kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
وزیر محیط زیست هلند:

کیفیت آب تهران شگفت‌انگیز است

وزیر محیط زیست هلند گفت: علی‌رغم اینکه به کشورهای زیادی برای بازدید از سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ سفر کرده‌ام اما سیستم موجود در تهران بسیار پیشرفته و کیفیت آب تهران واقعا شگفت‌انگیز است.






به گزارش ایسنا، «ملانی شولتز فان هیگن» دیروز در حاشیه بازدید از مرکز تله‌متری آب تهران، تصفیه‌خانه جلالیه و تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکنولوژی کنترل آب در ایران بسیار خوب است اظهار کرد: اگر تکنولوژی‌های مدرن‌تری به این سیستم اضافه شود قطعا نتایج بهتری می‌توان کسب کرد.
به گفته وی، در هلند نیز آب مصرفی ترکیبی از آب سطحی و زیرزمینی است با این تفاوت که در کشور ما دیگر از کلراید استفاده نمی‌شود. با این وجود کیفیت آب در تهران بسیار مطلوب است.
وزیر محیط زیست هلند با اشاره به مدیریت آب و فاضلاب شهری در تهران گفت: در این مورد با وزیر نیروی تهران صحبت‌هایی به میان آمده و قرار بر این شده که هلند تجربیات خود را در اختیار ایران بگذارد.
وی با بیان اینکه این موضوع واقعیت دارد که همیشه امکان ارتقای سیستم‌های قدیمی وجود دارد عنوان کرد: در حال حاضر سیستم تصفیه ایران با قدمت ۶۰ ساله بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد.
کیفیت آب تهران آنلاین کنترل می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم با بیان اینکه مصرف آب شرب تهران به ۳۰ هزار لیتر رسیده و هزینه‌های زیادی کرده‌ایم تا آب شرب باکیفیت داشته باشیم، گفت: استان تهران به ۵۴ آزمایشگاه پیشرفته مجهز است و کیفیت آب تهران به صورت آنلاین کنترل می‌شود.
به گزارش فارس، محمد پرورش در حضور وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند که از تصفیه‌خانه جلالیه و مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران بازدید می‌کرد با اشاره به اینکه شرکت آبفای تهران برای 14/5 میلیون جمعیت آب تأمین می‌کند، گفت: از نظر کیفیت آب تهران مثا‌ل‌زدنی است به طوری که نیترات موجود در آب تهران کمتر از
20 ppm است.
وی بیان کرد: به هیچ وجه از چاه‌های غیرمجاز اقدام به برداشت آب نمی‌شود و شرکت آب منطقه‌ای تهران اقدام به مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز می‌کند.
پرورش اظهار داشت: بین شمال و جنوب تهران 800 متر اختلاف است پس برای جبران این اختلاف نیاز به ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ است پس برای این منظور با ایجاد 74 مخزن، آبرسانی تهران به صورت آنلاین کنترل می‌شود.