kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

کیهان و خوانندگان




33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* جناب آقای روحانی اگر دولت شما در 3 سال گذشته نهالی کاشته بود تا حالا میوه داده بود، اگر نهال رسیدگی به کارگاه‌های کوچک و تولیدی‌ها را غرس می‌کردید امروز شکوفایی آن مشاهده می‌شد. اگر خودروسازها را مکلف می‌کردید به جای وارد کردن لوازم یدکی و قطعات از دیگر کشورها در کشور خودمان و با تکیه بر دانش مهندسان نخبه مراکز علمی تولید کنند، امروز میوه صنعت خودرو به ثمر رسیده بود. اگر به جای دادن حقوق‌های نجومی به مدیران به فکر اشتغالزایی جوانان و ازدواج‌شان بودید، این باغ گلستان بود. اما افسوس که برجام تمام توان کشور را گرفت و دست آخر با تحریم‌های جدید و دخالت دشمنان و نفوذ، کشور را به رکود شدید وارد کرد.
م. کاردان
* بیش از سه سال قبل قرار بود نهال آقای روحانی در ظرف مدت 100 روز بارور شود اما حالا بعد از این مدت، دولت می‌گوید تازه نهالی را کاشته است که ثمر آن مدت زمان بیشتری را می‌طلبد و عمر دولت هم کفاف تحقق وعده جدید را نخواهد داد.
3855---011
* وقتی باغ داشته باشیم دیگر نهال نمی‌کاریم به نظرم ما میوه باغمان را دادیم و شوره‌زار تحویل گرفتیم تا نهال بکاریم و یکی دو دهه دیگر میوه آن را بخوریم. برای رسیدن این نهال‌ها در شوره‌زار رئیس‌جمهور از ملت می‌خواهد صبر کنند؟
روشنایی
* اعتماد عمومی با سخنانی چون سیب و گلابی کاشته‌ایم مردم صبر کنند جلب نمی‌شود. این تمسخر مردم است. شما که می‌گفتید با برجام تحریم‌ها بالمره لغو و ایران گلستان می‌شود حالا پس از یک سال مردم را به صبر دعوت می‌کنید؟ طی این سه سال چه گره‌هایی از مشکلات مردم را باز کرده‌اید که در این چند ماه باقیمانده از عمر دولت مردم را به صبر دعوت می‌کنید؟!
علیمردانی
* رئیس‌جمهور طوری در اراک سخن می‌گفتند که گویا در هفته اخیر رئیس‌جمهور شده‌اند! ولی متاسفانه چه زود دیر شد جناب آقای روحانی! بیش از 3 سال گذشت، توصیه‌ها و انتقادات دلسوزان را به باد تمسخر گرفتید و حال سخن از مشکلات جامعه می‌گویید؟! باغ شما با شعار و پرخاش به منتقدین به بار ننشست و نمی‌نشیند، چون به عمل کار برآید!
3305---0912
* دستاوردهای برجام به کام دشمنان و بیگانگان بود نه مردم و آن باغی که ما از این دولت دیدیم میوه‌اش واردات به کشور است نه خودکفایی و عزت ملی.
محمدتقی صفری
* به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم ملت درخت سیب و گلابی را اول انقلاب کاشتند و بعد از سه دهه ثمردهی متاسفانه میوه آن به ثمن بخس به شیطان بخشیده شد، درختانش هم با پساب بتن‌سازی برای از کارانداختن راکتور آب سنگین آبیاری گردید و طبیعی است که دیگر ثمری ندهند!
نجاری- کاشان
* سخنان و آمارهای پر از تناقض مسئولان موجب بروز مخاطرات بیشتر برای کشور و مردم می‌شود و جبران آن برای دولتی که بخواهد در دوره بعد سکاندار امور مردم شود بسیار دشوار خواهد بود. تعجب اینجاست که نمایندگان محترم مجلس هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند! در کنار این مصیبت‌ها معرفی سه وزیر پیشنهادی نیز بیشتر جنبه سرمایه انتخاباتی دارد تا رفع مشکل مردمی که حیران و سرگردان این بازی‌های کودکانه پسابرجامی‌اند.
