کرد: جزئیات این حادثه در حال بررسی است.