طالعی
* آقای رئیس جمهور کدام سخن شما را بپذیریم؟ شما گفتید اوباما با هوش و مؤدب است و اکنون می‌گویید در آمریکا اخلاق وجود ندارد؟ واقعاً چرا باید کشوری را که در آن اخلاق وجود ندارد کدخدای جهان تلقی کرد و تلاش نمود با او ارتباط برقرار ساخت؟
590---0916
* لابد کارخانه‌های وابسته به جناح خاص از رکود خارج می‌شود و رونق می‌گیرد وگرنه کارخانه‌های مردم یکی پس از دیگری دارند ورشکسته می‌شوند؟
8853---0912
* چرا در تبادل جاسوس‌های خارجی تدبیری برای تعیین تکلیف وضعیت چهار دیپلمات کشورمان که دست صهیونیست‌ها اسیر هستند نمی‌شود؟
3446---0912
* آز آمریکا تماس گرفته‌ام. اخبار و حوادث کشورم ایران را پیگیری می‌کنم. واقعاً ناراحت هستم که آقای رئیس جمهور در مقابل آمریکا ضعف نشان می‌دهد. چرا ایشان تمام زیاده‌گویی‌های آمریکا در بعد از برجام را توجیه می‌کند.
جباری‌پور
* یکی از کارخانه‌داران شهرک شمس‌آباد نیمه تعطیل هستم همان که با وام بانکی تلاش کرد کارخانه را فعال نگه دارد و نشد و به علت تأخیر در پرداخت اقساط بانک منزلش را برای تصرف به اجرا گذاشته‌اند و متأسفانه کسی هم از دولتمردان پاسخگو نیست. آقای رئیس‌جمهور نشانی یک تولید کننده در همین شهرک را که به او کمک کرده باشند بدهند تا ببینیم چطوری مشکل آنها را برطرف کردند، ما هم یاد بگیریم! بعد از 45 سال سابقه تولید باید از شرمندگی عدم توانایی پرداخت حقوق کارگران نتوانم در کارخانه حضور یابم!
انصاری
* چرا به جای این که برای نخبه‌های ایرانی شرایطی فراهم شود که در داخل کشور تدریس کنند و به رشد کشور کمک کنند آن‌ها را به دانشگاه‌های آمریکایی و کانادایی می‌فرستند؟ متأسفانه بسیاری از این افراد بعد از اتمام تحصیلات به دلایل مختلف به کشور باز نمی‌گردند. حمایت از نخبگان کشور هر ساله مطرح می‌شود اما آنچه که نمایان می‌شود فراری دادن مغزها از کشور برای همیشه است.
7503---051
* از مناظره دو نامزد آمریکایی می‌شد فهمید که فرهنگ سیاسیون این کشور چه میزان است؟ اتهام زدن به یکدیگر و افشای مسائل خصوصی چندش‌آور یکدیگر و برملا ساختن مسائل امنیتی موضوع رقابت این دو نامزد آمریکایی شده است! این چهره واقعی آمریکاست، امیدوارم افرادی که درباره کدخدا و فرهنگ غربی شعارهایی می‌دهند چشمان خود را باز کنند تا واقعیات را بهتر مشاهده کنند.
7472---021
* کاش آقای روحانی برای یک بار هم که می‌شد به صحبت‌های منتقدان گوش می‌داد. سخن منتقدان برای سازندگی و آبادانی کشور از سر دلسوزی است دولت نمی‌خواهد این موضوع را درک کند! نمی‌دانم چرا؟!
3667---021
* معلوم نیست چه سری است که دولت در هر زمانی که قصد دارد وزیری را به مجلس پیشنهاد بکند باید از حامیان فتنه باشد؟ از قرار معلوم دولت توسط عده‌ای دیگر که در سایه هستند اداره می‌شود!
قاجار
* در میان برکات پسابرجام و دولت تدبیر و امید برای صنف پارچه‌فروشان افزایش 150 تا 200 برابری کرایه باربری در صنعت پارچه را شاهدیم در حالی که قبل از برجام هر کیلو 6 هزار تومان پرداخت می‌کردیم الان کیلوئی 16 هزار تومان شده است. یعنی صنف پارچه‌فروشان به جای تسهیلات از چنین افزایش کرایه‌ای برخوردار گردیدند!
قریشی- احمدزاده- میثم